Jag måste bara få berätta om mitt förvärv! Jag är glad men undrar samtidigt om jag har blivit blåst. Och om jag var helt blåst när jag handlade... Bröt mot mina principer och gick in på Lidl för att handla billiga grönsaker till mina kaniner. Såg ett fröställ med massor av blomfröer och de kostade bara 2:90 per påse. Alltså 2:90 kronor, inte ens tre spänn! Jag plockade massor av påsar med bilder på blommor med fina färger och former. Sen hittade jag en stapel med lökar och knölar för 14:90, plockade ut liljor, dahlior och gladiolus.
Vissa påsar var rutna och andra var VÄLDIGT torra, men jag hoppas mina nya vänner ska komma till liv. OM de gör det så var detta ett klart fynd!
De ligger i en stor hög på mitt matbord nu. Knölarna sätter jag i krukor och ställer på altanen, det blir nog fint om det tar sig. Men alla fröpåsar! Här inser jag att jag är blåst. Jag har i hela mitt liv köpt fröpåsar men aldrig lyckats få blommor. När jag ser bilden så SER jag verkligen hur den där blomman ska växa i min trädgård. Men det har aldrig hänt. För fröna kommer inte i jorden. Eller så äter sniglarna upp allt det som jag har lyckats så. Och blir det nåt kvar så kommer rådjuren.
Men nu har jag ju hittat hit och här finns massor att lära, så i år kommer det kanske att bli ändring!
--------------------
Anna-Karin Lundberg Min trädgård är mitt rike!
|