Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Odlaklubben Väst - Marsträff i Kungälv, Fika och föredrag med Peter Korn
          Solstorm
          Inlägg 17-03-2008, 11:24
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag är också intresserad av att följa med. Lite beror det väl på när det blir, men jag kan nog de flesta lördagar.

Funderar lite,

Om vi kan välja när vi ska åka så kanske det är bra att tänka på hur mycket växtligheten kommit igång då. Det kanske finns mer att titta på i maj än i april. Eller också inte. Själv letar jag efter växter som blommar när vårlökarna har blommat klart. Tycker att jag har det lite tomt med blommor efter vårlökarna och innan annan växtlighet blommar. Bara lite funderingar.

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 17-03-2008, 12:04
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

CITAT (Solstorm @ 17-03-2008, 11:24) *
          Om vi kan välja när vi ska åka så kanske det är bra att tänka på hur mycket växtligheten kommit igång då. Det kanske finns mer att titta på i maj än i april. Eller också inte. Själv letar jag efter växter som blommar när vårlökarna har blommat klart. Tycker att jag har det lite tomt med blommor efter vårlökarna och innan annan växtlighet blommar. Bara lite funderingar.
          Peter har ju lite annorlunda växter, väldigt mycket stenparti och alpiner. Det har redan börjat blomma hos honom så han har öppet lördagar i mars. Därför tror jag att det nog är full rulle hos honom redan i slutet av april. Men vi får se när jag får svar, misstänker att vi inte kan välja på så mycket, han är väldigt upptagen.

Här finns lite bilder från Peters trädgård den 28 februari. Då blommade bland annat Cyclamen, Crocus, Primula, Rhododendron, Saxifraga, Veronica, Gymnospermium, Colchicum, Iris, Synthyris och Helleborus.

Fast med snöovädret vi har nu så stannar det väl av lite... sad.gif

Redigerat av *Ulrica*: 17-03-2008, 12:07

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 17-03-2008, 18:43
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (*Ulrica* @ 17-03-2008, 12:04) *
          Peter har ju lite annorlunda växter, väldigt mycket stenparti och alpiner. Det har redan börjat blomma hos honom så han har öppet lördagar i mars. Därför tror jag att det nog är full rulle hos honom redan i slutet av april. Men vi får se när jag får svar, misstänker att vi inte kan välja på så mycket, han är väldigt upptagen.

Här finns lite bilder från Peters trädgård den 28 februari. Då blommade bland annat Cyclamen, Crocus, Primula, Rhododendron, Saxifraga, Veronica, Gymnospermium, Colchicum, Iris, Synthyris och Helleborus.

Fast med snöovädret vi har nu så stannar det väl av lite... sad.gif

Håller med Ulrica - vi kan nog inte komma med så många önskemål utan lämna åt Peter att bestämma när vi är välkomna. Men själv åker jag ogärna nu när det är så mycket snö - har inte ens skottat så att jag kan ta ut bilen.

ingrid

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 03-04-2008, 09:40
          Länk hit: #84

Gäster

Den 21/4 ska Gunnel Carlsson (hon med Gröna rum) prata om "Smultronställen i Trädgårdssverige" på Mimers hus. Ska vi ha en träff då? Det tycker jag skulle vara kul. Biljetterna släpps nu på måndag och jag misstänker att det är ganska populärt. Kanske bäst att inte vänta för länge med anmälan, eller vad tror ni?

Olle

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 03-04-2008, 20:41
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 03-04-2008, 10:40) *
          Den 21/4 ska Gunnel Carlsson (hon med Gröna rum) prata om "Smultronställen i Trädgårdssverige" på Mimers hus. Ska vi ha en träff då? Det tycker jag skulle vara kul. Biljetterna släpps nu på måndag och jag misstänker att det är ganska populärt. Kanske bäst att inte vänta för länge med anmälan, eller vad tror ni?

Olle

Gärna!

ingrid

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 04-04-2008, 05:54
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

Jag är inte så intresserad men jag kan göra en tråd om det. Fast jag kallar inte det för träff utan nåt annat typ... jag har inte fått något svar från Peter Korn tyvärr så jag mailade honom igen igår.

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 00:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon