Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > rParallellerna!
          rahmat2
          Inlägg 10-04-2008, 18:51
          Länk hit: #221

Gäster

En stor kram till er(Myosotis,Jana,Aqvakul,Markus-H, Grå, Gunilla-T...) alla med era varma ord. Ni behöver absolut inte tycka som jag, men det räcker att ni inte misstänker mig.

Misstänksamheterna kan få mig att tänka tillbaka oftast till de regeringar jag mött under mitt liv, innan jag kom till Sverige.

Redigerat av rahmat2: 10-04-2008, 18:53

Citera
          Piccante
          Inlägg 10-04-2008, 18:52
          Länk hit: #222

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Stintan43 @ 10-04-2008, 19:43) *
          Markus H, jag tycker fortfarande det brister i språkförståelsen och det står jag för men jag hade gärna sett att Rahmat bevisat motsatsen. Detta hade han lätt kunna göra genom att svar på på mina frågor.

Tycker det är lågt att angripa folks språkliga förmåga. Jag vet att det finns flera dyslektiker på detta forum som ofta får skit för hur de skriver. Samtidit vet jag att många skriver snabbt och slarvigt på nätet och varken hinner eller orkar stavningskolla, fast när det väl gäller så kan de prestera imponernade texter som är grammmatiska mmästerverk bara de tar sig tid.

Sen finns de personer här som inte ( inte officiellt iaf) är dyslektiker men skriver än värre än de som är det. Men jag skulle inte kritisera någon för det.

Trots att jag fick MVG i svenska B så skriver jag ofta fel ändå tack vare mitt rättstavningsprogram i Firefox som gärna vill skriva isär ord för mig och dessutom har lite begränsat ordförråd så jag skulle inte uppmana folk att använda stavniingskontroll oftare för det blir inte alltid bättre....

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Pirum
          Inlägg 10-04-2008, 18:58
          Länk hit: #223

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Rahmat skriver fantastiskt bra svenska, något annat har jag inte att tillägga just nu.

--------------------
          zon2.5

Citera
          skogstroll
          Inlägg 10-04-2008, 19:00
          Länk hit: #224

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

tycker det börjar gå lite för långt i den här tråden, håller med Markus. Jag har alltid haft bra betyg i svenska men "so what", jag tycker inte jag är bättre än nån annan? eller snacka om medborgarskap... va?? mad.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 10-04-2008, 19:09
          Länk hit: #225

Gäster

Det är bra Rahmat - jag förstår vad du menar - misstänksamhet och rädsla påverkar och begränsar livet. Förövrigt tycker jag du behärskar svenskan bra. Du har ett intellektuellt sätt att resonera och jag tror du är relativt högutbildad - kanske sociolog eller samhällsvetare. Ha det gott, nu är det vår!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-04-2008, 19:11
          Länk hit: #226

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Markus_H @ 10-04-2008, 19:52) *
          Tycker det är lågt att angripa folks språkliga förmåga. Jag vet att det finns flera dyslektiker på detta forum som ofta får skit för hur de skriver. Samtidit vet jag att många skriver snabbt och slarvigt på nätet och varken hinner eller orkar stavningskolla, fast när det väl gäller så kan de prestera imponernade texter som är grammmatiska mmästerverk bara de tar sig tid.

Sen finns de personer här som inte ( inte officiellt iaf) är dyslektiker men skriver än värre än de som är det. Men jag skulle inte kritisera någon för det.

Trots att jag fick MVG i svenska B så skriver jag ofta fel ändå tack vare mitt rättstavningsprogram i Firefox som gärna vill skriva isär ord för mig och dessutom har lite begränsat ordförråd så jag skulle inte uppmana folk att använda stavniingskontroll oftare för det blir inte alltid bättre....

Tror vi pratar om olika saker nu faktiskt. Jag har inte angripit folks språkliga förmåga på det sättet. Jag har pratat om språkförståelse d.v.s vad ord betyder och detta på grund av att Rahmat missförtått så mycket av det vi sagt och utifrån det kommit med märkliga påståenden. Jag menar att om det finns svenska ord som någon inte vet vad det betyder så försöker man förklara vilket också har skett vid ett flertal gånger. Men det verkar ändå inte ha hjälp tyvärr.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Magdis
          Länk hit: #227

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Aqvakul @ 10-04-2008, 19:38) *
          Några frågor jag ställt mig?

1. Driver rahmat med oss?
          2. Har rahmat språkproblem?
          3. Är rahmat ovanligt känslig för det som han ser som förtryck eller översitteri?
          4. Är rahmat envis?
          5. Är rahmat snäll och vill alla väl?

Min utgångspunkt är svaret är JA på alla frågor utom den första!

Så tror jag också Aqvakul. smile.gif Gällande punkt 5 så inte bara tror jag utan jag vet att Rahmat är snäll.

Citera
          Berith
          Länk hit: #228

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (skogstroll @ 10-04-2008, 20:00) *
          ---eller snacka om medborgarskap... va?? mad.gif

Jaa jag frågade det om medborgarskap, för jag undrar verkligen varför.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-04-2008, 19:20
          Länk hit: #229

Medlem

Till Rahmat skulle jag vilja säga att jag har ingen som helst anledning att misstänka dej för något.

Jag är inte speciellt misstänksam och rädd av mig överhuvudtaget. De räddslor jag lider av är rent personliga och drabbar ingen annan än mig själv.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 10-04-2008, 19:28
          Länk hit: #230

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jag är heller inte misstänksam när det gäller rahmat, som jag skrev förut så tror jag att han är just den han visar oss här.

Hur spännande och intressant det här än är så måste jag lämna tråden nu, och jag antar att den är borta när jag tittar in här igen i morron. Såna här trådar brukar nämligen försvinna under natten... flirting.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-04-2008, 19:30
          Länk hit: #231

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Berith @ 10-04-2008, 20:28) *
          Jag är heller inte misstänksam när det gäller rahmat, som jag skrev förut så tror jag att han är just den han visar oss här.

Hur spännande och intressant det här än är så måste jag lämna tråden nu, och jag antar att den är borta när jag tittar in här igen i morron. Såna här trådar brukar nämligen försvinna under natten... flirting.gif

tror inte alls att den kommer att försvinna, den har väl varit skapligt sansad och fått en rätt så vettig avslutning....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-04-2008, 20:41
          Länk hit: #232

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Lugnt och stilla här nu, det är bra. Hoppas alla missförstånd kan redas ut också för tyvärr kvarstår ett. Det är att rahmat fortfarande tycks tro att vi tar emot alla nya medlemmar med misstänksamhet och kallar dom troll. Han har fortfarande inte förstått varför man kallar vissa personer för troll och på vilka grunder och detta trots att många välmenande försök har gjorts. Jag tänker dock inte göra något mer försök, han får leva vidare med sina felaktiga föreställningar och sin totalt felaktiga tro att hans inblandning på något sätt skulle hota något som han skriver:"De som är upprörda på mig och denna tråd har upptäckt att något är i fara, deras stil". Det är djupt tragiskt. Det verkar finnas något slags selektivt krokodilsyndrom här. God natt.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-04-2008, 20:44
          Länk hit: #233

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gossen Ruda @ 10-04-2008, 21:41) *
          Lugnt och stilla här nu, det är bra. Hoppas alla missförstånd kan redas ut också för tyvärr kvarstår ett. Det är att rahmat fortfarande tycks tro att vi tar emot alla nya medlemmar med misstänksamhet och kallar dom troll. Han har fortfarande inte förstått varför man kallar vissa personer för troll och på vilka grunder och detta trots att många välmenande försök har gjorts. Jag tänker dock inte göra något mer försök, han får leva vidare med sina felaktiga föreställningar och sin totalt felaktiga tro att hans inblandning på något sätt skulle hota något som han skriver:"De som är upprörda på mig och denna tråd har upptäckt att något är i fara, deras stil". Det är djupt tragiskt. Det verkar finnas något slags selektivt krokodilsyndrom här. God natt.

Ibland är det inte viktigt, utan snarast onödigt, att försöka få "sista ordet"....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-04-2008, 20:48
          Länk hit: #234

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 10-04-2008, 21:44) *
          Ibland är det inte viktigt, utan snarast onödigt, att försöka få "sista ordet"....

giggle.gif

--------------------

Citera
          Fågelvägen
          Inlägg 10-04-2008, 22:03
          Länk hit: #235

Medlem
          Antal inlägg: 1 550
          Medlem nr: 4 889

Jag har förvånad läst denhär tråden från början till slut. Jag tror att vem som helst kan LEKA TROLL - internettroll alltså - om h*n har lust. Som jag har fattat det är det ett beteende, avsett att provocera. Så när deltagarna i forumet hojtar "TROLL" betyder det väl att man upptäckt att någon beter sig provocerande, "muckar gräl".

Inte betyder det ju att den personen ÄR ett troll, ÄR ful, ÄR fel färg... Ordet beskriver inte personen eller personligheten, det beskriver bara beteendet. (Åtminstone på den punkten tycker jag det gick snett i början av denhär tråden.)

Inte heller betyder det att personerna som vill begripa och diskutera det provocerande beteendet är översittare, dåliga mödrar, storgodsägare, högerextremister (+ andra bisarra tillmälen, som har använts som tillhyggen här).

Men visst, om man håller på ett tag blir också de mest fredliga och vänligt sinnade människorna irriterade, förvirrade och känner sig påhoppade. Dessutom måste man förstås försvara sina kompisar, mot verkliga eller inbillade påhopp, och skitkastandet är i full gång när alla plötsligt missförstår det mesta som sägs.

Vad jag nu inte alls har fattat är vad som fick rahmat att starta tråden. Men det går väl inte att uttrycka kort?

PS. Som fågelvän känner jag mig enbart smickrad om någon vill kalla mig hägerextremist.

--------------------
          Zon 2-3, en gammal trädgård med höjdskillnader på över 4 m. Gillar förvandlingar - med berg, sten och växter som material

Citera
          Cacki
          Inlägg 10-04-2008, 22:08
          Länk hit: #236

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Fågelvägen @ 10-04-2008, 23:03) *
          PS. Som fågelvän känner jag mig enbart smickrad om någon vill kalla mig hägerextremist.

giggle.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Bettson
          Inlägg 11-04-2008, 09:35
          Länk hit: #237

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Grå @ 10-04-2008, 18:51) *
          Ursäka att jag lägger mig i, men jag undrar lite vad det är i den här tråden som är speciellt "svenskt" som man möjligen skulle kunna förakta? Ingenting hoppas jag, för isåfall vill inte jag vara svensk längre.

Jag tycker rahmat klär av er på ett lysande sätt, det hade varit förträffligt om ni hade sett det själva också.

Ursäkta en blind höna, kollade i morse och jag hade fortfarande kläderna på. Hänvisar du till någon känd saga eller ? rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Jag tror definitivt inte att Ramath är den han utger sig för att vara. Och tanken är fri och behöver ju inte alls överennsstämma med verkligheten.

Jag har redan fått tillmälen som översittares stödtrupper osv av ramath, så jag känner inte alls för att vara finkänslig och hålla inne med vad jag tror. Ingen normal människa som häver ur sig sådana saker och annat som är värre, tex kalla vänliga människor för högerestremister, kan väl kräva att bli hövligt bemött. Man ska inte ens en gång förvänta sig att bli hövligt bemött.

Många gör det ändå eller åtmisntone i högre grad än han förtjänar.

Just din kommentar att han klär av oss på ett lysande sätt får mig ännu mera övertygad om att någon driver med oss. Detta är vad jag tror och andra får tro vad dom vill.

När man ena stunden skriver perfekt svenska som tyder på en högskoleutbildad person för att senare inte förstå ordens innebörd, inte köra vanliga svenska grammatiska språkfel utan riktigt omkastad ordföljd och många stavfel. Jag har som sagt flera dyslektiker i familjen så jag har sett ungefär vad ett stavningprogram kan och inte kan hjälpa till med.

Inget ordebehandlingsprogram skulle kunna hjälpa upp den andra till den första nivån. Därför tror jag att det är två personer eller möjligen en smart person som förställer sig.

Ja, det är nog en smart person som försöker klä av oss på ett alldeles lysande sätt.

För övrigt har jag sett signaturen Ramath på andra internetsidor, kommer bara inte ihåg var. Men minnet kanske klarnar. Kommer i alla fall ihåg att jag blev förvånad, av vilken anledning håller jag för mig själv.

Nej någon skämta mig aprilo, som servitören i en viss Disneysaga sa.

Jag hoppas verkligen att signaturen bakom ramath inte tar illa upp för att jag kallar honom smart.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-04-2008, 09:38
          Länk hit: #238

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 15:39) *
          Jag skulle villja avsluta tråden. Önskar att ingen mera skrev här.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-04-2008, 09:40
          Länk hit: #239

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Han fortsatte själv att skriva!

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 11-04-2008, 10:12
          Länk hit: #240

Medlem

Jag tänker fortsätta tro gott om folk tills jag blir överbevisad om motsatsen. Måhända är jag blåögd men synen är det inget fel på.

--------------------

Citera

17 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 04:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon