CITAT (Anma @ 08-04-2008, 12:47)

Under mina snart 3 år på forumet har det hänt massor här. Minst 5 så kallade forumtroll har söndrat, massor med tjafs och bråk och ett antal medlemmar som registreat flera användare och använt dom på ett fult sätt (menar inte de som bytt användarnamn, det har jag också gjort). essutom har några kommits på med att ha lurat alla medlemmar under flera månader, till och med år, med falska identiteter och påhittade saker.
Att några här är väldigt misstänksamma kan man förstå, även om jag kan tycka att man inte bör vara så snabb att döma.
SÅ här ser det ut i alla större forum på internet. Inget specifikt för Odla.
Jag vet om de där gamla historierna med att odlamedlemmar blev lurade och dubbla identiteter och allt det, eller rättare sagt
i efterhand har jag förstått hur det gick till. Jag var nyreggad på odla precis när den diskussionen med de som kände sig lurade bröt ut. Jag hade bara läst sporadiskt på odla innan och fattade inte sammanhanget alls.... Efter en vecka som "ny" på odla så var det rena inbördeskriget, upplevde jag då och var på väg att lämna forumet eftersom det blev att många tog ställning för och emot påstådda oegentligheter som jag inte kände till.
Men nog om detta jag tror jag förstår Rahmats förvåning över att man kallar varandra för *troll* i tid och otid. Har man inte hela historien bakom så förstår man kanske inte varför odlaiter är så misstänksamma nu mot nya.
Jag kan däremot hålla med om att troll-ordet missbrukas ibland. Troll tycker jag ibland är synonymt med "kontroversiell" och det tycker jag är två skilda saker.