Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur hinna med trädgård och småbarn?!, Tiden räcker inte till... Jag behöver tips!
          Karrolina
          Inlägg 08-04-2008, 09:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 361
          Medlem nr: 7 322

Ja. Hur gör ni andra som har småbarn och trädgårdsintresse för att hinna med? Och hur kan man snabbt få det lite mysigt?

Vi har bott i vårat hus i snart tre år och har två barn 3 årig pojke och 9 månaders pojke. Vårat hus var helt fallfärdigt när vi köpte det och hittills har jag inte hunnit ägna mig mycket åt trädgården som är jättetrist. Jag gör massor av planer varje vinter men barnen och att få huset beboeligt och trevligt har ju hela tiden gått före. Till saken hör att jag är student och min sambo just blivit klar och börjat jobba så kassan tryter också.
          Men jag vill verkligen ha det trevligt omkring mig! Jag förstår att jag inte kan få en sån där drömträdgård som en del av er har men iallafall lite mysigt.. Våran tomt är en stor plan gräsmatta på 1500 kvm. Nästan hela tomten på framsidan av huset. Ett enda uppvuxet äppelträd finns i ena hörnet. Det vi har gjort sen vi flyttade in är att plantera 7 nya träd, blandat fruktträd och prydnadsträd, satt ungefär lika många buskar, planterat 35 m tujahäck mot grannen och en rabatt. Men allt är ju så smått. Vi har inte råd att köpa stora träd. Sen ska vi sätta plank på dom andra två sidorna av tomten. På baksidan är skogen bara. (Härligt!)

Jag vet att det inte finns underhållsfria trädgårdar och det vill jag heller inte ha eftersom jag tycker det är jättekul men finns tips på hur man gör saker så lättskötta som möjligt men ändå få det ombonat och mysigt? Vill gärna höra hur ni andra gör för att få tiden att räcka till!

/Karrolina

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 00:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon