Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad ska jag plantera framför planket?
          Pius
          Inlägg 06-03-2008, 09:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 060
          Medlem nr: 352

planket (1).JPG

Det här är ett nytt plank som satts upp, ca 2 m högt. Till höger står en syren som blåst eller grävts omkull.

Men vad ska jag plantera för snabbväxande växtligheter? Det är lite trist att inte kunna gå ut i trädgården utan att ha folk som stirrar på en thumbdown.gif Mina grannar en bit bort har en syrenhäck som får växa vilt, men den är inte så vacker precis. Men bra som insynsskydd.

Det står ett svartbladigt japanskt körsbärsträd en liten bit ifrån planket, det skymtas kanske lite grann, det planterades i höstas.

Det stora trädet som står till vänster i bilden är planterat en bra bit från planket och är ett vanligt japanskt körsbärsträd.

Så ge mig förslag på bra och snabbväxande växter så är ni jättesnälla. Jag bor i zon 1, lerjord.

Jag ska ha ett växthus en bit ifrån planket (4,5m ) lite till höger.

Planket fortsätter till vänster men där är det parkering på andra sidan.

Pius

--------------------
          Pius, zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 23:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon