Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jösses kors vad knepigt, det här med dammar verkar...!
          Eleena
          Inlägg 21-02-2008, 12:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 90
          Medlem nr: 9 680

Har läst massor av trådar här i forumet och blir bara inte klok på en sak...

jag skulle vilja ha en damm som denna http://www.anleka.se/referensfiler/79s.htm men modell MINDRE!

Att gjuta i plastfiber etc verkar dyrt och svårt och att gjuta i betong verkar inte riktigt bra med frost och annat. Ska man om man nu vill göra en sådan här damm modell mindre gräva fyrkantigt, lägga duk efter konstens alla regler och sedan "kanta" den med gjutna skivor så att det är själva duken som utgör vattenspärr så att säga medans stenen/betongen står för det visuella uttrycket...?

Att hålla på att laga sprickor tycker jag låter mycket jobbigt. Samtidigt vill jag ju ha en stram sten/betong damm som inte är särskilt djup (max 40 cm) men kanske två meter lång och nån halvmeter bred.

Någon som kan det här eller kanske har en liknande damm själva?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 06:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon