Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vem finasierar studiecirklar egentligen, Är det någon som vet?
          Gita
          Inlägg 09-03-2008, 20:48
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Skämtet var väl iofs inte särskilt begåvat, men jag hade faktiskt inte blivit det minsta upprörd, inte heller hade jag tagit illa vid mig för negativa kommentarer om min hund, men jag hade blivit riktigt SUR om jag lagt tid och pengar på en kurs som inte gav den kunskap jag faktiskt betalt för att få.
          Gita

Citera
          Bettson
          Inlägg 09-03-2008, 21:36
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Gita @ 09-03-2008, 20:48) *
          Skämtet var väl iofs inte särskilt begåvat, men jag hade faktiskt inte blivit det minsta upprörd, inte heller hade jag tagit illa vid mig för negativa kommentarer om min hund, men jag hade blivit riktigt SUR om jag lagt tid och pengar på en kurs som inte gav den kunskap jag faktiskt betalt för att få.
          Gita

Ja alla är vi olika. Pengarna skiter jag nog i, pengar är bara pengar man får tjäna nya helt enklet.. Visserligen har jag begärt dom tillbaka, men mest för att det så att säga svider mest för motståndaren.
          Tiden man lagt ner på detta känns mera sur. Men förlorad tid får man aldrig tillbaka hur man är bär sig åt. Förlorade timmar går aldrig att ersätta.

Men självkänslan vill jag absolut ha tillbaka. Att i grupp få höra att mitt bästföredatum passerat för 27 år sedan det känns rätt bittert tycker jag. Det känns väldigt illa. När bästföredatum på¨mjölk och charkvaror passerat då slänger man bort dom så att de inte luktar illa eller att man blir sjuk. Alltså ska man inte vara något bättre än något som bör slängas bort, kasseras osv. Det känns ursäkta uttrycket jävligt hårt.

Att klaga på min hund är nästan lika illa. Vi lägger ner hur mycket tid som helst och hon är nästan vårt hjärteblod. En väldresserad hund speglar sin ägare. Man är nästan en enhet, hunden jobbar som en förlängning av din egen arm. Man är otroligt stolt över den och man älskar den nästan som ett barn.

Att man klagar på min hund som man aldrig har träffat óch dömer ut den enbart med hänvisning till att det skulle vara en ointelligent ras känns nästan som om gubben sagt att jag också var ointelligent viket han också gjorde eftersom han uttryckte sig som att han inte kunde förstå vad det var för fel på folk som skaffade sig sådan skit.

Som sagt alla är vi olika och pengarna har mindre värde för mig än sad.gif min självkänsla. Att stå så lågt att mitt bästföredatum passerat för 27 år sedan, jag fattar inte ens en gång att någon varken kan säga det eller tycka det är roligt.

Men det är väl det som gör att vi alla är olika och väl är väl det. För mig så är det rent ut sagt elakt att säga att någons bästföredatum gått ut för tjugosjuårsedan. Elakt och inget annat än elakt.

Det är bra att du har så bra självförtroende så att du slipper må dåligt att sådana uttalanden. Jag önskar att jag hade ett sånt självförtroende jag också.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-03-2008, 21:42
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Bettson, stå på dig och tro på dig själv! kompiskram.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          maramara
          Inlägg 09-03-2008, 23:15
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 346
          Medlem nr: 13 687

Kära Bettson. Ta ingen skit!
          Har man antagit ett erbjudande att vara kursledare för deltagare i en cirkel som antas ta detta på allvar, eftersom man investerar en bra slant i avgift, är det självklart att cirkelledaren ska se till att deltagarna får valuta för sin insats. Deltagaren ska kunna inkassera det som kursen utbjöd.
          Det är något fel om ledaren på kursen inte inser det ,utan använder andras dyrbara tid till att prata om sina privata intressen och dessutom gör sig "lustig" på andras bekostnad, Jag mår illa av att bara se detta.
          Stå på dig, jag tolkar det som att du har resurserna till det och dessutom får stöd av en klok mentor i din man.

Citera
          Bettson
          Inlägg 10-03-2008, 11:41
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Nu har anordnaren av kursen gått med på att betala tillbaka allt utom kurslitteraturen.

Jag har också bokat tid för proven på annat håll. Det känns bara så skönt att slippa tanken på att träffa gubbskrället igen.

Känns mycket bättre idag.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-03-2008, 11:45
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Härligt tummenupp.gif nu kan du snart med högburet huvud gå vidare och lämna detta bakom dig!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Wilmer
          Inlägg 10-03-2008, 12:16
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

kompiskram.gif Toppen!

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Flamingon - växt...
          Inlägg 10-03-2008, 12:42
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 206
          Medlem nr: 4 380

Bra gjort Bettson!

Cirkelledaren har ju verkligen betett sig illa men måste säga att hans beteende är tyvärr inte så ovanligt. Har läst olika kurser på universitet och det är väldigt vanligt att de manliga lärarna i medelåldern pratar mycket om sina egna liv och meriter och är inte så särskilt intresserade av gemensamt utbyte med de som går kursen. Varför det är så kan man ju fråga sig, men så särskilt kul är det inte.

Sådana skämt som den om vigselringen, blir fel om inte alla känner varandra för tyvärr så finns det män med en kass kvinnosyn. Och om inte alla känner den (mannen) som drar skämtet och vet hur den personen verkligen tycker så blir det väldigt fel.

Bettson din taktik att smidigt går tillbaka till ämnet va suverän, men cirkelledaren tog det troligen som ett hot eftersom han är nog inte van vid att någon försökt få honom att ändra utbildningsteknik.

Jag förstår även att du tar illa upp för hans kommentarer om din hund och att det i förlängningen även va en pik mot dig som person. Det finns ju trots allt uttrycket "sådan matte/husse, sådan hund".

Så bra gjort och du har ingen anledning till att känna att det va fel av dig att ta illa vid heller tycker jag! tummenupp.gif

--------------------
          "Alla tänker på att förändra mänskligheten men ingen tänker på att förändra sig själv." Leo Tolstoj

(taget från en minibok om sanningar.)

Min nystartade konstnärsblogg; http://isdrottningen.bloggspace.se/

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 10-03-2008, 12:47
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Bettson @ 10-03-2008, 11:41) *
          Nu har anordnaren av kursen gått med på att betala tillbaka allt utom kurslitteraturen.

Jag har också bokat tid för proven på annat håll. Det känns bara så skönt att slippa tanken på att träffa gubbskrället igen.

Mycket bra gjort Bettson

Lycka till.

Elisabeth

Citera
          Thomas Wahlqvist
          Inlägg 10-03-2008, 13:07
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 457
          Medlem nr: 4 960

CITAT (Flamingon - växtgalning @ 10-03-2008, 12:42) *
          Bra gjort Bettson!

Har läst olika kurser på universitet och det är väldigt vanligt att de manliga lärarna i medelåldern pratar mycket om sina egna liv och meriter och är inte så särskilt intresserade av gemensamt utbyte med de som går kursen. Varför det är så kan man ju fråga sig, men så särskilt kul är det inte.

Där tror jag att du generaliserar en hel del :-)

Citera
          Flamingon - växt...
          Inlägg 10-03-2008, 13:35
          Länk hit: #31

Medlem

Thomas Wahlqvist: Nej jag generaliserar inte, men jag hade kunnat vara tydligare med att skriva "av mina personliga erfarenheter". Om jag hade skrivit att majoriteten av de manliga medelålders föreläsare på universitet och högskolor här i Sverige har en tendens till det här beteende, då hade jag generaliserat. smile.gif Men något sådant kan jag ju inte påstå eftersom jag har inte gått kurser hos alla manliga medelålders föreläsare här i Sverige. rolleyes.gif Puh, vilket jobb det skulle vara. blink.gif

--------------------
          "Alla tänker på att förändra mänskligheten men ingen tänker på att förändra sig själv." Leo Tolstoj

Citera
          Tezzla
          Inlägg 10-03-2008, 14:59
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Flamingon - växtgalning @ 10-03-2008, 12:42) *
          Cirkelledaren har ju verkligen betett sig illa men måste säga att hans beteende är tyvärr inte så ovanligt. Har läst olika kurser på universitet och det är väldigt vanligt att de manliga lärarna i medelåldern pratar mycket om sina egna liv och meriter och är inte så särskilt intresserade av gemensamt utbyte med de som går kursen. Varför det är så kan man ju fråga sig, men så särskilt kul är det inte.

Det har jag aldrig upplevt. Vad har du läst för kurser? laugh.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Thomas Wahlqvist
          Inlägg 10-03-2008, 20:25
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 457
          Medlem nr: 4 960

Ja berätta i vilka ämnen ormen

Citera
          Piccante
          Inlägg 10-03-2008, 21:11
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Bettson @ 09-03-2008, 18:10) *
          Han sa det verkligen inte på ett sätt för att smöra. För övrigt så tycker jag nog att balansen när man berättar ett sådant så kallat skämt har n person viss betydelse. Man måste känna er person ganksa väl för att dra ett sådant skämt utan att riskera att såras. INte offentligt på en kurs.
          SOm femtioårig kvinna i sällksap at enbart yngre män och denn gubbstrutt så kändes det ganksa utpekande.

För trettio kilo och trettio år sedan så kunde jag bada bastu med de manliga jobbarkompisarna utan problem. Numera visar jag mig inte utanför familjen i hel baddräkt en gång. Känner verkligen av detta bäst föredatum.

Om han hade dragit detta skämt i en grupp med blandade åldrar och både kvinnor och män hade det varit plumt och dumt. Nu när jag var ensam äldre kvinna bland idel yngre män förutom denna kursledare så var det inget annat än elakt.
          Yes det var inget att missta sig på. Han stod och skrek åt mig at jag skulle HÅLLA KÄFTEN och en massa annat som inte lämpar sig i tryck.

Jag hade onte varit ovänlig utan bara haft en annan komåpletterande åsikt ang svaret på en viss fråga i studiematerialet. När iv äl komit så långt att folk vågat börja prata vilket tog lite tid.

OCH nu järnvägar i min lilla låda så har jag klagat skriftligt till studiefrämjandet och begärt kurskostnaden minus kurslitteraturen tillbaka samt en ursäkt från kursledaren.

Skickade samma klagomål till studiefrämjandet centralt också. Jag har mått dåligt hela vintern av detta och nu tänker jag inte göra det längre.

OCh har de tagit emot statliga bidrag till detta så ska det banne mig inte utgå något sådant för mitt deltagande i alla fall. Någon jädrans ordning får det vara med skattemedlen .

Kan inte förstå att man blir utskälld för att mman har en avvikande åsikt om en diskussionsfråga. Att lära sig ska inte bara vara att läära sig "hur det är" utan lika mycket "hur det skulle kunna vara". Man måste ju söka ny kunskap med och i en grupp mmed personer med olika bakgrund och erfarenhhet så har man olika referenser och kan se olika lösnningar på frågor. Det är väl meningen att man SKA kunna diskutera i gruppen?

Tycker absolut att du ska begära avgiften tillbaka för det är oproffessionellt att bära sig åt så som cirkelledaren gör.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Magdis
          Inlägg 10-03-2008, 21:35
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

En riktig ärthjärna den där kursledaren! crazy.gif

Citera
          Netha
          Inlägg 10-03-2008, 22:21
          Länk hit: #36

Gäster

CITAT (Bettson @ 10-03-2008, 11:41) *

tummenupp.gif bravo.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 10-03-2008, 22:38
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Bra gjort ! tummenupp.gif

Varför ska man som kvinna stå ut med vadsomhelst ? Dessutom så verkar han inte vara någon bra lärare överhuvudtaget!

Vi hade en liknande kursledare på mitt jobb en gång . Han åkte ut på örona efter en gång p g a " oskyldiga " skämt bl a om att det var bäst att vi kvinnor skyndade oss att banta för badsäsongen var snart här!

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Flamingon - växt...
          Inlägg 10-03-2008, 23:07
          Länk hit: #38

Medlem

Vill först klargöra att alla de manliga medelålders föreläsare jag har haft i de olika delkurserna inte har varit så här, men så pass många så jag kan säga att det är vanligt för mina erfarenheter. smile.gif

Kurserna läste jag på en mindre högskola och ett litet större universitet. Har läst kurser i historia, psykologi, 3 terminer lärarprogrammet - inriktning bild och religion för högstadiet (kom aldrig till religionen, tappade lusten helt av hur lärarna inom bild resonerade men det är en helt annan historia) och företagsekonomi.

Och förresten, bara för att man själv aldrig har upplevt något så betyder det ju inte att sådant beteende inte existerar. Eller hur? Personligen tror jag att kvalitén på olika kurser, i olika ämnen på olika universitet och högskolor här i landet varierar rätt ordentligt, tror kvalitén varier inom varje universitet och högskola varierar det med.

--------------------

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 11:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon