Sidor: 1, 2
Grå
Det verkar som att somliga har svårt att klara sig utan mig och mina höga hästar. Jag tycker man borde vara glad över att slippa mig, nu när jag inte är här? (eller ska vara här, dvs)
För diverse sjukdomar har vi ju kommit fram till att vi ska tala tyst om, eller hur det nu var.

Den som känner sig hågad få gärna hjälpa till med lite detektivarbete att lista ut vem den anonyma hatkärleksskribenten är?
Renhårigast vore väl då att den det verkligen är träder fram med åtminstone det nick h*n använder här.

Läs den rafflande fortsättningen i bloggkommentarerna i Hönshuset

Om någon annan vill skicka hatbrev eller tala om hur borta med vinden jag är så går det bra att göra det till mail@vanja.nu, alternativt i PM här på odla. Min blogg är inget diskssuionsforum med mindre att det kommenteras vad jag skriver där, ris eller ros. Jag har heller ingen anledning att låsa kommentarsfunktionen, utan väljer man att förfölja mig får man skylla sig själv för det man skrivit.

Hade jag nu betett mig på detta sättet själv, förföljt folk utanför forumet eller skrivit rad efter rad med hatiska PM, så hade jag kunnat förstå - men faktum är att jag gör inte det. Hur många av er har fått ett hat-PM av mig? Någonsin? Hur många har fått ett hatmail? Hur många bloggar har jag varit och kommenterat?
Har jag något att säga som jag tycker är orätt så väljer jag att göra det offentligt och på rätt ställe. Sålänge jag inte stalkar någon så finns det ingen som har rätt att stalka mig, hur provocerade ni än blir av det jag skriver.

Ciao!
Bettis
Så tråkigt det är när det blir såhär, hoppas att dom slutar, ingen trevlig person som håller på så.
Aqvakul
Skitdålig stil!! thumbdown.gif
*Stintan*
Så himla fegt nono.gif
Betty
Så skitdålig stil! Vilken pinsam fegis! no.gif
Bettson
Tydligen någon som är bekant med bloggande i alla fall eftersom man kan upplysa om tekniken. Anonymt skit är det värsta jag vet. Skapar bara osäkerhet och misstänksamhet.

Men det visste ni förut vad jag tycker i den frågan.
Cacki
Tycker också att det verkar aningens fegt.
Om några misstankar till äventyrs skulle finnas riktade åt mitt håll kan jag bara upplysa om att något sådant skulle jag inte skita ner mej på.
rahmat2
Hoppas att du inte tillåter att sådana hädelser gör vardagen obekväm för dig!
gunvor
så där ja - har gjort ett besök i hönshuset och förundras över att någon är anonym "för sin egen säkerhets skull" - är det inte bättre då att hålla fingrarna borta från tangenterna. thumbdown.gif
Grå
CITAT (rahmat2 @ 01-04-2008, 17:48) *
Hoppas att du inte tillåter att sådana hädelser gör vardagen obekväm för dig!

Inte det minsta, jag börjar bli van. Tänkte mer hänga ut det till beskådan så att folk kan fundera lite på det.
Jag kan ju bara gissa hur det ser ut kändisarnas mailboxar, Jan Guillou t.ex som verkligen kan konsten att reta upp folk och dessutom är just - berömd - och därmed på något underligt sätt sedd som en "ägodel".
Jag stör mig riktigt mycket på Jan Guillou, tycker att han är överdrivet tydlig i det han skriver, men jag skulle ju aldrig ens få för mig att skriva till honom på detta viset. Det är så fånigt så det finns inga ord för det.

CITAT (gunvor @ 01-04-2008, 18:49) *
så där ja - har gjort ett besök i hönshuset

Fick du några ägg av de mina? wink.gif
grace
Jag tycker det verkar vara en jä...gt omogen skit! Är man vuxen brukar man kunna stå för sina åsikter. Försök att noncha det! tummenupp.gif
herkules
CITAT (Grå @ 01-04-2008, 16:58) *
/..../
Den som känner sig hågad få gärna hjälpa till med lite detektivarbete att lista ut vem den anonyma hatkärleksskribenten är?
/..../

det verkar du ju redan ha listat ut själv och då är det väl bra nu?
det är ju så på internet, bjuder man upp till dans osv... även om jag kan tycka att man kan hålla sig från en blogg.
ajja hoppas det ger sig, det brukar göra det med tiden.

ängsvädd
Jättedålig stil angry.gif Kan du inte be webbhotellet om hjälp att spåra ip-adressen och stänga av personen? Eller skita i det, att inte bry sig som grace skrev, det kanske är det bästa.
Grå
CITAT (herkules @ 01-04-2008, 19:05) *
det är ju så på internet, bjuder man upp till dans osv... även om jag kan tycka att man kan hålla sig från en blogg.

Nix, jag hade ju tydligen fel. Det är någon som härmar språket- sättet att skriva på?
Men det spelar ju ingen roll.
Bjuder upp till dans ja, vad ville du ha sagt med det? Att jag får skylla mig själv? Jag bangar inte för något när det gäller en diskussion i ett diskussionsforum, men att antyda att folk ska ha rätt att förfölja för att man har skrivit något som inte passar är samma sak som att påstå att människor som blir nerslagna får skylla sig själva för att de hade fel kläder på sig.
Har man något att säga kan man ta upp det på plats.
HelenN
Måste väl vara nån som är avundsjuk på det ena eller det andra hos dig!!! Oftast är det väl så när någon börjar störa!
Lycka till & bry dig inte om henne/honom/dem!!
Monaxe
Riktigt dålig stil tycker jag, trevlig blogg förresten! Ska nog lägga en stund där då och då, vi tycks dela en del intressen.
Skit i den anonyma personen, blir det ingen respons bör den ju tröttna...

edit: felstavn
MariaÖrebro
Jag tror att det är en mycket ensam människa som inte har något bättre för sig än att sitta och surna till över andras åsikter! Skit i den stackars ynkliga kraken! Jag gillar det du skriver, i alla fall!
Fenja
Det är ju inte första gången som en odlait får sin blogg nerlusad med en massa skitsnack och påhopp... skulle inte förvåna mig om det är samma folk som drabbar din blogg.
Jag vill inte peka ut vilken blogg jag menar, utan det får h*n som har den gör själv i så fall.
Mvh
Fenja
DragonLady
Vad Patetiska sådana folk är som inte tål att andra pratar och har andra värderingar och åsikter o står för dessa.
Det bevisar ju bara hur små o obetydliga de är.
Om man inte har något att säga som tål dagsljus o att man kan stå för det, håll käften...
Behandla sådana energitjuvar som luft Grå trostar.gif ... det gör jag.
Boxer
dunno.gif Det finns mycket konstigt duh.gif
Solstorm
Oavsett vem som gjort det så kan man ju räkna med att den personen också läser denna tråden. Och ser att han/hon inte plockar några poäng här precis.
Netha
Men så fjantigt att starta tråd för att man fått mothugg på sin blogg. thumbdown.gif

Nej jag har ingen blogg och har inte kommenterat på din.. men jag läser och kommenterar, med namn, ett antal andra bloggar varje dag,
Bloggare ska tåla att kritiseras ... oavsett det är folk som vågar stå för sitt ord el inte.
Solstorm
Den som kommenterat på bloggen tar ju upp det som skrivits i forumet. Då är det ju bättre att skriva direkt i forumet. De här kommentarerna känns ju bara som någon som vill slänga skit.
Grå
CITAT (Netha @ 01-04-2008, 22:07) *
Men så fjantigt att starta tråd för att man fått mothugg på sin blogg. thumbdown.gif

Nej jag har ingen blogg och har inte kommenterat på din.. men jag läser och kommenterar, med namn, ett antal andra bloggar varje dag,
Bloggare ska tåla att kritiseras ... oavsett det är folk som vågar stå för sitt ord el inte.

Är väl knappast fjantigare att starta en tråd om stalking än om krampstrumpor, eller att man stoppar i icke uppladdningsbara batterier i en batteriladdare?
Mothugg på bloggen kan jag gärna ta, men då ska det handla om det jag skriver om bloggen. Tror knappast att ni här skulle uppskatta om någon anonym ständigt kommenterar min blogg mitt i era trådar,krampstrumpor eller vad det nu må vara, om man nu vänder på steken.
Netha
CITAT (Solstorm @ 01-04-2008, 22:11) *
Den som kommenterat på bloggen tar ju upp det som skrivits i forumet. Då är det ju bättre att skriva direkt i forumet. De här kommentarerna känns ju bara som någon som vill slänga skit.

Jamen vad tror man att man kan göra som bloggare ... slinka in på olika forum och provocera
och sedan tro att ingen bryr sig att du också har en blogg där du nämner att du "rivigt" agerar i forumet.
Nej jag tycker bara det är fjantigt.
Solstorm
Tanken slår mig. Det kanske är ett bloggtroll?
Grå
CITAT (Netha @ 01-04-2008, 22:14) *
Jamen vad tror man att man kan göra som bloggare ... slinka in på olika forum och provocera
och sedan tro att ingen bryr sig att du också har en blogg där du nämner att du "rivigt" agerar i forumet.
Nej jag tycker bara det är fjantigt.

Det gör jag inte alls. Jag skriver att jag motsvarar den grova sidan på rivjärnet och att de jag trampar på tårna får ta med sig sina plågor i graven, knappast förhärligande av mig själv, eller hur?
grace
CITAT (herkules @ 01-04-2008, 19:05) *
Jag tycker det är en bedrövlig inställning att bara för att man skriver på nätet så ska man tåla vad som helst. Skriver man en blogg om sin vardag och livet omkring den, utan att snacka skit om nån så ska man inte behöva ta en massa skit! Ibland upplever jag i vissa sammanhang när man skrivit nåt inlägg nånstans att en del kastar sej över en som gamar med spydiga och sarkastiska kommentarer! Jag fattar inte varför, är det för att det är mer anonymt på nätet, eller?
Netha
CITAT (Grå @ 01-04-2008, 22:14) *
Är väl knappast fjantigare att starta en tråd om stalking än om krampstrumpor, eller att man stoppar i icke uppladdningsbara batterier i en batteriladdare?
Mothugg på bloggen kan jag gärna ta, men då ska det handla om det jag skriver om bloggen. Tror knappast att ni här skulle uppskatta om någon anonym ständigt kommenterar min blogg mitt i era trådar,krampstrumpor eller vad det nu må vara, om man nu vänder på steken.

Du tycks ha bra koll på trådar i forumet.
Jag tycker ditt beteende är enbart patetiskt.
Grå
CITAT (Netha @ 01-04-2008, 22:25) *
Du tycks ha bra koll på trådar i forumet.
Jag tycker ditt beteende är enbart patetiskt.

Det får du gärna tycka.

Go'natt.
Magdis
Om jag hade haft en blogg skulle jag nog ha gjort så att man inte kunde vara anonym (om det går?)
Jag skulle inte vilja att någon hade möjligheten att skriva anonyma kommentarer om det jag skriver om. Just av den anledningen tog jag bort hela min gästbok från min hemsida och plockade bort länken jag haft i min profil här på Odla, efter att ha fått en obehaglig kommentar i gästboken.
pejori
CITAT (Magdis @ 01-04-2008, 22:31) *
Om jag hade haft en blogg skulle jag nog ha gjort så att man inte kunde vara anonym (om det går?)
Jag skulle inte vilja att någon hade möjligheten att skriva anonyma kommentarer om det jag skriver om. Just av den anledningen tog jag bort hela min gästbok från min hemsida och plockade bort länken jag haft i min profil här på Odla, efter att ha fått en obehaglig kommentar i gästboken.

AHA...var det därför Magdeburgarna försvann????
undrade vart sagan tog vägen
Magdis
CITAT (pejori @ 01-04-2008, 22:33) *
AHA...var det därför Magdeburgarna försvann????
undrade vart sagan tog vägen

giggle.gif De lever och fortsätter att göra helt galna saker hela tiden men de får klara sig rätt bra utan mig nuförtiden för jag hinner inte uppdatera den. Har nog inte ens varit inne själv där på över ett år. Hörde du den inte-alls-irriterande melodislingan då? Den har jag sjungit in själv. smile.gif
pejori
CITAT (Magdis @ 01-04-2008, 22:35) *
giggle.gif De lever och fortsätter att göra helt galna saker hela tiden men de får klara sig rätt bra utan mig nuförtiden för jag hinner inte uppdatera den. Har nog inte ens varit inne själv där på över ett år. Hörde du den inte-alls-irriterande melodislingan då? Den har jag sjungit in själv. smile.gif

rotfl.gif rotfl.gif Åjo...Det gjorde jag rotfl.gif
Jag stängde av ljudet efter en stund.
Men den var kul att läsa. tummenupp.gif
Grå
CITAT (Magdis @ 01-04-2008, 22:31) *

Men ska man behöva göra det då? Ska folk gömma sig för varandra i skriftligt media?
Jag vägrar att lägga in några spärrar på bloggen och den jävel som retar upp mig till den milda grad får skylla sig själv sedan, för när jag blir riktigt förbannad så är jag inte rolig att råka ut för.
Man måste väl ändå kunna lita på varandra så pass att diskussioner hålls där det är ämnat för diskussioner annars kan ju folk inte gå och handla för att det är ok att dela ut knytnävsslag i kassakön "för det där du skrev förra veckan på forumet".

Magdis
CITAT (pejori @ 01-04-2008, 22:37) *
rotfl.gif rotfl.gif Åjo...Det gjorde jag rotfl.gif
Jag stängde av ljudet efter en stund.
Men den var kul att läsa. tummenupp.gif

Roligt att du tyckte det! smile.gif Det är inte alla som har den stora fördelen att uppskatta så totalt sjuk humor. biggrin.gif
pejori
CITAT (Magdis @ 01-04-2008, 22:38) *
Roligt att du tyckte det! smile.gif Det är inte alla som har den stora fördelen att uppskatta så totalt sjuk humor. biggrin.gif

rotfl.gif rotfl.gif tyckte den var jättefiffig och rolig... bravo.gif bravo.gif
Den skulle kunna bli en rolig barnbok ju bravo.gif
Magdis
CITAT (Grå @ 01-04-2008, 22:38) *
Men ska man behöva göra det då? Ska folk gömma sig för varandra i skriftligt media?
Jag vägrar att lägga in några spärrar på bloggen och den jävel som retar upp mig till den milda grad får skylla sig själv sedan, för när jag blir riktigt förbannad så är jag inte rolig att råka ut för.
Man måste väl ändå kunna lita på varandra så pass att diskussioner hålls där det är ämnat för diskussioner annars kan ju folk inte gå och handla för att det är ok att dela ut knytnävsslag i kassakön "för det där du skrev förra veckan på forumet".

Ja jag håller med om att det var helt fel ställe att kommentera nåt som gäller Odla.
I en perfekt värld skulle man väl inte behöva skydda sig emot varandra men för min egen skull hade jag nog gjort det. Eller så hade jag plockat bort obehagliga anonyma kommentarer direkt, som jag gjorde ur min gästbok.
rahmat2
Ingen från Forumets medlemmar har gett ngon uppdraget att ta sig till en blogg för hämnd eller" mothugg" som det brukar heta. För i så fall skulle medlemmarna suttit och samtyckt om dett!
Netha
CITAT (Magdis @ 01-04-2008, 22:42) *
Ja jag håller med om att det var helt fel ställe att kommentera nåt som gäller Odla.
I en perfekt värld skulle man väl inte behöva skydda sig emot varandra men för min egen skull hade jag nog gjort det. Eller så hade jag plockat bort obehagliga anonyma kommentarer direkt, som jag gjorde ur min gästbok.

Men gör du då inte det bekvämt för dig = slipper negativ kritik?

Jag undrar ... varför bloggar man om man uppenbart är emot alla negativa kommentarer?
Är inte kritik .. både positiv och negativ, något som stärker och ger bloggaren energi?
pejori
CITAT (Magdis @ 01-04-2008, 22:42) *
/.../ Eller så hade jag plockat bort obehagliga anonyma kommentarer direkt, som jag gjorde ur min gästbok.

Nackdelen är att man måste kolla av den ofta om man råkar ut för sådant, eller ha en inställning där du måste godkänna innlägg innan publicering
Betty
CITAT (Netha @ 01-04-2008, 22:48) *
Men gör du då inte det bekvämt för dig = slipper negativ kritik?

Jag undrar ... varför bloggar man om man uppenbart är emot alla negativa kommentarer?
Är inte kritik .. både positiv och negativ, något som stärker och ger bloggaren energi?

Ja men kritiken var ju inte riktad till det som är skrivet på bloggen, den anonyma kritiken har ju sin grund i diskussioner här på Odlas forum. Jag tycker att diskussionerna på Odlas forum ska hållas här och inte plockas upp i en blogg.

Jag bloggar inte för att få kommentarer på det jag skriver, jag bloggar mest för min egen skull, som att skriva dagbok ungefär. Styrka och energi får jag på andra sätt.
Gita
Grå, jag blev nyfiken och gick in på din blogg och upptäckte att det var mig som du anklagar för att skriva anonyma inlägg där. Det vill jag på det bestämdaste klargöra att det inte är. Jag tycker visserligen inte om tonen i dina inlägg här på forumet, tycker att du dryg, överlägsen och att du totalt går över gränsen för vad som är acceptabelt ibland. MEN det skulle aldrig falla mig in att lämna anonyma kommentarer på din blogg.
Jag är en person som står för mina åsikter och jag tycker att du bör ha lite mer på fötterna innan du slänger ur dig dina anklagelser. Om det var uttrycket "over and out" som fick dig att anklaga mig så är det ju faktiskt så att jag inte har ensamrätt på det uttrycket.
Blogga på du, men var snäll och låt bli att blanda in mig.
Gita
Netha
CITAT (Betty @ 01-04-2008, 22:58) *
Ja men kritiken var ju inte riktad till det som är skrivet på bloggen, den anonyma kritiken har ju sin grund i diskussioner här på Odlas forum. Jag tycker att diskussionerna på Odlas forum ska hållas här och inte plockas upp i en blogg.

Jag bloggar inte för att få kommentarer på det jag skriver, jag bloggar mest för min egen skull, som att skriva dagbok ungefär. Styrka och energi får jag på andra sätt.

Jag bloggar ínte men det gör mina barn ... de har lärt mig att om man aktivt deltager på ett öppet forum där man
ger adress till sin blogg ... då får man också tåla och ta emot all kritik(skit som läsarna öser över en.

För egen del så skriver jag dagbok .. icke officiellt publicerat och så gör även maken min. smile.gif
Grå
CITAT (Gita @ 01-04-2008, 23:03) *
Grå, jag blev nyfiken och gick in på din blogg och upptäckte att det var mig som du anklagar för att skriva anonyma inlägg där.
Jag tycker visserligen inte om tonen i dina inlägg här på forumet, tycker att du dryg, överlägsen och att du totalt går över gränsen för vad som är acceptabelt ibland.
Gita

Du ska nog ta och läsa svaret jag skrev till Herkules på första sidan Gita, om du orkar det. I övrigt så är du är inte så jävla len i bläcket du heller.
*Stintan*
CITAT (Netha @ 01-04-2008, 22:07) *

Tänk om man skulle gå in i alla trådar som verkar fjantiga (det finns massor) eller startats av någon man inte gillar och säga som du gör Netha, hur skulle det se ut då här på forumet?

Den här tråden är inte helt ointressant eftersom det precis som Fenja sa har hänt tidigare men då på ett ännu värre sätt. Är det ok att göra så menar du? Att skriva anonymt och inte våga stå för det man skriver är så in i vassen fegt!

Grå
CITAT (Netha @ 01-04-2008, 23:03) *
Jag bloggar ínte men det gör mina barn ... de har lärt mig att om man aktivt deltager på ett öppet forum där man
ger adress till sin blogg ... då får man också tåla och ta emot all kritik(skit som läsarna öser över en.

För egen del så skriver jag dagbok .. icke officiellt publicerat och så gör även maken min. smile.gif

Anser kanske dina barn att man också ska tåla att få anonyma hotsamtal och huset nedbränt? Det kanske är så att kreti och pleti överhuvudtaget inte ska yttra sig på internet alls, för att människor med stalkingtendenser har rätt att göra lite hur de vill?

Det blir ju lite som i kändisdilemmat - att de som blir berömda helt plötsligt blir en ägodel i folkets ögon och därför måste räkna med både tjära och fjädrar. "De kunde ju valt att förbli annonyma".
Det var ju också ett resonemang.
Betty
CITAT (Netha @ 01-04-2008, 23:03) *

I och för sig, men att anonymt skriva spydiga kommentarer
som handlar om vad som har sagts här på forumet tycker jag är skitfegt. Kan man inte stå för sina åsikter så borde man hålla dem för sig själv.

Jag för trädgårdsdagbok, både på nätet och i en alldeles egen "riktig" bok som man kan bläddra i. smile.gif
Gita
CITAT (Grå @ 01-04-2008, 23:07) *
Du ska nog ta och läsa svaret jag skrev till Herkules på första sidan Gita, om du orkar det. I övrigt så är du är inte så jävla len i bläcket du heller.

Kan jag be dig plocka bort mitt namn från din blogg, eftersom jag tycker det är väldigt obehagligt att bli orättvist anklagad. Att du skall be om ursäkt är naturligtvis att förvänta sig för mycket och jag klara mig bra utan. MEN jag vill att du omgående tar bort mitt namn från din blogg.
Gita
Netha
CITAT (Grå @ 01-04-2008, 23:12) *
Anser kanske dina barn att man också ska tåla att få anonyma hotsamtal och huset nedbränt? Det kanske är så att kreti och pleti överhuvudtaget inte ska yttra sig på internet alls, för att människor med stalkingtendenser har rätt att göra lite hur de vill?

Det blir ju lite som i kändisdilemmat - att de som blir berömda helt plötsligt blir en ägodel i folkets ögon och därför måste räkna med både tjära och fjädrar. "De kunde ju valt att förbli annonyma".
Det var ju också ett resonemang.

Nämen hotsamtal och huset nedbränt ohmy.gif
Menar du att du får såna hot?
I så fall är ju den/de som gör det.... mycket sjuka!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon