|
Ny variant av presentation, Hi hi hi.... |
|
|
|
07-03-2008, 08:59
|

Medlem
Antal inlägg: 857
Medlem nr: 3 016

|
Tänkte vi skulle testa ett presentera oss på ett nytt sätt. Vet inte om detta redan har gjorts här men i vilket fall gör vi om det.
Här är "reglerna":
Förnamn = mellannamn Efternamn = närmaste grannes efternamn Hemstad = senaste bussbesöket Ålder = pappas ålder Yrke = farfars yrke Intressen = det du avskyr Du har lika många barn som du har tatueringar Hårfärg = tröjans färg Ögonfärg = byxans färg Musiksmak = sånt du inte tål Favoritartist = Det du lyssnade på senast
Här är "min".
Hej Jag heter Elisabeth Fredriksson-Andersson och jag bor nånstans i tyresö. Jag vet inte riktigt hur gammal jag är men jag tror jag är 54 och jobbar som civilingenjör på telia. Jag är väldigt sportintresserad och missar aldrig ett sport event på tv alt radio... Dessutom älskar jag att jobba!
Jag har inga barn men om framtiden vill så får vi ett par knoddar snart.. Mitt hår är härligt urblekt gråvitt och mina ögon är svarta. Jag älskar att lyssna på dödsmetall och speceillt när dom bara står och skriker obegripliga ord i microfonen. Höll på att glömma! Min favvoartist är hoobastank..
--------------------
Bygger upp en ny trädgård i zon 3 ( Näshulta, Eskilstuna )
(Bytt sign från 16kvm stor balkong)
|
|
|
|
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
07-03-2008, 09:10
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
intressant.... här är "jag" Hej hej! Jag heter Sofie men efternamnet mitt minns jag inte men det kan vara nåt finskt, jag bor i Gullmarsplan som är en härlig plats om man gillar bussar och betong... Jag är 64 vårar och jobbar med min egna isfirma. Otroligt att det kan gå så bra i is-branschen trots alla nymodiga kylskåp. Jag tar upp isen själv ur sjön.... Jag brinner för att knuffas i tunnelbanan och stå i vägen så mycket jag bara kan. Härligt! Det sägs att jag ska ha en unge, men jag minns inte att jag fått nån. Ungen är i alla fall ful (är missnöjd!) och varför den blev svart vet jag inte... Mitt hår är korpsvart och ögon svarta som skogstjärnens vatten. Rena rama Ronja Rövardotter. Jag älskar techno och dansar hela vägen hem från jobbet... Min favvoartist är Eros Ramazotti
Redigerat av skogstroll: 07-03-2008, 10:59
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
07-03-2008, 09:14
|

Medlem

|
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
07-03-2008, 09:24
|

Medlem

|
Ha ha ha ha!!!!
--------------------
|
|
|
|
|
07-03-2008, 09:41
|

Medlem
Antal inlägg: 2 425
Medlem nr: 10 996

|
Hej jag heter Monica bergqvist och är strax över 70 år, jag bor för det mesta i gångarna på Slussen nu när dom har stängt härbärget där. Är gammal sjöman så när jag vill vidga vyerna mönstrar jag på nån bananbåt. Jag kan ana ett par barn nånstans i periferin men de börjar blekna bort alldeles... På min fritid går jag allra helst på bolagsstämmor, det är nåt visst med det. Jag ser ganska trevlig ut, har rosa hår och ljusblå ögon och diggar helst loss till dragspel och den bästa i den gengren är helt klart Lars Winnerbäck!
|
|
|
|
|
07-03-2008, 10:03
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
Nu ska vi se om jag får till det Jag heter då Elisabeth Strandroth-Paulsson och bor i Skövde. Jag är 74 år och är civilingenjör och uppfinnare på SKF i Göteborg. Jag ÄLSKAR att idrotta och har ett barn, kan tänka mig att skaffa fler. Jag har grått hår och gråa ögon. Jag har ingen favomusik men lyssnade på The Pudles nyligen.
|
|
|
|
|
|

Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
|

Medlem

|
CITAT (*Ulrica* @ 07-03-2008, 09:56)  Hej allihopa! Jag heter Marianne Lönnqvist och jag bor i Älvängen. Jag är 66 år och jobbade som lastbilschaufför i andra världskrigets Tyskland. Jag är verkligen intresserad av motorsport och att slå folk på käften. Jag har tre barn, en av dem är en riktig bamsing faktiskt, de andra två är bara småbarn. Jag vill inte ha fler barn, faktum är att hade jag inte haft barn idag så hade jag inte skaffat några heller, det är faktiskt lite onödigt. Jag har urtvättat svart hår och begiegröna ögon. När det kommer till musik så lyssnar jag helst på riktigt högljudd och skrikig dödsmetall eller varför inte lite gangsterhip-hop. Men min favoritartist är absolut något jag hörde på P3 igår! haha jag tror jag skrattar i brallan... du var mig en riktig snygging med urtvättat hår och BEIGEgröna ögon PS glömde säga att mina ögon är lite snäva och sitter lite trångt En bild på mej
Redigerat av skogstroll: 07-03-2008, 10:11
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
07-03-2008, 10:08
|

Medlem
Antal inlägg: 743
Medlem nr: 7 888

|
Hej! Jag heter Maria Pettersson och bor i Blomstermåla, jag är en 52 år gammal förman vid Överums bruk och frilansar som journalist. (Måste ju innebära att jag är arbetslös eftersom bruket är nedlagt?). Det absolut bästa som finns är att diska och skriva tentor, annars på fritiden brukar jag åka buss lite spontant hit och dit. När jag ska ha extra roligt gör jag något konstigt med datorn så den inte fungerar sen låtsas jag att jag inte kom ihåg vad jag gjorde och försöker fixa den... Jag har ett barn som jag ritat själv  Mitt hår är grå- och vitrandigt - på tvären (grymt snyggt) och mina ögon mörklblå. Bästa musiken är dansbandsmusik - jag gillar när alla låtar låter likdant! Annars är min favoritartist the Who!
|
|
|
|
|
07-03-2008, 10:12
|

Medlem
Antal inlägg: 2 958
Medlem nr: 2 746

|
Hej! Jag heter Kristina, men har ingen aning om mitt efternamn. Jag vet inte heller var jag bor, förmodligen i Ö-vik, men det skulle kunna vara Luleå eller Stockholm också. Jag är 75 år och jobbar på en fabrik utanför Sundsvall, men den är nedlagd.... Jag har svart hår och just idag tämligen skitigt blå ögon. Några barn har jag inte och jag tänker inte skaffa mig några heller. Mitt största intresse den här tiden på året är att skotta snö, det är kanonkul! Jag lyssnar helst på opera, men dragspel är inte dumt det heller. Favoritartisten minns jag inte...
--------------------
Margith, zon 6
Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst. Citat: min mor =)
|
|
|
|
|
07-03-2008, 10:14
|

Medlem
Antal inlägg: 3 435
Medlem nr: 5 307

|
Hej!
Jag heter Maj Gustafsson, och blir 82 år till julen.Inne i Kristianstad bor jag, och arbetar vid järnvägen, samtidigt som jag har en vvsfirma. Jag är överförtjust i ishockey och fotboll. Faktiskt en av de äldsta fotbollshuliganerna, men tyvärr tyckte ordningsmakten jag var för gammal för att ta in vid senaste upploppet, fastän det var jag, som höll med tillhyggena.(Jag bara ringer till hjälpmedelscentralen och säger att jag glömt bort var jag ställt mina kryckkäppar, bockar, griptänger och rullatorer, och alltid är där någon snäll själ som förbarmar sig över mitt öde, och kommer hem och laddar förrådet."Stackarn har ju blivit glömsk...")Några barn finns det inte, och det blir nog inte heller några, fastän jag försökte på mig en hemmagjord i tonåren...Som tur var blev det inget av det... Svarthårig och svarta ögon -farliga Maja - det är jag! Dansbandsmusik -ratatatata - åh vad jag vurmar för det, men det är Magnus Uggla som är min stora idol, lite min förebild i min livsstil.
--------------------
|
|
|
|
|
07-03-2008, 10:15
|

Medlem

|
Vit och grårandigt? Variant på mina barn.... Jag har inga barn, har tänkt på att skaffa flera gånger, men ärligt talat har jag aldrig sett ett enda barn som varit tillräckligt snyggt för att jag skulle vilja ha ett likadant, sedan blir de ofta så himla fula när de blir gamla. Om jag skaffar barn skall det vara ganska litet och snyggt och lätt att dölja om det inte passar sig att ha framme på t.ex anställningsintervju eller fest
--------------------
|
|
|
|
|
07-03-2008, 10:16
|

Medlem

|
CITAT (AnnammA @ 07-03-2008, 10:14)  Några barn finns det inte, och det blir nog inte heller några, fastän jag försökte på mig en hemmagjord i tonåren... hemmagjord ja det hade ju vart ovanligt
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
07-03-2008, 10:25
|

Medlem

|
CITAT (16kvm stor balkong @ 07-03-2008, 10:15)  Vit och grårandigt? Variant på mina barn.... Jag har inga barn, har tänkt på att skaffa flera gånger, men ärligt talat har jag aldrig sett ett enda barn som varit tillräckligt snyggt för att jag skulle vilja ha ett likadant, sedan blir de ofta så himla fula när de blir gamla. Om jag skaffar barn skall det vara ganska litet och snyggt och lätt att dölja om det inte passar sig att ha framme på t.ex anställningsintervju eller fest ja men du vet det går att fräscha upp ungarna om de bleknat och börjat bli gamla o fula  det kan göra lite ont på dem men vadå bara man slipper skämmas för dem på stranden! man kan göra nån sån där cover-up eller vad det heter oxå om man helt tröttnat på hur de ser ut. Det är ju inte säkert de blev som man tänkte sej
Redigerat av skogstroll: 07-03-2008, 10:28
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|