Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 7 8 9  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rent hus, på TV4
          Anma
          Inlägg 26-04-2008, 00:26
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Sen är det ju så att om man bemödar sig med att torka av tassarna och även i mitt fall magen (min lilla vovve släpar den nästan i backen) på hundarna när de varit ute så slipper man det mesta av leran inomhus. Finns mirakelhanddukar för ändamålet som är kanon! smile.gif Är det riktigt illa tycker jag att det är enklare att duscha av hundarna än att skura hela bostaden...
          I programmet tyckte jag det var ren lathet från hundägarens sida att det såg ut som det gjorde.

Citera
          pejori
          Inlägg 26-04-2008, 00:43
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Anma @ 26-04-2008, 01:26) *
          Sen är det ju så att om man bemödar sig med att torka av tassarna och även i mitt fall magen (min lilla vovve släpar den nästan i backen) på hundarna när de varit ute så slipper man det mesta av leran inomhus. Finns mirakelhanddukar för ändamålet som är kanon! smile.gif Är det riktigt illa tycker jag att det är enklare att duscha av hundarna än att skura hela bostaden...
          I programmet tyckte jag det var ren lathet från hundägarens sida att det såg ut som det gjorde.

Japp. EN hund är inget problem, hur stor den än är.....Stopp i dörren och torka tass.... tummenupp.gif
          Har man flera hundar, kan det vara knivigt att hindra den ena att springa in, innan den första är torr, men man släpper inte in en blöt hund i sängen. Jag har mina i sängen på natten.... då är dom torra!!!!
          Har man som jag collie / mix, så måste man räkna med sand, lera, blöt päls och skit.
          Men det betyder inte att jag måste ha en toa för tomflaskor...

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          pimpim
          Inlägg 26-04-2008, 08:24
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 1 085

CITAT (Anma @ 26-04-2008, 01:26) *

Var finns dom mirakelhanddukarna att köpa? Vi har en grind till köksingången som stängs när hundarna behöver torkas, så de kommer inte längre än till den hallen innan de är torkade. Våra hundar får också vara i sängarna, men sovrumsdörren stängs alltid när hundarna ska ut. Så då får de inte gå in där förrän de är riktigt torra och rena och sängkläderna byts ofta.

Citera
          Anma
          Inlägg 26-04-2008, 09:31
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (pimpim @ 26-04-2008, 09:24) *
          Var finns dom mirakelhanddukarna att köpa? Vi har en grind till köksingången som stängs när hundarna behöver torkas, så de kommer inte längre än till den hallen innan de är torkade. Våra hundar får också vara i sängarna, men sovrumsdörren stängs alltid när hundarna ska ut. Så då får de inte gå in där förrän de är riktigt torra och rena och sängkläderna byts ofta.

Köpte mina på Simsalabim i östhammar, såg att de hade sådana på CoopForum i Rotebro också, finns nog på fler ställen. Kanonbra är den i jämförelse med vanlig handduk! smile.gif Den är grå med hundtassar på.

Citera
          pimpim
          Inlägg 26-04-2008, 09:55
          Länk hit: #165

Medlem

Tack då ska jag hålla koll efter dom. Kan kanske hitta på nätet också.

Citera
          Magdis
          Inlägg 26-04-2008, 09:57
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Ja nog måste det vara bra mycket enklare att torka av hunden direkt än att skura hela huset från golv till tak. Hennes problem verkade ligga mycket i att hunden tagit över i hela huset och hon inte orkade hålla pli på den. Den sprang in och ut hela tiden som den ville och då kan man ju förstå att hon inte orkade hålla på och torka av tassarna hela tiden....är man sen inte så intresserad av att hålla snyggt omkring sig så är det nog lätt att allt bara förfaller.

Citera
          Magdis
          Inlägg 14-05-2008, 11:59
          Länk hit: #167

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Ikväll kommer sista avsnittet, då ska de åka runt och kolla hur det gått för alla. Sanningens ögonblick! whistling.gif

Citera
          pimpim
          Inlägg 14-05-2008, 12:14
          Länk hit: #168

Medlem

Ja, det ska bli kul att kolla hur det har gått för alla.

Citera
          Netha
          Inlägg 14-05-2008, 20:33
          Länk hit: #169

Gäster

CITAT (pimpim @ 14-05-2008, 13:14) *
          Ja, det ska bli kul att kolla hur det har gått för alla.

Hade ju gått ganska bra för alla ... bäst för killen med fobi för tvättstuga och soprum.*tummen upp*

Citera

9 sidor V  « < 7 8 9
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 00:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon