Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hoya Imperialis
          Lethania
          Inlägg 03-04-2008, 09:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 15 016

Jag har nyligen flyttat, och jag iomed det byta ut nästan alla mina växter och börja ersätta dem med nya (de flesta gamla var nog lite misskötta ibland så de ser inte så bra ut länägre, och andra halvdöda.

Älskar egnetligen växter, men är inte så haj på vad som skall göras alltid. Så tänkte ta ett krafttag och sätta mig in i varje växt jag har inna jag köper dem, och fråga er om tips på hur jag tar hand om dem best. Växtaffärer litar jag mindre på eftersom de knappt vet vilka av deras växter som är giftiga eller ej.

Jag har förälskat mig lite i Hoya Imperialis. Jag älskar gröna växter, blommor är inte riktigt min grej, en dessa blommor som den ger är helt underbara!
          Sätter in en liten länk på en Hoya jag såg och vill ha liknande wink.gif
          http://www.swedishhoyasociety.com/foto/imp...mperialis-p.jpg

Men lite frågor först.

Hur svårskötta är dem?
          Vart skall man ha dem i längeheten? Kan de stå lite längre in i rum? Eller är det fönster som gäller?

Är de giftiga? (viktigaste frågan egentligen) Jag har tre monster till djur som äter upp mina växter så fort de kan (Helst Flaskliljor) så vill gärna inte att de dör av att de tuggat i sig någon giftig växt.

Vart någonstans kan man köpa dessa? Jag bor i Stockholm, Tumba, så gärna på söder sida av stan.

Ni som har Hoya får gärna berätta lite allmänt om dem också, om de kräver mycket gröna fringrar och så smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-08-2025, 15:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon