Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vilken handelsträdgård är er favorit?, I göteborgstrakten?
          Bettis
          Inlägg 02-06-2008, 18:44
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Bor väldigt nära Sävedalens Plantskola och har glömt av den unsure.gif i förra veckan råkade jag åka förbi den och vipps så hade jag svängt i på planen (fattar inte hur det gick till). Så fina saker där fanns, så det blev några påsar med mig hem och jag är jättenöjd himla fina plantor tummenupp.gif Fattar inte varför jag har åkt till Blomsterlandet som dessutom ligger längre bort giggle.gif så nu blir det Sävedalens i fortsättningen.

--------------------

Citera
          Viburnum
          Inlägg 17-07-2008, 19:38
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 116
          Medlem nr: 14 194

Jo nu har Särö Trädgård öppnat ett trädgårdscafé ,man kunde även äta lunchbuffé där, råvarorna var ekologiska och även nyttiga!! tummenupp.gif Utanför caféet plockade vi blomsterbuketter på friland, Jag älskar ju ringblommor!! Kan varmt rekomendera detta!! Supermysigt! Sedan har de ju en hel del dansk-franska inredningssaker i butiken vilket jag älskar!!

Citera
          mieb
          Inlägg 21-07-2008, 16:04
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 180
          Medlem nr: 16 660

Har kikat på Särö trädgårds hemsida och det verkar ju verkligen värt ett besök.
          Är det någon som har varit på Florinska Rosengården? Den ligger på väg till Marstrand och verkar ha hur mycket rosor och annat som helst.

edit: tog bort länk.

Redigerat av mieb: 22-07-2008, 14:37

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 21-07-2008, 16:25
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (mieb @ 21-07-2008, 17:04) *
          Har kikat på Särö trädgårds hemsida och det verkar ju verkligen värt ett besök.
          Är det någon som har varit på Florinska Rosengården? Den ligger på väg till Marstrand och verkar ha hur mycket rosor och annat som helst. Kolla här.

Jag skulle aldrig mera gå in på deras hemsida eftersom dom hade virus på sin hemsida. Fick deras trevliga virus in min dator.

Jag ringde för jag in min enfald trodde att dom kanske inte vet det.

Svaret jag fick var: ja det sägs att vi har virus på hemsidan. Men du kanske har dåligt skydd på din dator?

Han var riktig otrevligt i telefon.

Så aldrig aldrig skulle jag titta på deras hemsida eller köpa något där

Elisabeth

Citera
          Huggorm
          Inlägg 21-07-2008, 20:38
          Länk hit: #45

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (LindaLunda @ 06-04-2008, 10:03) *
          Hmm.... gillar Nisses växter i Uddevalla. Jättestort utbud på träd,rosor, klematis och buskar. Spännande perenner !
          Mycket stor plånbok behövs!
          Linda

Ja, det är en bra handlesträdgård. Dom har fått en en del nytt nu, efter att det var lite tomt ett tag. Men jag tyckte nog utbudet de hade i våras var mera spännande.

Citera
          uno
          Inlägg 21-07-2008, 20:48
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 1 310
          Medlem nr: 256

CITAT (anne-li i olofstorp @ 06-04-2008, 12:38) *
          Om man vill åka en bit är Rångedala plantskola utanför Borås väl värt ett besök, utomordentligt sortiment, bra priser och kunnig personal.
          Mölnlycke Gardencenter eller Landvetter plantskola är också värt att rekommendera.
          Fast visst finns det fler, t ex precis utanför Gråbo, vars namn jag inte kommer ihåg just nu (för lite Rosmarin),
          Sävedalen och på marstrandsvägen en rosengård som är helt underbar.

Rångedala en katastrof. Köpte tidigt i våras en klätterros två Klematis samt tre dvärgrododendron.

En Klamatis klarade sig resten dog. Aldrig mer köper jag från denna handelsträdgård.

Tacka vet jag Trädgårdsforum i Landvetter. Bra personal, kunnig och hjälpsam. Hyfsat sortiment och de tar snabbt hem på bestållning. Jag har handlat där sedan 1983. Förra ägaren var bra men kanske Henrik är ett strå vassare.

--------------------
          unozon1-2

Citera
          mieb
          Inlägg 22-07-2008, 14:35
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 180
          Medlem nr: 16 660

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-07-2008, 17:25) *
          Jag skulle aldrig mera gå in på deras hemsida eftersom dom hade virus på sin hemsida. Fick deras trevliga virus in min dator.

Svaret jag fick var: ja det sägs att vi har virus på hemsidan. Men du kanske har dåligt skydd på din dator?

Elisabeth

Men fy, det är ju inte klokt! Jag tar genast bort länken så att ingen får virus (hoppas att min dator klarat sig). Hur märkte du av viruset förresten så att jag vet vad jag ska hålla utkik efter?

Det var ju verkligen tråkigt eftersom det verkade vara ett så trevligt ställe... unsure.gif

--------------------

Citera
          Saxifraga
          Inlägg 25-07-2008, 19:52
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 17 785

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-07-2008, 17:25) *

Elisabeth

Vilken tur att jag såg detta inlägg!!

Elisabeth Västkustkolonisten

Jag arbetar på Särö Trädgård och vi tar fullt ansvar för detta, du kan med en gång ringa 0709-816634 så kommer vi att hjälpa dig.
          Det konstiga är att det finns ingen manlig som jobbar på Särö Trädgård. Häftigt va vi är bara tjejer som kör hjulastare o traktor, truck ,lastar, o står i! Och virus ifrån en hemsida är inte vanligt, o vår hemsida är helt ny. Men du kanske har ringt plantskolan i Särö ? Vi ligger ju i Vallda, men heter Särö Trädgård. Vet inte, men du kan känna dig lugn så hjälper vi dig.

Mvh Hanna

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 25-07-2008, 20:15
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag undrar vad har Särö Trädgården med Florianska Trädgården a<tt göra???????

Svarade jag kanske på fel inlägg?

I alla fall fick jag virus i min dator när jag försökte att gå in på florinska rosengården. Och han var so otrevligt. Tyckte jag skall skydda min dator bättre för att inte får deras virus.

Hoppas bara att Trädgårdamatörer i Göteborg tog bort honom. Sätter in en stor annons i deras tidning och seadn sprida virus, ja det är otäck.

Elisabeth

Citera
          Piccante
          Inlägg 25-07-2008, 20:31
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-07-2008, 21:15) *
          Jag undrar vad har Särö Trädgården med Florianska Trädgården a<tt göra???????

Svarade jag kanske på fel inlägg?

I alla fall fick jag virus i min dator när jag försökte att gå in på florinska rosengården. Och han var so otrevligt. Tyckte jag skall skydda min dator bättre för att inte får deras virus.

Hoppas bara att Trädgårdamatörer i Göteborg tog bort honom. Sätter in en stor annons i deras tidning och seadn sprida virus, ja det är otäck.

Elisabeth

Jag tyckte också det var lite oklart vilken sajt som det syftades på i tråden så jag virusscannade datorn efter att ha besökt Särö trädgårds sajt för jag trodde ni menade den confused.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Österläge
          Inlägg 25-07-2008, 21:54
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Missförståndet beror förmodligen på att både Särö Trädgård o Florentinska nämndes i samma inlägg från början. Men det var alltså Florentinska som Elisabeth hade försökt gå in på och som hade virus, inte Särö Trädgård! Särö Trädgård kan jag oxå rekommendera, stort sortiment o väldigt fint o trevligt! smile.gif

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          Boxer
          Inlägg 25-07-2008, 22:30
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Måste bara tala om att Särö Trädgårds landskapsarkitekt Marie Sundberg, är FANTASTISKT duktig och trevlig.

Med andra ord, värd varje krona tummenupp.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          myy
          Inlägg 27-07-2008, 07:48
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 337
          Medlem nr: 9 398

Florinska rosengården har många rosor. Fast han som har stället har varit så otrevlig mot oss så jag går aldrig dit igen! En gång åkte sambon dit, men tydligen var det stängt vilket han inte hann notera förrän ägaren kom ut och skällde på honom för att han kom dit under stängningstid (till parkeringen alltså)! I år var jag med och råkade förirra mig till ett område man inte skulle beträda. Det var inte skyltat och förra året var det OK, men i år så...
          Aldrig mer.

Deras privata hus och trädgård ligger i anslutning till handelsträdgården och tidigare år har den varit öppen, så att man kunde titta på uppväxta rosor. De har också haft andra rosenplanteringar vid parkeringen, som var offentliga, men nu var allt avstängt. Då förlorade det poängen för mig.

Citera
          Bassam
          Inlägg 27-07-2008, 14:05
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem nr: 12 723

Om ni har Plantagen. Det är bra, varför de har inte starka utbilda människa, men du kan hitta alla informationen som behöver, bara behöver du läsa informationen på kortet som sätter under växten eller på som hänga på blomma som du köpte.
          H: Bassam

Citera
          Zarah
          Inlägg 29-06-2012, 18:22
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 5 256

Jag gillar Nilssons plantskola i Kullavik.
          Stort utbud och kunniga.

http://www.nilssonsplantskola.com/

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 23:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon