Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Byggkaos, Är mina växter förlorade?
          Navigo
          Inlägg 19-02-2008, 19:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 10 254

Igår anlände en stor grävskopa till vår trädgård för att gräva ut för tillbyggnad + ny källare. Det var ingen rolig syn när jag kom hem. Rosenprakttryn helt sönderkörd, och fullt med grus och stora stenar i rabatterna. Trodde att rabatterna låg säkra för de skulle lägga grävmassorna på andra ställen men det har rasat stora högar överallt. Pga att det inte har varit någon vinter så har ju tyvärr perennerna börjat sticka upp så de är nog alldeles krossade därunder. Tror ni att de klarar sig och kommer igen när stenarna är undanrensade? Min man tycker att jag är larvig,"det är ju bara att köpa nytt". Men det är ju mina små älsklingar som kommer tillbaka år efter år, växter jag har fått av mina vänner och växter jag har provat att byta plats på så att de ska växa bättre, glädjen av att få se hur de växer och frodas mer för varje år. Kommer de inte tillbaks så får jag väl se det som en ursäkt att shoppa loss i plantskolan och börja om.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 21:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon