Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 3D Garden Composer, Intresseundersökning
          Hasse_h
          Inlägg 14-08-2003, 21:55
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem nr: 933

Det är knappast möjligt att byta processor utan att byta moderkort. Och då måste du byta minneskapslar eftersom de inte är kompatibla, och du måste byta grafikkort för att kunna dra nytta av den högre hastigheten, du måste kanske byta låda och kraftaggregat som passar till det nya moderkortet etc. etc.

Det lönar sig sällan att göra sådana processoruppgraderingar. Bättre att byta hela burken, men spara bildskärmen om man är nöjd med den.

Vi kanske skulle lyfta datordiskussionen till en annan tråd om vi ska fortsätta? Det blir lätt förvirrat annars.. rolleyes.gif

Citera
          Adri-Anne
          Inlägg 15-08-2003, 07:30
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

Misstänker att detta är lika svårhanterligt som alla datortermer. xjmytgoumder... som man inte förstår ett jota av.
          Annars skulle jag gärna vilja vara med. biggrin.gif

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 15-08-2003, 07:54
          Länk hit: #43

Medlem

Ehum...ok, ska jag då räkna med dig på listan?

- Hasse_h
          - Hans i Mälardalen
          - nilla
          - Louise i Göteborg
          - Wargen
          - Marie zon3
          - Heidi zon 3 - enköping
          - cinacarina
          - Rosella <anmälan via mail>
          - syrolis <anmälan via mail>
          - Blomstersmurfen
          - Adri-Anne (?)

Citera
          nilla
          Inlägg 15-08-2003, 08:16
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 530
          Medlem nr: 1 330

Hasse,

Har du eller nån annan kontaktat odlas redaktörer? Det kunde ju vara bra om dom tog över bollen - fler kan anmäla sej och du slipper lägga sensommarn på administrattion rolleyes.gif
          Det lär ju bli en del pyssel med att skicka ut paket och fakturor...

Gunilla

Citera
          Adri-Anne
          Inlägg 15-08-2003, 08:22
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

Nej, jag tror inte jag kan hantera det hela. Men om jag kunde skulle jag vara med, helt säkert.

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 15-08-2003, 08:50
          Länk hit: #46

Medlem

Ok, Adri-Anne...fortfarande 11 intressenter alltså.

- Hasse_h
          - Hans i Mälardalen
          - nilla
          - Louise i Göteborg
          - Wargen
          - Marie zon3
          - Heidi zon 3 - enköping
          - cinacarina
          - Blomstersmurfen

Nilla, nu har jag kontaktat dem via mail...tänkte att de kanske läser inlägg i forumet med jämna mellanrum, men det kanske man inte ska förutsätta.

Men oavsett svaret blir det en beställning av någon, även om jag blir tvungen att sköta en del administration själv. Ska göra det så enkelt som möjligt för mig utan att det blir galet. Som ordförande i en förening har man ju suttit några gånger och klistrat frimärken på ett antal kuvert, så det blir nog inte värre med detta. Kom bara ihåg att jag inte har något företag eller organisation bakom mig, jag gör detta som privatperson. Jag har därför heller inga möjligheter att skicka fakturor med allt vad det innebär. Jag har t.ex. inga möjligheter att ge fakturakrediter eller skicka postförskott, därför är det förskottsbetalning som kommer gälla rakt av. Och detta måste vara klart innan jag kan beställa i min tur, jag vill inte riskera sitta med ett antal obetalda programvaror. En slutjustering av priset får vi göra vid leveransen när alla fakturor har kommit in. Jag kommer redovisa allting in i minsta detalj så ingen kommer behöva känna sig lurad.

Om någon inte känner sig komfortabel med detta så kan jag tyvärr inte göra något åt det. Ni som vill beställa genom mig kommer få fullständiga personuppgifter av mig. Om någon vill ha ett utdrag ur brottsregistret går det säkert ordna det med... tongue.gif

Någon kanske ställer sig frågan Varför gör han detta? Tja, för det första vill jag själv ha programvaran och för det andra tycker jag att det kunde vara kul om flera trädgårdsintresserade så småningom kunde bidra med erfarenheter av samma programvara. Då kanske man kan lära sig lite mer. Att det drabbar mig med lite administration gör inget. Jag är dock inte beredd att ta några ekonomiska risker, därav förskottsbetalningen.

Intresseanmälan är fortfarande bara en intresseanmälan. Det går bra att backa ur nu eller senare om man ångrat sig.

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 15-08-2003, 09:10
          Länk hit: #47

Medlem

Fick precis ett snabbt svar från Göran på Odla.nu:

"Hej Hasse,
          Jag har läst diskussionen och sett att flera är intresserade. Jag tycker
          dock det är ett för smalt program för att ta upp det i nyhetsbrevet. Dessa
          program kräver en del arbete för att resultatet ska bli bra och man får vara
          ganska intresserad för att lägga ner den tid som krävs. Däremot tycker jag
          det låter som en bra idé att gå ihop några stycken och beställa tillsammans
          för att få ner fraktkostnader m.m. Kanske ni även kan få ner priset? Finns
          där ingen i England som säljer programmet så att man kan beställa därifrån
          och slippa tull och avgifter? Amazon har några olika program i alla fall:
          http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/search...9101851-0011030

Med vänliga hälsningar
          Göran Carlsson
          "

Så vi kör på som vi startat. Programmet finns tyvärr inte att köpa i England, vad jag har kunnat hitta. Jag hoppas att var o en bildar sig sin egen uppfattning om 3D Garden Composer, jag har gjort min bedömning men det är inte säkert att den passar alla. Det finns billigare alternativ att handla t.ex. på Amazon.co.uk som Göran länkar till, men det är inget jag kommer ta tag i. Det får ni som vill göra själva.

Citera
          e_sedell
          Inlägg 15-08-2003, 10:55
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 2 001
          Medlem nr: 662

CITAT (nilla @ 15-08-2003, 09:16)
          Hasse,

Har du eller nån annan kontaktat odlas redaktörer? Det kunde ju vara bra om dom tog över bollen - fler kan anmäla sej och du slipper lägga sensommarn på administrattion rolleyes.gif
          Det lär ju bli en del pyssel med att skicka ut paket och fakturor...

Gunilla

jag har kontaktad dem....

--------------------
          Erik, zon II

Citera
          nilla
          Inlägg 15-08-2003, 15:16
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 530
          Medlem nr: 1 330

CITAT (Hasse_h @ 15-08-2003, 09:50)
          Någon kanske ställer sig frågan Varför gör han detta? Tja, för det första vill jag själv ha programvaran och för det andra tycker jag att det kunde vara kul om flera trädgårdsintresserade så småningom kunde bidra med erfarenheter av samma programvara. Då kanske man kan lära sig lite mer. Att det drabbar mig med lite administration gör inget. Jag är dock inte beredd att ta några ekonomiska risker, därav förskottsbetalningen.

Låter vettigt, tycker jag - just tanken att byta tips och hjälpas åt med anpassning av växtdatabasen gör att jag inte tänker sno runt och leta efter alternativa program.
          Att du är beredd att lägga ner jobb på det här är mycket uppskattat - hyvens!

Gunilla

... och kanske kan det där utdraget ur brottsregistret vara riktigt spännande läsning? Allt utom EKO-brott är väl okej i sammanhanget ;-)

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 15-08-2003, 15:30
          Länk hit: #50

Medlem

Ooo...det utdraget kommer bli det tråkigaste någon nånsin har läst, garanterat...det allvarligaste jag gjort är väl att glömma körkortet och fastna i en poliskontroll en gång...fick inte ens böter för det. rolleyes.gif

Citera
          e_sedell
          Inlägg 17-08-2003, 12:28
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 2 001
          Medlem nr: 662

Jag ser att du inte skrivit upp mej, gör det. Jag ska ju fixa datorn så det problemet får jag ta när det kommer.....

--------------------
          Erik, zon II

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 17-08-2003, 21:43
          Länk hit: #52

Medlem

Ok, 12 instressenter

- Hasse_h
          - Hans i Mälardalen
          - nilla
          - Louise i Göteborg
          - Wargen
          - Marie zon3
          - Heidi zon 3 - enköping
          - cinacarina
          - Blomstersmurfen
          - e_sedell

Citera
          lisen
          Inlägg 17-08-2003, 21:57
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 81
          Medlem nr: 1 003

lägg till mig på listan, så är du snäll wub.gif

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 17-08-2003, 22:09
          Länk hit: #54

Medlem

Ok, 13 intressenter

- Hasse_h
          - Hans i Mälardalen
          - nilla
          - Louise i Göteborg
          - Wargen
          - Marie zon3
          - Heidi zon 3 - enköping
          - cinacarina
          - Blomstersmurfen
          - e_sedell
          - lisen

Jag hoppas vi kan få veta mer om eventuella rabatter under veckan som kommer. Jag väntar på svar från företaget. Ha dock inga stora förhoppningar om detta. Vi får se.

Vill också påminna om att det är ni själva som får bilda er egen uppfattning om programmet innan beställningen går iväg. Se till att köra demon från http://www.gardencomposer.com, läs igenom forumet på deras site etc. Det är upp till er själva att se till att ni uppfyller programmets systemkrav osv.

Citera
          Virgo
          Inlägg 18-08-2003, 00:20
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

Skulle egentligen vara intresserad, men jag tycker det är konstigt att programmet inte finns i Europa.
          Programmet borde ju finnas bland deras "Åf" i Europa enligt deras "Dicomp international" men endast nåt liknande hittade jag hos den tyska leverantören, men då måste man ju kunna språket förståss.

här

Och varför är SPCS fortfarande kvar på deras lista när de inte säljer detta program?

Läste oxå i deras forum och är lite fundersam.

Ulf Schenkmanis & Lars-Erik Samuelsson (Sweden):
          "Unless you have a rare natural talent, working piecemeal as ideas occur to you always results in a "bitty" garden with no natural cohesion. Working it out first on paper or on the screen will not only save you a great deal of money, it'll save hours of work and lots of disappointment too."
          Har dom kört detta program????

Kollade Plant filter.
          Hur är det med de svenska zonerna? Kan man ange att Sverigekartan ska synas?

såg visst att det fanns en flik över världen!

Detta är oxå kul att man kan placera gummibåtar, racerbåtar, kor o flamingos i sin trädgård för att se hur det ser ut!

Nåja får väl fundera lite ett tag till

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 18-08-2003, 07:24
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Flamingos!

Attans - jag har MAC! Får nöja mig med originalen i trädgården då LOL

Smartaste hade välan varit att få nån svensk datafirma att anpassa lite åsså sälja i Sverige - bra affärside!
          Man borde kanske också kolla vad trädgårdsproffsen använder i Trädgårdarnas förlovade land - Storbrittanien! Skall se om jag ser nån....

Hälsar Ingrid

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 18-08-2003, 08:22
          Länk hit: #57

Medlem

Varför SPCS inte längre säljer programmet tror jag beror på deras fokusering på småföretagare och deras behov av enkla administrativa programvaror. Produkten passar helt enkelt inte i deras profil längre. (rena spekulationer givetvis). Varför de fortfarande finns på DiComp's lista kan man ju fundera över, fakta är att de inte säljer programmet längre. En gissning är att websidan sköts av någon oberoende webbyrå som bara ändrar det de får beställningar på.

Om någon har kontakter i någon svensk datafirma som kan tänkas vara intresserad av att sälja produkten i Sverige, be my guest. Jag är dock tveksam till om någon skulle vara intresserad av att anpassa produkten till svenska förhållanden, som Göran skrev så är programmet ändå ganska smalt och kräver att man har tid och intresse för att använda det. Marknaden lär inte vara tillräckligt stor för att en svensk anpassning ska löna sig. (mera spekulationer).

Ang. forumet på DiComp's website så är det ju naturligtvis så att det är de som har problem eller funderingar av ett eller annat slag som postar inlägg där. Alla de som inte har problem syns ju knappast där. Så är det naturligtvis med alla programvaror, det finns alltid de som råkar ut för problem. Bara en reflexion.

Jag tänker iaf inte vänta på något annat. Tåget går så snart jag fått kontakt med DiComp Inc och svar på mina frågor. Alla som vill får då kliva på.

Citera
          syrolis
          Inlägg 18-08-2003, 10:14
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 71
          Medlem nr: 1 197

Om man kikar på sidan:

https://www.gsp.cc/perl/product/product.pl?...&PRODUCT_ID=125

Så tycker jag det ser misstänkt likt ut programmet vi är intresserade av fast i föregående version (CD).
          Eftersom detta företag som säljer finns i UK (Storbritannien) så kanske man kunde fråga om det är "samma" program och om den kommer i DVD - versionen ganska snart?

Vad tror ni?
          Är det samma produkt med annat namn?

--------------------
          Zon 2 (3)

Citera
          Virgo
          Inlägg 18-08-2003, 10:28
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

Ser misstänkt lika ut. Det borde ju finnas nån i Sverige som har detta program och kan svara på frågan.

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          syrolis
          Inlägg 18-08-2003, 10:36
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 71
          Medlem nr: 1 197

Jag har skickat iväg ett mail och frågat om det är samma program med namnbyte och om det är någon DVD-version på ingående.

Får väl hoppas på svar om detta inom kort.

Är det på gång så blir det nog enklare att köpa från England än USA med tanke på tullar och frakter?

Kikar man på deras supportsida så finns det ganska många supportfrågor som inte bådar gott mot deras andra produkter.
          Men de verkar ju svara på frågorna i alla fall och försöka hitta lösningar.

--------------------
          Zon 2 (3)

Citera

8 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 21:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon