Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Funderingar om att skaffa hund
          skogstroll
          Inlägg 26-03-2008, 16:03
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

nej han får motionera under översyn

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Chivvie
          Inlägg 26-03-2008, 16:48
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 140
          Medlem nr: 14 397

Hej!

Jag tycker att du skall ta kontakt med närmaste brukshundsklubb. Den klubb jag är med i har kurser för folk som tänker skaffa hund. Dvs. innan de har skaffat den. Dessutom kanske det finns någon hund i bekantskapskretsen som du kan få låna/vara hundvakt åt ett längre tag för att känna av om du vill ta det ansvar det innebär. För det är inte bara roligt hela tiden. Det kommer dagar när det regnar småspik eller är snöstorm eller du har 40 graders feber. Hunden måste ut, även om man helst känner för att stanna hemma. Hundar blir sjuka, och ibland driver de en till vansinnets brant med alla tilltag - även vuxna hundar kan hitta på ofog, speciellt om de blir lämnade ensamna.

Jag har haft hund nästan hela mitt liv. Varje gång någon ställer motsvarande fråga om du, brukar jag dra fram allt negativt jag kan komma på. Får jag vettiga svar och vederbörande fortfarande är intresserad - först då kan jag kanske tänka mig att berätta om allt det underbara det bär med sig.

Citera
          Leia
          Inlägg 26-03-2008, 16:48
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (herkules @ 26-03-2008, 12:23) *
          jag har två 10-åriga hundar här hemma nu som jag har haft sedan de var 8 veckor.
          på lördag ska jag åka och tittat på en 2-årig hund som behöver ett nytt hem.
          det blir min andra (om det klickar) vuxna omplacering och jag måste nog säga att trots att valpar är underbara så är det skönt att slippa valptiden flirting.gif
          även vuxna hundar blir vad man gör dem till - gamla hundar kan läras sitta!
          visst ska man vara hemma så mycket som möjligt första tiden - att börja med att flänga runt eller lämna bort är inget bra, det måste finnas gott om tid att lära känna varandra.

Nyfiken!!!! Vad är det för hund? smile.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 26-03-2008, 16:57
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Gunilla T @ 26-03-2008, 15:17) *
          Herkules - alltid trevligt att läsa dina kloka inlägg om hundar!
          Själv har jag haft brukshundar under större delen av mitt liv och har för närvarande två stycken som verkligen inte är några mönsterhundar men vi älskar varandra ändå!
          Hoppas tycke uppstår på lördag!

mina två som jag har den äran att få bo under samma tak som, är heller inga under av lydnad, den ena av dem till och med hugger i luften om någon kommer för nära då han inte vill (helt ok i min hundvärld, stoppa inte näsan i det du inte klarar av brukar jag säga..)

det ska bli ett spännande möte på lördag, dock inte helt avgörande, sista ordet har mina två äldre hundar, det måste funka!

sorry, detta blev lite ot - men för mig är det i alla fall så att alla umbäranden och eventuella negativa ting med att ha hund kommer inte ens i närheten av det som är positivt. men man ska tid, råd, tålamod, intresse och en brunn av kärlek att ösa ur.
          då får man tusenfalt igen.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 21:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon