CITAT (zissi @ 18-03-2008, 22:36)

Grace: Jag tänkte just på det när jag såg ditt kort. Hur lång tid tar det att få en sådan liten vovve ren o fin och hur ofta måste du bada honom?
Jag har en dvärg-mellanpudel o när han är långhårig tar det sån tid att 1. få honom blöt 2. schamponera överallt 3. skölja ur allt skum 4. ha i balsam 5. skölja ur balsamen ordentligt...............................................meeeen vad är det om man jämför med hur du har det

Har en nybadad hund som väntar på mig i sängen nu

...........nyduschad karl med för den delen

.........men han är nog gladast om jag sitter kvar här vid datorn. Han snarkar så gott!

Hej, ja du det svåra är faktiskt inte att få honom ren. Det som är jättejobbigt är att få honom blöt!!! Newfoundlandshundar är ju skapta för att jobba i vatten och därför har dom en vattenavvisande päls. MASSOR med underull. Så det som tar längst tid är att få honom blöt in på bara skinnet så man kan shamponera rejält. Jag skulle gärna byta mot en pudel när det är dags för bad!!!!!!!!!!!!! Men det är ändå värt allt besvär, för att äga en newfoundlandshund slår ut det mesta! Så är det bara!!