Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blomstrande balkong
          myran312
          Inlägg 05-04-2008, 08:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 14 483

Hej hej!
          Jag har nu lagt trägolv på min långsmala balkong (jag bad om råd om det i en tidigare tråd). Det blev verkligen bra och det blev varianten att lägga på plats inte färdiga trallar. Det blev ett lyft för hela lägenheten.

Nu vill jag inreda den och sätta växter så det blir så bra som möjligt. Jag har redan satt ut lite krukor med pense´er i vitt och vinrött, planterat en japansk lykta och en rosa clematis typ pink fantasy. Inne driver jag upp blomman för dagen och blomstertobak. Jag är sugen på humle och luktärt med, men det får ju inte bli för mycket. Hur kan jag med dessa växter som grund göra det så trevligt som möjligt?

Clematisen har jag kanske redan gjort fel med? Jag satte den i vanlig jord för krukväxter/balkonglådor och missade att fylla upp med sand sista 10 cm som växthuset tipsade om. Balkongen är skyddad, men klara växterna det nycka aprilvädret?

Balkongen är 4,65 lång och 1,35 bred. Den är inbyggd och ligger i sydväst med sol hela dagarna, dock lite halvskuggit nedre delen delar av dagen eftersom det är en inbyggd balkong.

Vårliga hälsningar!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 23:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon