Hej Hoppas någon har tid att hjälpa mig med några frågor. Började förra året att anlägga en trädgård. Eftersom allt var förstört i den gamla trädgården fanns ingenting att rädda och jag fick börja om från början. Grävde land och köpte Massor med växter. Nästintill ruinerade mig på detta och tänkte detta år försöka så perenner och sommarblommor. Har nu köpt diverse frön från Impecta och även budat på Tradera. Nu till problemet....hur gör man nu? Har förstått att vissa frön mår bäst om man sår ute i till exempel drivbänk och sambon ska nu snickra samman några. När ni sår i drivbänk är det då såjord i hela "lådan" eller sår ni i krukor och ställer i lådan? Hur ska jag göra för att bäst lyckas? De som ska sås inne först för att sedan planteras ut har jag tänkt så i mini drivhus som också är inhandlat. Ska det vara endast såjord eller ska det blandas med något annat? Räcker solljuset eller behövs extra belysning? Hade så mycket frågor och funderingar tidigare men nu när jag sitter här och skriver försvann allt. Berätta gärna så mycket som möjligt om allt för att få en förhoppningsvis lyckad skörd.
Mvh.....Engla
|