Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Alternativ till rosenstav
          Anna_Panna
          Inlägg 04-03-2008, 19:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 41
          Medlem nr: 3 601

Vi har byggt en 1 m hög mur i vår trädgård och ovanför den har vi fått loss en odlingsyta på 20x3 m. Eftersom vi själva inte är så trädgårdsintresserade anlitade vi en firma och fick ett designförslag. I bakkanten av ytan har vi planterat buskar och träd (tex vinbär, amerikanska blåbär, fläder, plommonträd, doftschersmin) och i framkanten finns perenner. Vi planterade förra året stäppsalvia, smultron, pioner och dvärghemlock. Enligt ritningen ska där också vara en hel del vinteriberis samt rosenstav, men detta hann vi inte med att plantera...

Nu börjar planerna inför årets planteringar. Jag är lite osäker på rosenstaven. Blir den inte lite hög att ha längst fram i kanten till muren? (Jag har bara sett den på bild...) Tycker personligen inte att rosenstaven såg så kul ut på bilden jag såg, men jag har aldrig sett den i verkligheten. Har ni något annat förslag? Vinteriberis känner jag alls inte till, men den verkar bli en liten marktäckare.

Läget är soligt och jorden lerig.

Tips på andra växter än rosenstav och vinteriberis vore skoj, eller rosenstavens lovord om ni gillar den...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 10:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon