CITAT (Markus_H @ 30-03-2008, 12:25)

Tycker inte att man ska använda psykiska sjukdomar som skällsord och insinuera att andra skulle lida av sådana

Vi har väl minst en medlem som öppet har berättat här om sin sjukdom och sitt liv, vilket jag tycker är väldigt starkt gjort attt vara så självutlämnande. Då tycker jag det är respektlöst mot de som man vet är sjuka att kalla andra för "sjuka" i tid och otid bara för att man inte kommer överens. Folk kan vara både dumma, fräcka, tröga och jävliga och ändå vara helt friska i medicinsk mening.
Först får jag be er som skrivit här om ursäkt, för jag startade tråden sen stack jag som vanligt på söndagar till simhallen. Men nu är jag tillbaks och hoppas att ingen skada skett.
Till ämnet, får jag säga att så kortfattat som Markus gör sammanfattar han syftet med tråden. Har inte haft för syfte att gnälla. Har inte haft för syfte att nämna någon. Det som var syftet var att stoppa det som är inte hälsosamt för någon på forumet.
Kan säga hur jag ser på saken som en fortsättning av det som Markus säger och Stintan har nämnt också:
- Sjukdom(psykisk/ fysisk) är den självklaraste rättigheten någon har.
- Vi väljer inte bli sjuka utan vi blir det.
-I en diskussion fyller uttrycket " de som säger sånt, bör söka hjälp" en klubba i händerna på den som använder det. Meningsmotståndaren MÅSTE stoppas hur som helst. Det är ytterst omänskligt att använda sig av sådana medel.
- Syftet med en diskussion brukar inte vara att bara säga vad man tycket. Utan nästa steg är att klargöra och försöka få den andra partnern att blir övertyggad om det man säger.
-I detta Forum saknar vi det som finns i det vanliga livet. Vi ser inte varandra, vi kan inte gestukulera(stavningen?), och många andra brister som man får jämfört med en vanlig konversation. Dessa briser kräver att vi sätter gränser för den miljön i vilken vi diskuterar.
-...