Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> HJÄLP!, Nytt hus med bara lermark till tomt!
          Nicon
          Inlägg 08-04-2008, 10:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 15 145

Hej alla

Hoppas där finns någon där ute som kan hjälpa mig!

Vi har nu bott i vårt hus 5 månader och det är dags för gräsmattan att planteras! Problemet är att vi har en baksida som består till 80% lera. Visst ligger där lite jord i leran men den är inte överrepresenterad, när man går i det fastar det under fötterna och man blir galen!

Nu är det så att vi har i princip bara 5.000 kronor att lägga på gräsmattan, det rör sig om ca. 600 kvadratmeter.

Hur skall vi gå tillväga? Finns det någon smidig lösning för att klara detta? Vi har fall ner till grannen så vattnet ligger inte speciellt länge på vår tomt när det väl regnar men kan man så gräs i lera? Jag menar räcker det att jag lägger ut kanske 5 cm finkornig grus över hela tomten och sedan fräser ner det i jorden?

Finns det någon vänlig själ där ute som kan tipsa oss om hur vi går tillväga? Alla steg och i vilken ordning dessa görs?

Kanske även någon som har tips på:

* Vilka frön vi skall ha
          * Vilken gödning
          * Vilka vertyg (maskiner)

Snälla hjälp en händig man utan koll på just detta!

Mvh

Mikael

PS! Hela området har små fall ner från tomt till tomt i nedstigande ordning till en dam, så det skall vara självdränerande. DS!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 04:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon