CITAT (Pius @ 04-03-2008, 12:58)

Visst finns det behov av en sån kille, fråga mig. Jag var nästan hysterisk i torsdags när jag inte fick mitt trådlösa bredband att fungera på övervåningen där jag från igår, måndags, skulle jobba på distans. Till slut fick jag reda på att det fanns en datafirma som kunde hjälpa mig. Där fick jag rådet att köpa en kabel och på så sätt ha fast bredband till ovanvåningen och trådlöst på den nedre. Det var lätt när man visste hur man skulle göra.
Den firman hade hembesök, de tog olika priser, 500 (inkl moms) var för obekväm arbetstid. Så varför inte prova, det gäller bara att skaffa sig en kundkrets.
Pius
Låter bra för min son , mindre bra för dig innan du hittade firman.
Som en första kundkrets har han tänkt sig våra grannar på området , c:a 130 familjer. Vi har alldeles i dagarna fått klart med bredband till alla lägenheter via fiber och även TV den vägen. Tror att det är en del som nu skaffat/skaffar dator som inte haft förut och behöver hjälp med att komma igång, kanske även med installationen eftersom de papper vi fått med angående det inte är så informativa .
Han och min man har redan fått " rycka ut " till de närmsta grannarna och hjälpa till . De har också fått hjälpa till med att söka in de nya TV-kanalerna och då har det visat sig att man i vissa fall måste ta fram instruktionsboken , på engelska oftast, så därför funderar han också på att hjälpa till med översättningar av dem ( kunden får en " ny " instruktionsbok " på svenska med tydliga instruktioner , kanske bilder ).
Redigerat av mamamaggan: 04-03-2008, 13:08