Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > den fästingtid snart kommer, någon som provat dessa preparat???
          renate
          Inlägg 13-03-2008, 22:29
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Ja minsann nu börjar elendet igen.plockade 4 fästingar på skogskatten Murvel och en på randi Kix.En kröp i pannan på mitt barnbarn när han var här och gosade med katterna.Bläääääääääääääää säger jag bara,snart blir det Front-line här.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          lyckebo
          Inlägg 14-03-2008, 07:17
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 60
          Medlem nr: 14 436

Jag är sååå rädd för fästingar!! Hade en som kröp på min hand iförgår, flög upp ur soffan och flaxade vilt med händerna för att sedan inse.... Ahhh! den är på golvet, Någonstans....?

Sprang o hämtade ficklampan och scannade av golvet, flyttade sofforna men ack nej, den var borta... ranting.gif

Har tre katter, en hund och en liten bebis på 5 månader som säkert kommer krypa runt i sommar... Jag har ångest... Jag måste lära mig att fajtas med dom små monsterna!!

Som läget är nu så kan jag inte ens ta i en död....

Ska testa frontlina på djuren. Den för katter på katterna givetvis! Testade ett halsband på hunden förra året... Inte nöjd..

Några bra tips på festingplockare!! Jag måste ju lära mig tummenupp.gif

Just den ang att trampa på en färsking som lossnat... Vi hade en i köket. Jag trodde jag tappat ett russin... Tror ni jag höll på att då då jag insåg vad jag höll i!!!! fear.gif

Citera
          lyckebo
          Inlägg 14-03-2008, 19:40
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 60
          Medlem nr: 14 436

smiley_small_hug.gif

Citera
          aldo
          Inlägg 15-03-2008, 11:41
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 573
          Medlem nr: 7 700

Många hundar får ögonbesvär av halsbanden .

Jag har Frontline till katten .

TBE-vaccin till oss människor .Tyvärr har det inte kommit ngt för /mot Borelia o människor thumbdown.gif
          Men snart får vi nog fri vaccinering .....så mycket fästingar som finns . fear.gif

http://www.tickremover.com/?s=start&l=se
          Denna använder jag och 2007 köpte jag den på Apoteket med 1 års garanti .

_____________________________________________________________________________

Om Du blir fästingbiten:

Fästingen bör tas bort så snart som möjligt, helst med en finspetsig pincett eller en fästingborttagare.

Fatta tag om fästingen så nära huden Du kan och drag rakt ut. Du skall inte vrida, detta kan göra att mundelar bryts loss och fastnar i huden. Du skall inte smörja på fett eller nagellack, detta kan få fästingen att ”kräkas”.

Tvätta såret med desinfektionsmedel och tvätta händerna med tvål och vatten.

Om Du inte fick bort hela fästingen – vänta några dagar. I regel uppstår en liten inflammation och då är det ofta enkelt att med pincett eller nål få bort kvarvarande delar.

Om du t.ex. får feber, huvudvärk eller känner Dig sjuk på annat sätt, bör Du söka läkare.
          _______________________________________________________________________________

Du kan även titta in här :

http://www.fasting.nu/

Redigerat av aldo: 16-03-2008, 20:38

Citera
          KURT
          Inlägg 20-03-2008, 08:49
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Tidigare har man anklagat b l a rådjur och gnagare för att vara bärare av fästingar. Men nya undersökningar visar att de flesta marklevande djur bär på fästingar, varav många bär på sjukdomar som kan spridas till människor. När man undersökte fästingsförekomsten hos olika fåglar, fann man t ex att det var vanligast hos koltrast och taltrast som båda lever på marken:

http://aem.asm.org/cgi/content/abstract/74/4/1289

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 00:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon