Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rent hus, på TV4
          Aqvakul
          Inlägg 25-04-2008, 15:25
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Intressant varför så många tittar på "eländet", är det för att känna sig lite bättre själv..... rolleyes.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-04-2008, 17:24
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ja absolut giggle.gif giggle.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Magdis
          Inlägg 25-04-2008, 17:28
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Aqvakul @ 25-04-2008, 16:25) *
          Intressant varför så många tittar på "eländet", är det för att känna sig lite bättre själv..... rolleyes.gif

Jag tittar för att jag tycker det är ett väldigt intressant och underhållande program och för att jag är intresserad av städning. Jag tycker inte det är nåt "elände", i så fall skulle jag inte slösa bort 1 timme av min kraftigt underdimensionerade fritid varje vecka med att titta på det. sleep.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 25-04-2008, 17:37
          Länk hit: #144

Medlem

CITAT (Magdis @ 25-04-2008, 18:28) *
          Jag tittar för att jag tycker det är ett väldigt intressant och underhållande program och för att jag är intresserad av städning. Jag tycker inte det är nåt "elände", i så fall skulle jag inte slösa bort 1 timme av min kraftigt underdimensionerade fritid varje vecka med att titta på det. sleep.gif

ett litet förtydligande: Jag avsåg inte att programmet var eländigt (vilket jag inte vet ngt om) utan snarare att människor i programmet lever i ett elände (misär), där de inte förmår att hålla skiten ifrån sig. Kanske det känns skönt att titta och "säga" att "jag är minsann inte sån"........

Redigerat av Aqvakul: 25-04-2008, 17:59

--------------------

zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 25-04-2008, 17:58
          Länk hit: #145

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 25-04-2008, 18:37) *
          ett litet förtydligande: Jag avsåg inte att programmet var eländigt (vilket jag inte vet ngt om) utan snarare att människori programmet lever i ett elände (misär), där de inte förmår att hålla skiten ifrån sig. Kanske det känns skönt att titta och "säga" att "jag är minsann inte sån"........

Det har varit väldigt intressanta människor med i programmen och det är tillfredsställande att se hur rent och snyggt det blir och hur nöjda de blir. När jag såg det första programmet så blev jag ganska uppiggad av att se att jag inte har det så stökigt trots allt, men sen är inte det nåt jag tänkt på.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 25-04-2008, 18:01
          Länk hit: #146

Medlem

CITAT (Magdis @ 25-04-2008, 18:58) *
          Det har varit väldigt intressanta människor med i programmen och det är tillfredsställande att se hur rent och snyggt det blir och hur nöjda de blir. När jag såg det första programmet så blev jag ganska uppiggad av att se att jag inte har det så stökigt trots allt, men sen är inte det nåt jag tänkt på.

Man kanske skulle titta nån gång.... cool.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 25-04-2008, 18:20
          Länk hit: #147

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 25-04-2008, 19:01) *
          Man kanske skulle titta nån gång.... cool.gif

Ja det tycker jag du skulle göra, om du är intresserad av städning och av människor så.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 25-04-2008, 18:37
          Länk hit: #148

Medlem

CITAT (Magdis @ 25-04-2008, 19:20) *
          Ja det tycker jag du skulle göra, om du är intresserad av städning och av människor så.

intresserad av människor är jag verkligen och städar gör jag varje vecka...

--------------------

zon 1

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 25-04-2008, 20:24
          Länk hit: #149

Gäster

Jag städar alltid till påsk..vare sig det behövs eller inte.

Citera
          Magdis
          Inlägg 25-04-2008, 20:46
          Länk hit: #150

Medlem

Jag suger åt mig alla tips i programmet såsom i onsdagens avsnitt då man fick lära sig att om man torkar av elprylar med vatten och en droppe sköljmedel så stöter det ifrån sig dammet. I ett annat avsnitt har man fått lära sig att man kan ta bort rit på väggen med hjälp av tandkräm och att tandkräm även är bra att göra rent pianotangenter med.

Citera
          Netha
          Inlägg 25-04-2008, 21:05
          Länk hit: #151

Gäster

Tittar också på programmen ... det senaste tyckte jag var så fint. Farbrorn var ju sjuklig och något måste
          också ha fattats eljest, eftersom han inte städat på kanske 25 år.

Detta var ingen förnedringsteve ... bara en farbror i stort behov av hjälp.
          Så gulligt att också ordna så han fick komma på filmpremiär, hela han lyste upp. tummenupp.gif

Jag blev glad av att se programmet och visst får man också bra tips då o då. smile.gif

Tipset om sköljmedel .. det har jag tillämpat i minst 20 år.
          Visst minskar det dammet på t.ex teverutan, men inte förhindrar den allt damm ... tyvärr.

Toalettstolen kan man också torka av utvändigt med sköljmedel i vattnet .. det förhindrar att hårstrån sugs fast i porslinet.
          Bra om man har långhåriga i familjen. smile.gif (egen erfarenhet)

Redigerat av Netha: 25-04-2008, 21:08

Citera
          Ralf
          Inlägg 25-04-2008, 21:06
          Länk hit: #152

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Gunilla T @ 25-04-2008, 21:24) *
          Jag städar alltid till påsk..vare sig det behövs eller inte.

Jag brukar bada en gång om året, vanligvis innan jul, även om det inte behövs.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Grå
          Inlägg 25-04-2008, 21:09
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Magdis @ 25-04-2008, 15:24) *
          Om förra veckans avsnitt säger jag bara; TUR att jag inte har nån stor, äcklig hund!! Det kröp i skinnet när jag såg avsnittet, jag som inte blir äcklad av nästan nånting. sick.gif Lera i hela huset och snusk i hela sängen, till och med i puderdosan växte det hundbakterier! Urrrrk!

Alfons och Diesel läste just ditt inlägg och sa:
          "TUR att vi inte har en så'n prussiluska till matte! En massa otäcka kemikaliedofter som sticker i nosen i vartenda hörn och bara skrik och gnäll för att man råkar finnas till hands när det är matlagning på gång..."

Bifogad bild

Citera
          Magdis
          Inlägg 25-04-2008, 21:14
          Länk hit: #154

Medlem

CITAT (Grå @ 25-04-2008, 22:09) *
          Alfons och Diesel läste just ditt inlägg och sa:
          "TUR att vi inte har en så'n prussiluska till matte! En massa otäcka kemikaliedofter som sticker i nosen i vartenda hörn och bara skrik och gnäll för att man råkar finnas till hands när det är matlagning på gång..."

Bifogad bild

Ja det är nog tur för dem det för annars skulle de få bada i loppmedel varendaste dag.
          Och förresten så använder jag inga kemikalier när jag städar, rent vatten och på sin höjd såpa brukar jag ha. Annars föredrar jag att skrubba bort smutsen för hand, utan att fuska med starka medel. Jag är den enda jag vet som tycker att man ska skruva isär avloppsrören och göra dem rent manuellt istället för att hälla ner en massa frätande medel.

Redigerat av Magdis: 25-04-2008, 21:20

Citera
          Grå
          Inlägg 25-04-2008, 21:19
          Länk hit: #155

Medlem

Det skulle sluta med jättestora nakenhundar...

*rys*

Nej, HURRA för stora äckliga hundar som slaskar ner hela huset så att man får något att pyssla med på kvällar och helger än att sitta och uggla framför tv'n som man inte har smile.gif

Bifogad bild

Citera
          Netha
          Inlägg 25-04-2008, 21:26
          Länk hit: #156

Gäster

CITAT (Magdis @ 25-04-2008, 22:14) *
          Jag är den enda jag vet som tycker att man ska skruva isär avloppsrören och göra dem rent manuellt istället för att hälla ner en massa frätande medel.

Näää ... du är inte ensam ... så gör maken och han har också lärt sonen och döttrarna att rengöra utan kemikalier. tummenupp.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 25-04-2008, 21:28
          Länk hit: #157

Medlem

Ja då gäller det ju att man tycker om att torka lera varje dag då, så det inte blir som för kvinnan i förra programmet. Hon sket i att städa så det var lera från golv till tak, i skinnfåtöljerna och hennes säng och stora loskor med hunddräggel hängde på väggarna.

Sen är det ju inte precis så att jag har det kliniskt rent hemma bara för att jag gillar att titta på när andra städar. giggle.gif För det mesta ser det ut som det varit inbrott här p.g.a att Lillemannen river ut innehållet i alla skåp och lådor varje dag. Men skitigt brukar det iallafall inte vara. Men när jag ser såna där program så inser jag att jag kan vara glad att jag inte har ännu fler att städa upp efter.

Citera
          Grå
          Inlägg 25-04-2008, 21:39
          Länk hit: #158

Medlem

CITAT (Magdis @ 25-04-2008, 22:28) *
          Ja då gäller det ju att man tycker om att torka lera varje dag då, så det inte blir som för kvinnan i förra programmet. Hon sket i att städa så det var lera från golv till tak, i skinnfåtöljerna och hennes säng och stora loskor med hunddräggel hängde på väggarna.

Ja, men det är ju det jag försökt säga hela tiden. TV kan framställa vilket hem som helst som värsta råttboet bara genom att vinkla kameran lite snett åt vänster och få deltagarna att bara mumla lite skamset.
          Nu har jag bara hört talas om att de hade ett program med en Grandis, har inte sett det och jag lovar - man MÅSTE torka och skura varenda dag och det räcker med att man "skiter i att städa" i två dagar, så ser det ut som att man inte rört skurtrasan på en månad. Efter en vecka ser det ut som värsta knarkarkvarten och kommer tv-teamet in genom dörren då så får hela sveriges alla prussiluskor jättemycket att samtala om i all dess vidriga uppenbarelse.
          Jag är mer förvånad över att folk orkar bry sig. Tips i all ära - men faktiskt - hur många inlägg här handlar om tipsen?
          Du behöver inte ta det som personligt riktad kritik (den här gången), för visst får du kolla på och diskutera programmet om du vill.

Citera
          Magdis
          Inlägg 25-04-2008, 22:48
          Länk hit: #159

Medlem

CITAT (Grå @ 25-04-2008, 22:39) *
          Nu har jag bara hört talas om att de hade ett program med en Grandis, har inte sett det och jag lovar - man MÅSTE torka och skura varenda dag och det räcker med att man "skiter i att städa" i två dagar, så ser det ut som att man inte rört skurtrasan på en månad.

Ja det är ju därför jag är glad att jag inte har nån sån hund för jag har ingen lust att torka lera varje dag.

Citera
          pejori
          Inlägg 26-04-2008, 00:00
          Länk hit: #160

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Grå @ 25-04-2008, 22:39) *
          Ja, men det är ju det jag försökt säga hela tiden. TV kan framställa vilket hem som helst som värsta råttboet bara genom att vinkla kameran lite snett åt vänster och få deltagarna att bara mumla lite skamset.
          Nu har jag bara hört talas om att de hade ett program med en Grandis, har inte sett det och jag lovar - man MÅSTE torka och skura varenda dag och det räcker med att man "skiter i att städa" i två dagar, så ser det ut som att man inte rört skurtrasan på en månad. Efter en vecka ser det ut som värsta knarkarkvarten och kommer tv-teamet in genom dörren då så får hela sveriges alla prussiluskor jättemycket att samtala om i all dess vidriga uppenbarelse.
          Jag är mer förvånad över att folk orkar bry sig. Tips i all ära - men faktiskt - hur många inlägg här handlar om tipsen?
          Du behöver inte ta det som personligt riktad kritik (den här gången), för visst får du kolla på och diskutera programmet om du vill.

Jag vet inte om du såg programet, men det hägde inte på hunden.
          Katten sket i blomkrukorna, för att hunden markerat kattlådan.
          Visst, det köper jag, men att ha en lampa som inte är rengjord på fyra år!!! det är inte hundens fel
          Att skoja bort det med "jag vill inte störa getingarna i deras sista vila" det köper inte jag.
          Jag har också hundar, inte en, utan flera långhåriga bestar som drar in allt.
          Men jag får ta det, och dammsuga/ städa varje dag och våttorka golven.
          JAG väljer om jag vill ha djur och rent samtidigt, då får jag städa också, men att vänta i fyra år!!! det är inte jyckens fel.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 01:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon