Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rent hus, på TV4
          Magdis
          Inlägg 12-03-2008, 22:43
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Lady Hamilton @ 12-03-2008, 22:35) *
          Åhja Inte var det riktigt SÅ farligt som reklamen förspeglade

Var det inte det? Var det värre? biggrin.gif

Citera
          Pia L
          Inlägg 12-03-2008, 22:47
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Nog skulle JAG ialla fall klassa det som värre, dom visste ju inte om att deras skitiga säng innehöll matmögel som kunde ge dom lunginflamationer, vilket tjejen hade haft flera gånger också.
          Dom hade aldrig tvättat bäddmadrassen eller kuddarna, inte heller golvet hade fått känna av något vatten tidigare, yeack säger jag bara!!

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          herkules
          Inlägg 12-03-2008, 22:47
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Gunilla T @ 12-03-2008, 10:48) *
          rotfl.gif ..men du Grå...visst är det underbart att man så småningom vänjer sig vid jordgolv inne! Vinter och sommar brukar det vara lite bättre men denna vinter med blöt lera varje dag så blir det som det blir med 20 tassar och fyra fötter!

haha, jordgolv vänjer jag mig nog aldrig vid men däremot kan jag sova med 1 dl sand i sängen .... whistling.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Tezzla
          Inlägg 12-03-2008, 22:49
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

Jag håller med det städtanterna sa i dagens avsnitt. "Ungarna" borde ha smörj! Vilket snuskigt hem! Mögel i sängen! Möglig mat överallt! Och så hade tjejen mage att knorra över att HON minsann var tvungen att hjälpa till, "nämen, jag trodde ni skulle städa" wacko.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-03-2008, 22:51
          Länk hit: #85

Medlem

CITAT (Pia L @ 12-03-2008, 22:47) *
          Nog skulle JAG ialla fall klassa det som värre, dom visste ju inte om att deras skitiga säng innehöll matmögel som kunde ge dom lunginflamationer, vilket tjejen hade haft flera gånger också.
          Dom hade aldrig tvättat bäddmadrassen eller kuddarna, inte heller golvet hade fått känna av något vatten tidigare, yeack säger jag bara!!

Ja jisses vad äckligt! sick.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 12-03-2008, 23:13
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Fast tror ni verligen på fullt allvar att de har bott i skiten. Jag menar TV-PRogram typ det där ekonomiprogrammet där man gör allt värre för att det ska se bra ut i TV.

Kan det inte vara så att man skitat ner lite extra bara för att göra bra TV?

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-03-2008, 00:37
          Länk hit: #87

Medlem

CITAT (Bettson @ 12-03-2008, 23:13) *
          Fast tror ni verligen på fullt allvar att de har bott i skiten. Jag menar TV-PRogram typ det där ekonomiprogrammet där man gör allt värre för att det ska se bra ut i TV.

Ja nog tror jag de har bott där. Skita ner extra tror jag inte heller, det enda jag läst angående förra programmet var att de inte fått städa på 2 veckor innan de skulle komma och filma. På två veckor hinner man knappast ställa till det så där.

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-03-2008, 01:21
          Länk hit: #88

Medlem

Jag har tittat på början av det inspelade programmet nu men när de kom till den vitlurviga potatisgratängen så började jag skrikskratta och kunde inte ser mera. rotfl.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-03-2008, 08:34
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (Simone @ 12-03-2008, 09:32) *
          Att man som vuxen vän till familjen gör en ansökan är väl skäl nog att lägga ner programmet. De två program jag sett har, i första fallet systern sökt och i andra fallet en vän sökt. Då vill det till att kalla det frivilligt, vem kan säga nej då..

Förnedringstv med barn inblandat borde vara förbjudet. Vi ser att barn mobbar varandra till döds för mindre saker, avvikelser, det här är inte kolkt, fullständigt ansvarslöst tycker jag.

Det gick ett engelskt program för något år sedan som också hette rent hus, det var mycket mycket bättre. Där var det "knepiga" människor som hade, källare, garage eller delar av ett hus fullt av prylar. De fick hjälp att slänga, sortera och välja. Inget skitigt inget äckligt. Efter det programmet lärde jag mig själv att städa och sortera i garderoben! Där hänger allt i färgordning nu;-))

Men programmet nu, det borde förbjudas! Vem talar för barnen, klart de var skönt med en säng! och rena handdukar, men vem tar smällarna sedan när kompisarna och hela skolan pratar...

Har det inte gått två olika program??

Ett som var nästan precis som det svenska rent hus? Där de tog salmonellaprover på ormar och sådant. O ett program som var med Karen Kingston, feng-shui, och där var det bara massor av prylar men ändå rent.

Fast jag inbillar mig ändå att det engelska var bättre än det svenska rent hus. Kan ju beror på distansen som språket skapar.

En helt annan ska jag tänkte på när jag såg en snutt av det med familjen var: Om mannen inte lär sig stryka kan han lika gärna slänga ut skjortorna. Det var mesigt av kvinnan att ta över strykningen. Kvinna från programmet alltså.

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-03-2008, 09:47
          Länk hit: #90

Medlem

Jag tycker den svenska versionen är bättre, det känns mer nära. Jag tycker att damerna bemöter de familjer de kommer hem till med respekt, till skillnad från hur det är i många engelska och amerikanska program om städning, bantning et.c. Familjerna framställs på ett sånt sätt att man ser deras goda sidor, de hånas inte på nåt sätt tycker jag. De porträtt man fått av familjerna hittills tycker jag har varit övervägande positivt trots att de levt i sin röra.

Sen tycker jag att den där bacill-professorn Marie-Louise är så gullig i sina kommentarer, hon är så positiv hela tiden. De hittade ett glas möglig dricka hos det unga paret och hon skiner upp och säger "titta" Coca-cola kan mögla!"

Citera
          Grå
          Inlägg 13-03-2008, 10:01
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Här är en sida som borde kunna roa alla hygienorakel här inne:

Hushållsträsket

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-03-2008, 10:28
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (Magdis @ 13-03-2008, 09:47) *
          Jag tycker den svenska versionen är bättre, det känns mer nära. Jag tycker att damerna bemöter de familjer de kommer hem till med respekt, till skillnad från hur det är i många engelska och amerikanska program om städning, bantning et.c. Familjerna framställs på ett sånt sätt att man ser deras goda sidor, de hånas inte på nåt sätt tycker jag. De porträtt man fått av familjerna hittills tycker jag har varit övervägande positivt trots att de levt i sin röra.

Sen tycker jag att den där bacill-professorn Marie-Louise är så gullig i sina kommentarer, hon är så positiv hela tiden. De hittade ett glas möglig dricka hos det unga paret och hon skiner upp och säger "titta" Coca-cola kan mögla!"

Ja visst. Hur bra man uppfattar programmet kan ju vara hur "nära" man vill komma de som är med i programmet. Föredrar jag distans så kommer jag ju att föredra det engelskspråkiga.

Det kan säkert vara så att den svenska versionen förösker framställa de deltagande lite mer mänskligt.

Oj!! Kan coca-cola mögla!!?? Hade jag sett det hade jag nog trott att det var något som ramlat i glaset som hade börjat mögla. Urk!!!

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-03-2008, 22:12
          Länk hit: #93

Medlem

Nu har jag sett på inspelningen och gårdagens program var det bästa hittills tycker jag. Jag kände mig glad efteråt, glad över att de blev så glada. Ungdomarna var ju så trevliga och gulliga och de behövde verkligen den där hjälpen....skillnaden på lägenheten var som natt och dag. Särskilt sovrummet tyckte jag. Blotta tanken på att sova i det som det såg ut från början gör ju att man drabbas av sömnlöshet. Efteråt var det kanonfint, ja hela lägenheten var riktigt snygg.

Jag vet inte vad som var så roligt med den där potatisgratängen egentligen men när de visade en återblick i slutet och gratängen dök upp i rutan så började jag ånyo skratta hysteriskt. rotfl.gif

Citera
          Netha
          Inlägg 13-03-2008, 22:35
          Länk hit: #94

Gäster

Och jag upptäckte att jag spelat över bandet ... har fastnat på Våra bästa år ett tag och nu när vi skulle vara barnvakt
          för tre småtjejer så satt jag den på inspelning ... på gårdagens band. ohmy.gif laugh.gif

Nåmen... det kommer väl fler avsnitt. tongue.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-03-2008, 23:09
          Länk hit: #95

Medlem

CITAT (Netha @ 13-03-2008, 22:35) *
          Och jag upptäckte att jag spelat över bandet ... har fastnat på Våra bästa år ett tag och nu när vi skulle vara barnvakt
          för tre småtjejer så satt jag den på inspelning ... på gårdagens band. ohmy.gif laugh.gif

Nåmen... det kommer väl fler avsnitt. tongue.gif

Det är väl repris på söndag tror jag, då får du chansen igen. smile.gif

Citera
          Tezzla
          Inlägg 13-03-2008, 23:16
          Länk hit: #96

Medlem

CITAT (Bettson @ 12-03-2008, 23:13) *

Nej, det tror jag faktiskt inte.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Netha
          Inlägg 13-03-2008, 23:16
          Länk hit: #97

Gäster

CITAT (Magdis @ 13-03-2008, 23:09) *
          Det är väl repris på söndag tror jag, då får du chansen igen. smile.gif

OK... då får jag skriva påminnelselapp på direkten. biggrin.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-03-2008, 23:20
          Länk hit: #98

Medlem

CITAT (Tezzla @ 13-03-2008, 23:16) *
          Nej, det tror jag faktiskt inte.

Vilket tror du inte? Att de skitat ner extra inför programmet eller att de bott i skiten?

Citera
          Tezzla
          Inlägg 13-03-2008, 23:23
          Länk hit: #99

Medlem

CITAT (Magdis @ 13-03-2008, 23:20) *
          Vilket tror du inte? Att de skitat ner extra inför programmet eller att de bott i skiten?

Jag tror inte de skitat ner innan programmet. Jag tror att all skit är äkta smile.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-03-2008, 23:24
          Länk hit: #100

Medlem

CITAT (Tezzla @ 13-03-2008, 23:23) *
          Jag tror inte de skitat ner innan programmet. Jag tror att all skit är äkta smile.gif

Jag med

Citera

9 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 06:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon