Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gör sittplats med grusunder lag funderar jag på, har fått för mig att det är det billigaste alternativet
          Söttok06
          Inlägg 11-03-2008, 15:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Funderar på att göra en sittplats på på min odlingslott. Den ska vara 6 kvm stor. Jag har börjat gräva ut där och försökt rensa bort lite ogräs också. Men ska kratta och platta till jorden sedan.
          Vad ska man ha sedan? En del säger att man ska lägga markduk på jorden för att stoppa ogräset. En del säger att man ska lägga markduk efter bärlagergruset, innan man lägger på det grus som har att gå på. Vad gäller?

Måste jag hyra en sådan där maskin som plattar till eller kan jag gå på det där bärlagergruset innan jag häller på gågruset?

Finns det någon annat man kan ha som underlag förutom marksten? Läste om trä, men är det så billigt? Det är ju en odlingslott så jag kan inte kosta på hur mycket som helst men vill att det ska vara snyggt och trivsamt för mig att vara där.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 16:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon