| |
|
  |
Osaliga Odla-andar hemsöker min blogg, Till vilken nytta? |
|
|
|
|
01-04-2008, 21:49
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Magdis @ 01-04-2008, 22:42)  /.../ Eller så hade jag plockat bort obehagliga anonyma kommentarer direkt, som jag gjorde ur min gästbok. Nackdelen är att man måste kolla av den ofta om man råkar ut för sådant, eller ha en inställning där du måste godkänna innlägg innan publicering
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 21:58
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (Netha @ 01-04-2008, 22:48)  Men gör du då inte det bekvämt för dig = slipper negativ kritik?
Jag undrar ... varför bloggar man om man uppenbart är emot alla negativa kommentarer? Är inte kritik .. både positiv och negativ, något som stärker och ger bloggaren energi? Ja men kritiken var ju inte riktad till det som är skrivet på bloggen, den anonyma kritiken har ju sin grund i diskussioner här på Odlas forum. Jag tycker att diskussionerna på Odlas forum ska hållas här och inte plockas upp i en blogg. Jag bloggar inte för att få kommentarer på det jag skriver, jag bloggar mest för min egen skull, som att skriva dagbok ungefär. Styrka och energi får jag på andra sätt.
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 22:03
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
Grå, jag blev nyfiken och gick in på din blogg och upptäckte att det var mig som du anklagar för att skriva anonyma inlägg där. Det vill jag på det bestämdaste klargöra att det inte är. Jag tycker visserligen inte om tonen i dina inlägg här på forumet, tycker att du dryg, överlägsen och att du totalt går över gränsen för vad som är acceptabelt ibland. MEN det skulle aldrig falla mig in att lämna anonyma kommentarer på din blogg. Jag är en person som står för mina åsikter och jag tycker att du bör ha lite mer på fötterna innan du slänger ur dig dina anklagelser. Om det var uttrycket "over and out" som fick dig att anklaga mig så är det ju faktiskt så att jag inte har ensamrätt på det uttrycket. Blogga på du, men var snäll och låt bli att blanda in mig. Gita
Redigerat av Gita: 01-04-2008, 22:04
|
|
|
|
|
|
|
Netha
|
01-04-2008, 22:03
|
Gäster

|
CITAT (Betty @ 01-04-2008, 22:58)  Ja men kritiken var ju inte riktad till det som är skrivet på bloggen, den anonyma kritiken har ju sin grund i diskussioner här på Odlas forum. Jag tycker att diskussionerna på Odlas forum ska hållas här och inte plockas upp i en blogg.
Jag bloggar inte för att få kommentarer på det jag skriver, jag bloggar mest för min egen skull, som att skriva dagbok ungefär. Styrka och energi får jag på andra sätt. Jag bloggar ínte men det gör mina barn ... de har lärt mig att om man aktivt deltager på ett öppet forum där man ger adress till sin blogg ... då får man också tåla och ta emot all kritik(skit som läsarna öser över en. För egen del så skriver jag dagbok .. icke officiellt publicerat och så gör även maken min.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 22:07
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
CITAT (Gita @ 01-04-2008, 23:03)  Grå, jag blev nyfiken och gick in på din blogg och upptäckte att det var mig som du anklagar för att skriva anonyma inlägg där. Jag tycker visserligen inte om tonen i dina inlägg här på forumet, tycker att du dryg, överlägsen och att du totalt går över gränsen för vad som är acceptabelt ibland. Gita Du ska nog ta och läsa svaret jag skrev till Herkules på första sidan Gita, om du orkar det. I övrigt så är du är inte så jävla len i bläcket du heller.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 22:11
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Netha @ 01-04-2008, 22:07)  Men så fjantigt att starta tråd för att man fått mothugg på sin blogg.  Tänk om man skulle gå in i alla trådar som verkar fjantiga (det finns massor) eller startats av någon man inte gillar och säga som du gör Netha, hur skulle det se ut då här på forumet? Den här tråden är inte helt ointressant eftersom det precis som Fenja sa har hänt tidigare men då på ett ännu värre sätt. Är det ok att göra så menar du? Att skriva anonymt och inte våga stå för det man skriver är så in i vassen fegt!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 22:12
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
CITAT (Netha @ 01-04-2008, 23:03)  Jag bloggar ínte men det gör mina barn ... de har lärt mig att om man aktivt deltager på ett öppet forum där man ger adress till sin blogg ... då får man också tåla och ta emot all kritik(skit som läsarna öser över en. För egen del så skriver jag dagbok .. icke officiellt publicerat och så gör även maken min.  Anser kanske dina barn att man också ska tåla att få anonyma hotsamtal och huset nedbränt? Det kanske är så att kreti och pleti överhuvudtaget inte ska yttra sig på internet alls, för att människor med stalkingtendenser har rätt att göra lite hur de vill? Det blir ju lite som i kändisdilemmat - att de som blir berömda helt plötsligt blir en ägodel i folkets ögon och därför måste räkna med både tjära och fjädrar. "De kunde ju valt att förbli annonyma". Det var ju också ett resonemang.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 22:15
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (Netha @ 01-04-2008, 23:03)  Jag bloggar ínte men det gör mina barn ... de har lärt mig att om man aktivt deltager på ett öppet forum där man ger adress till sin blogg ... då får man också tåla och ta emot all kritik(skit som läsarna öser över en. För egen del så skriver jag dagbok .. icke officiellt publicerat och så gör även maken min.  I och för sig, men att anonymt skriva spydiga kommentarer som handlar om vad som har sagts här på forumet tycker jag är skitfegt. Kan man inte stå för sina åsikter så borde man hålla dem för sig själv. Jag för trädgårdsdagbok, både på nätet och i en alldeles egen "riktig" bok som man kan bläddra i.
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 22:18
|
Medlem

|
CITAT (Grå @ 01-04-2008, 23:07)  Du ska nog ta och läsa svaret jag skrev till Herkules på första sidan Gita, om du orkar det. I övrigt så är du är inte så jävla len i bläcket du heller. Kan jag be dig plocka bort mitt namn från din blogg, eftersom jag tycker det är väldigt obehagligt att bli orättvist anklagad. Att du skall be om ursäkt är naturligtvis att förvänta sig för mycket och jag klara mig bra utan. MEN jag vill att du omgående tar bort mitt namn från din blogg. Gita
|
|
|
|
|
|
|
Netha
|
01-04-2008, 22:21
|
Gäster

|
CITAT (Grå @ 01-04-2008, 23:12)  Anser kanske dina barn att man också ska tåla att få anonyma hotsamtal och huset nedbränt? Det kanske är så att kreti och pleti överhuvudtaget inte ska yttra sig på internet alls, för att människor med stalkingtendenser har rätt att göra lite hur de vill?
Det blir ju lite som i kändisdilemmat - att de som blir berömda helt plötsligt blir en ägodel i folkets ögon och därför måste räkna med både tjära och fjädrar. "De kunde ju valt att förbli annonyma". Det var ju också ett resonemang. Nämen hotsamtal och huset nedbränt Menar du att du får såna hot? I så fall är ju den/de som gör det.... mycket sjuka!
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 22:23
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Grå @ 01-04-2008, 23:12)  Anser kanske dina barn att man också ska tåla att få anonyma hotsamtal och huset nedbränt? Det kanske är så att kreti och pleti överhuvudtaget inte ska yttra sig på internet alls, för att människor med stalkingtendenser har rätt att göra lite hur de vill?
Det blir ju lite som i kändisdilemmat - att de som blir berömda helt plötsligt blir en ägodel i folkets ögon och därför måste räkna med både tjära och fjädrar. "De kunde ju valt att förbli annonyma". Det var ju också ett resonemang. Visst är det dumt att skriva anonymt. Det håller jag med om. Men det är väl ändå ingen som hotat dig på något sätt i kommentarerna i bloggen? Inte vad jag kunde se. Stalking är väl också lite att ta i. Du kanske har plockat bort de värsta kommentarerna? Om någon ringt och hotat dig per telefon har jag bara ett råd: Polisanmäl!
Redigerat av Anma: 01-04-2008, 22:24
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 22:33
|
Medlem

|
Tanken slog mig att det skulle ju kunna vara Grå själv som skrivit de anonyma kommentarerna i sin blogg och sedan lagt in sitt inlägg på Odla för att "röra om" eller "sätta lite fart" här igen. Jag påstår inte att det är så, men det skulle ju kunna vara så. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 22:36
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 01-04-2008, 23:33)  Tanken slog mig att det skulle ju kunna vara Grå själv som skrivit de anonyma kommentarerna i sin blogg och sedan lagt in sitt inlägg på Odla för att "röra om" eller "sätta lite fart" här igen. Jag påstår inte att det är så, men det skulle ju kunna vara så. Gita Undrar vem det är som "vill sätta lite fart" jag
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 22:40
|
Medlem

|
CITAT (Stintan43 @ 01-04-2008, 23:36)  Undrar vem det är som "vill sätta lite fart" jag  Hur som helst vill jag inte stå som anklagad i Grås blogg, tycker att om hon har någon som helst stil så plockar hon bort mitt namn, lite mer stil skulle innebära en ursäkt också. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 22:49
|

Medlem
Antal inlägg: 41
Medlem nr: 14 731

|
¨Hej! Gick också in och läste, nyfiken som jag är! *ler* Tycker också det är Enbart dumt att skriva anonymt. Jag är ny, men har skrivit vad jag tycker och tänker, om saker. Även själv fått mycket mothugg, men det kan jag ta. Om jag inte blir Orättvist beskylld! Är Bloggen, förknippad till Odla? Finns detta på min egen sida, att jag kan skriva Blogg? Kollade, men hittar inget. Hur kan någon veta om din Blogg, Grå, om den inte finns på Odla? Känner mig trög, men är inte så insatt ännu.
Känner också för Gita, och kan förstå att hon känner sig kränkt! Men läste här, att du inte längre tror att det är hon. Det känns lite "kymigt" att någon kan skriva Anonymt så.... Fegt! Det kan ju bli att alla tillslut tittar snett på varandra. Man bör ju kunna kolla Ip. adress! Mvh. Carola
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 22:58
|

Medlem

|
Coa bloggen har inte ett dyft med Odla att göra. Finns ingen sådan funktion. På din sida kan du länka till hemsideadress om du har någon eller bloggadress. Om man klickar på någons namn ovanför signaturbilden så kan man läsa om den personen.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 23:08
|
Medlem
Antal inlägg: 2 075
Medlem nr: 6 256

|
Måtte detta inte bli en tråd där folk blir anklagade, direkt eller indirekt, till höger och vänster. Sånt är fruktansvärt obehagligt. Och om Gita omnämns på bloggen så tycker jag att det ska plockas bort på en gång.
Och ifall Grå undrar, nej, jag skulle aldrig få för mig att terrorisera någon anonymt på en blogg.
--------------------
Odlingzon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 23:20
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Netha @ 01-04-2008, 22:48)  Men gör du då inte det bekvämt för dig = slipper negativ kritik? Jo det kanske man kan tycka, men om det som i mitt fall inte hade ett dugg med varken min hemsida eller just nånting annat att göra, utan bara var av typen "jag har hört att du".....och sen en kränkande lögn efter det. Den typen av negativ "kritik" betackar jag mig för på min hemsida.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2008, 23:28
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
Det blir ju lite som i kändisdilemmat - att de som blir berömda helt plötsligt blir en ägodel i folkets ögon och därför måste räkna med både tjära och fjädrar. "De kunde ju valt att förbli annonyma". Det var ju också ett resonemang. har du blivit hotad på något sätt så tycker jag absolut att du ska polisanmäla! skulle någon hota att bränna ner mitt hus så skulle jag vända upp och ner på hela världen för att sätta dit den människan!
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|