Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > rParallellerna!
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 16:50
          Länk hit: #21

Gäster

CITAT (Stintan43 @ 08-04-2008, 17:27) *
          Om det är Odlas forumregler du syftar på så tycker jag inte dom är ruttna. Men antagligen tolkar vi saker och ting på olika sätt.
          ...

nej, det är Internets trollregler!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2008, 17:00
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Finns det såna?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 17:02
          Länk hit: #23

Gäster

Nu i en vecka har det ju pratats om Internettroll! Hur beskrivs detta? Läs i trådarna!

Citera
          Pirum
          Inlägg 08-04-2008, 17:02
          Länk hit: #24

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 17:50) *
          nej, det är Internets trollregler!

Fast grejen med "trollreglerna" är att de hängt med i många många år. Minst 15, säkert ännu längre, de har varit med sedan Usenet var stort (det är fortfarande stort, men förstört av reklam och troll), och forum som det här knappt ens var påtänkta. Det är ett nästan ofelbart faktum att alla större diskussionsgrupper FAKTISKT drabba(t)s just av "flamebaits", "trolling", etc, och då ligger det nära till hands att kalla folk för troll - ofta med rätta.

--------------------
          zon2.5

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 17:14
          Länk hit: #25

Gäster

Att någon/några kan ha för sig att roa sig med att störa andras samtalstund är ett hot på sådana Forum. Frågan är här de människor som enligt dig är minoriteten av de som kallas för troll. och de är inte det.
          Vad är resultatet? Jo ständigt trollkallande av nya medlemmar. Vad händer med dessa medlemmar? Hur många av dem stannar? Varför ska man inte vara relax och avstå kalla andra för troll, när de inte är det?
          För nu i 69 dygn har vi inte fått ett exempel av internettroll på detta Forum. Eller?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2008, 17:16
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 18:02) *
          Nu i en vecka har det ju pratats om Internettroll! Hur beskrivs detta? Läs i trådarna!

Jag har läst! Men jag förstår inte varför du förfasar dig så över uttrycket forumtroll .

--------------------

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 17:21
          Länk hit: #27

Gäster

Då får du läsa inlednings inlägget i detta tråd igen!

Redigerat av rahmat2: 08-04-2008, 17:22

Citera
          Berith
          Inlägg 08-04-2008, 17:25
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 16:25) *
          På dessa 69 dagar har jag inte känt till ett enda fall av troll på Forumet. Jag vet att vi två växlade ord igår. Men ingen av oss kallade den andra för troll. Kan vi inte göra samma sak varje gång vi byter ord?

Jag frågade inte efter internettroll på det här forumet. Jag bad dej att beskriva ett internettroll, för jag tror inte att vi pratar om samma sak. Speciellt inte när du skriver att ingen av oss två har kallat varandra för troll. Jag misstänker inte att du är det, men jag skulle kunna peka ut andra här som iaf jag skulle vilja kalla forumtroll. Men det gör jag såklart inte. Men jag vill gärna höra hur du skulle beskriva ett:

"Ett internettroll är/gör/säger...." smile.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2008, 17:38
          Länk hit: #29

Medlem

Jag delar ju inte din åsikt eftersom jag antagligen tänker på ett annat sätt än du. Jag tycker inte att detta har med svordomar att göra överhuvutaget.

Det jag förmodar att du hakar upp dej på är de två nya medlemar som nyligen blev tilltalade troll och i båda fallen berodde det på ett väldigt provocerande första inlägg de gjorde på forumet och att de därför blev ifrågasatta. Inte ett dugg märkligt i mina ögon. Det är inte alls vanligt förekommande att nya medlemar betraktas som troll eftersom det är sällsynt att någon börjar sitt medlemskap på det viset. Tvärtom brukar de flesta bli mycket vänligt välkomnade.
          Om någon gammal medlem blivit kallad för troll i någon tråd så beror det antagligen på att vederbörande uttryckt sig väldigt provocerande och dumt och förstår nog själv varför.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-04-2008, 18:07
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det är lite märkligt att vår vän rahmat2 säger sig inte ha upptäckt något troll här samtidigt som han uppenbarligen inte tycks begripa vad som kännetecknar ett troll. Det är inte för att man bara är oense som trollmisstankarna dyker upp, något sånt har jag inte sett här på lång tid. Jag skulle dock vilja fråga vad man skall göra om det skulle dyka upp en person som uppenbarligen är här bara för att ställa till med bråk? En klapp på huvudet?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 18:18
          Länk hit: #31

Gäster

CITAT (Stintan43 @ 08-04-2008, 18:38) *
          ...Det jag förmodar att du hakar upp dej på är de två nya medlemar som nyligen blev tilltalade troll och i båda fallen berodde det på ett väldigt provocerande första inlägg de gjorde på forumet och att de därför blev ifrågasatta. ...
          Om någon gammal medlem blivit kallad för troll i någon tråd så beror det antagligen på att vederbörande uttryckt sig väldigt provocerande och dumt och förstår nog själv varför.

Just precis!
          Vi har olika uppfattningar om denna fråga. Jag kommer fortfanade att undvika namn på någon för att hålla diskussioner vid regler och inte personer.

Om det sista stycket får jag säga att det är just detta du säger som står i inledning inlägget. Vi har långt avstånd i denna fråga.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-04-2008, 19:43
          Länk hit: #32

Medlem

Du tycks inte vilja svara på min fråga. Det säger en del om dig men jag skall ändå ge dig ett råd. Du har uppenbarligen kommit hit från ett annat land. Det är lite svårt att förstå vad du skriver ibland men det går, frågan är om du förstår svenska helt och hållet. Sen tycks du ha lite svårt med den svenska mentaliteten och kynnet. Mitt råd är att ligga lite lågt tills du lärt dig allt, dvs inte ge dig in i heta diskussioner där det krävs lite mer. Sen du kom hit vill jag minnas att du kommit med en hel förmaningar och pekpinnar vilket inte brukar vara så uppskattat. Vad gäller det här med forumtroll har du definitivt gett dig in på ett område du inte behärskar så ta en Timeout.

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 08-04-2008, 20:27
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Jag har då aldrig sett Rahmat komma med förmaningar och pekpinnar utan bara med vänliga ord och goda råd, i motsats till dig, gossen.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2008, 20:38
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 19:18) *
          Just precis!
          Vi har olika uppfattningar om denna fråga. Jag kommer fortfanade att undvika namn på någon för att hålla diskussioner vid regler och inte personer.

Om det sista stycket får jag säga att det är just detta du säger som står i inledning inlägget. Vi har långt avstånd i denna fråga.

Synd att du klipper bort viktiga meningar när du citerar inlägg. Inte underligt att du tolkar saker och ting märkligt om du hoppar över sådant som har betydelse. Du tjatar på andra att läsa inläggen ordentligt men frågan är om du gör det själv?

--------------------

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 20:41
          Länk hit: #35

Gäster

Jag tror att det står tre punkter i den delen som jag ville citera. det betyder att en del är bortklippt. Intresserade kan gå upp och läsa hela din text. Om de vill.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2008, 20:51
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 21:41) *
          Jag tror att det står tre punkter i den delen som jag ville citera. det betyder att en del är bortklippt. Intresserade kan gå upp och läsa hela din text. Om de vill.

Jag ansåg att det du klippte bort var viktigt eftersom du påstod att nya medlemmar ständigt blev kallade troll. Detta är inte sant och jag vet inte var du fått det ifrån. Tvärtom är det ovanligt och de allra flesta blir vänligt välkomnade.

--------------------

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 21:01
          Länk hit: #37

Gäster

CITAT (Stintan43 @ 08-04-2008, 21:51) *
          Jag ansåg att det du klippte bort var viktigt eftersom du påstod att nya medlemmar ständigt blev kallade troll. Detta är inte sant och jag vet inte var du fått det ifrån. Tvärtom är det ovanligt och de allra flesta blir vänligt välkomnade.

1)Det är jag som citerar och jag citerar den delen av Guds ord som jag vill. Detta måste du och alla andra som känner sig närmare till Gud beroende på hudfärg/eller annat fatta.

2)Din nyfikenhet kan inte påverka mitt beslut på att hålla diskussionen vid regler och inte personer.

3) Denna tråd håller på att göra hål på de "ruttna regler" som ni står för. Och därför är ni så arga. Misstänkliggörande av andra är det enda den stilen kan. Den stilen står för alla bråk under dessa 69 dagar sam jag varit med. Alla som kallades för troll under denna tid har varit oskyldiga.

Den stilen måste vi begrava!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2008, 21:23
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 22:01) *
          1)Det är jag som citerar och jag citerar den delen av Guds ord som jag vill. Detta måste du och alla andra som känner sig närmare till Gud beroende på hudfärg/eller annat fatta.

2)Din nyfikenhet kan inte påverka mitt beslut på att hålla diskussionen vid regler och inte personer.

3) Denna tråd håller på att göra hål på de "ruttna regler" som ni står för. Och därför är ni så arga. Misstänkliggörande av andra är det enda den stilen kan. Den stilen står för alla bråk under dessa 69 dagar sam jag varit med. Alla som kallades för troll under denna tid har varit oskyldiga.

Den stilen måste vi begrava!

Nu får du faktiskt ta och ge dig. Kan du förklara vad det är jag sagt som får dig att skriva ovanstående. Ganska så oförskämt i mina ögon.
          Du har ingen aning om vem jag är och du känner inte mig så fåniga insinuationer tycker jag du ska avstå ifrån.

--------------------

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 21:31
          Länk hit: #39

Gäster

Detta som du tar som citat från mig är ett passande svar på de inlägg som ni idag har lagt in. Er stil är i fara, enligt er.En översittares stil. Och det är det som besvärar er.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-04-2008, 21:34
          Länk hit: #40

Medlem

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

--------------------

Citera

17 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 03:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon