Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > rParallellerna!
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2008, 21:41
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 22:31) *
          Detta som du tar som citat från mig är ett passande svar på de inlägg som ni idag har lagt in. Er stil är i fara, enligt er.En översittares stil. Och det är det som besvärar er.

Tyvärr kan jag inte hitta någon likhet alls mellan de inlägg jag skrivit och det du skrev i ditt förra inlägg. Varför sitter du och får för dig en massa saker om andra som inte är relevanta? Beror det på språkförbistring eller vill du helt enkelt inte förstå vad det är vi skriver?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Solstorm
          Inlägg 08-04-2008, 21:46
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

rahmat2 jag har läst många av dina inlägg. För det allra mesta så är du vänlig. Tyvärr har du väldigt svårt att ta att någon har en annan åsikt än du har. Jag tycker att du gick för långt när du skrev
          CITAT
          1)Det är jag som citerar och jag citerar den delen av Guds ord som jag vill. Detta måste du och alla andra som känner sig närmare till Gud beroende på hudfärg/eller annat fatta.
          Vem har sagt eller på något sätt visat att de står närmare Gud än andra? Varifrån får du hudfärg ifrån? Vi kan inte se varandra och jag har inte sett en enda forumdeltagare som har nämnt sin hudfärg? När du skriver så så tycker jag absolut att du ska visa något sådant inlägg. ( Har svårt att tro att du hittar något) Svara inte att jag ska leta själv i forumet, jag tycker att du ska visa ett sådant inlägg.

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 21:48
          Länk hit: #43

Gäster

Om solstorm läser tidigare sida på tråden så får du svar på dina frågor.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 08-04-2008, 21:51
          Länk hit: #44

Medlem

Jag har läst tråden, hittar inget om hudfärg eller stå nära Gud. Du får faktiskt visa mig det, för jag tycker att det börjar likna svammel i blindo. Om du visar mig sådan inlägg så ska jag backa direkt.

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 21:57
          Länk hit: #45

Gäster

Vad har mitt föddelseland med detta diskussion att göra, Solstrom? Om du hade läst hela tråden opartisk skulle du sett att iställer för att söga nåt vettigt så kommer fram en översittare som ropar"när får någon detta i huvut...".

Nu får jag avslöja en sak för dig, Solstrom. Om min far använder sig av .... hur snäll än jag är. Ingen trvingar nåt i huvut på mig.
          Det är bara en översittare som klarar sådana övertramp på människor.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 08-04-2008, 22:01
          Länk hit: #46

Medlem

Jag har missat inlägget om ditt födelseland, vet inte vilket land du är född i. Jag vet inget om din hudfärg. Var står det någonstans att hudfärg har med närhet till Gud att göra.

KAN DU VISA DE INLÄGGEN!

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 22:05
          Länk hit: #47

Gäster

Har du inte läst att jag inte är född i Sverige? Har du inte läst att "när ska du få detta i huvut..."?
          God var mitt ord, när det klagas att jag citerar. Så sa jag att jag citerar Gud också om jag önskar!
          Översitteriet pekade på att jag inte är född i Sverige.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-04-2008, 22:07
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Snälla rahmat2!
          Jag har lärt känna dig som en mycket snäll och empatisk person. Du har en stark känsla för rättvisa och reagerar mycket starkt mot orättvisor.
          Ibland tror jag dock att du överreagerar och ser orättvisor och angrepp som inte finns. Ingen vill dig eller någon annan illa på forumet, allra minst Solstorm.
          kompiskram.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Solstorm
          Inlägg 08-04-2008, 22:09
          Länk hit: #49

Medlem

Jag tycker att du slänger skit på forumdeltagarna. Vilka deltagare anser sig stå närmre Gud än andra? Visa de inläggen! Var nämner någon sin hudfärg? Visa de inläggen! Jag tänker inte delta mer i denna tråden förrän du har visat inläggen.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2008, 22:10
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 22:57) *
          Vad har mitt föddelseland med detta diskussion att göra, Solstrom? Om du hade läst hela tråden opartisk skulle du sett att iställer för att söga nåt vettigt så kommer fram en översittare som ropar"när får någon detta i huvut...".

Nu får jag avslöja en sak för dig, Solstrom. Om min far använder sig av .... hur snäll än jag är. Ingen trvingar nåt i huvut på mig.
          Det är bara en översittare som klarar sådana övertramp på människor.

Och bara för att en annan medlem skrev något du inte gillar så anser du då alla andra är likadana? Eller?
          Jag har faktiskt ingen lust att behöva stå till svars för vad andra skriver. Du besvarade mitt inlägg på ett oförskämt sätt. Jag frågade dig vad jag har skrivit som fick dig att skriva som du gjorde men det svarar du inte på utan kommer med påståenden helt tagna ut luften. Det hade varit bättre att du tagit den biten direkt med den medlemen.

--------------------

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 22:10
          Länk hit: #51

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 08-04-2008, 23:07) *
          Snälla rahmat2!
          Jag har lärt känna dig som en mycket snäll och empatisk person. Du har en stark känsla för rättvisa och reagerar mycket starkt mot orättvisor.
          Ibland tror jag dock att du överreagerar och ser orättvisor och angrepp som inte finns. Ingen vill dig eller någon annan illa på forumet, allra minst Solstorm.
          kompiskram.gif

Har inte sagt nåt sånt om Solstorm heller. det är missuppfattning. Jag håller på att berätta för Solstorm om jag nämner hennes namn. Men det jag berättar står i tråden om man läser det.

Citera
          Fenja
          Inlägg 08-04-2008, 22:11
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Denna tråden får mig att tänka på en barnramsa/-lek:
          *Troll du sa, troll du var, bulleribulleribock*
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Netha
          Inlägg 08-04-2008, 22:14
          Länk hit: #53

Gäster

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 23:05) *
          Har du inte läst att jag inte är född i Sverige? Har du inte läst att "när ska du få detta i huvut..."?
          God var mitt ord, när det klagas att jag citerar. Så sa jag att jag citerar Gud också om jag önskar!
          Översitteriet pekade på att jag inte är född i Sverige.

Nu har jag läst tråden och måste faktiskt få säga som så ...
          Att du inte är född i Sverige ... det ger dig ingen rätt att så kategoriskt slå ner på "svenskarnas" funderingar och åsikter.

Inte alltid handlar det om kulturchocker ... desto mer om fördomar... oavsett vilket håll de kommer ifrån.
          Så är min uppfattning.

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 22:18
          Länk hit: #54

Gäster

CITAT (Netha @ 08-04-2008, 23:14) *
          Att du inte är född i Sverige ... det ger dig ingen rätt att så kategoriskt slå ner på "svenskarnas" funderingar och åsikter.

Inte alltid handlar det om kulturchocker ... desto mer om fördomar... oavsett vilket håll de kommer ifrån.
          Så är min uppfattning.

Att jag fått asyl av den svenska staten innebär det inte att jag sålt till den mina rättigheter. Om jag måste vara tyst vad bli skillnaden på föddelselandet och Sverige?

Citera
          jana
          Inlägg 08-04-2008, 22:18
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 167
          Medlem nr: 14 742

rhamat2 är en mycket vältalig, tänkande människa, vilket de flesta har svårt att hantera. Svårigheter också med att verkligen kunna se vad någon skriver(inte bara läsa det) verkar stora här.
          Jag sa till mig själv att jag inte skulle in och skriva här mer för folk har så lite tolerans ,men kunde inte låta bli nu. Kram på dig rhamat2!

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 22:21
          Länk hit: #56

Gäster

En stor kram på dig Jana!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2008, 22:29
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 23:18) *
          Att jag fått asyl av den svenska staten innebär det inte att jag sålt till den mina rättigheter. Om jag måste vara tyst vad bli skillnaden på föddelselandet och Sverige?

Du bor ju här och har naturligtvis samma rättigheter som alla andra. Ingen har heller sagt att du ska vara tyst. Men du liksom vi får ju lov att acceptera att alla människor inte tänker och tycker likadant.

--------------------

Citera
          Netha
          Inlägg 08-04-2008, 22:33
          Länk hit: #58

Gäster

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 23:18) *

Inte alls ... men kanske att du skulle visa lite respekt mot ditt nya hemland och dess medborgare
          och inse att inte alla har samma tankesätt och värderingar som du.

Eller? Tycker du det är för mycket begärt?

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 22:39
          Länk hit: #59

Gäster

Att du inte är född i Sverige ... det ger dig ingen rätt att så kategoriskt slå ner på "svenskarnas" funderingar och åsikter.(citat av Netha)

Detta betraktar jag som ytterst högerextremistiskt. Och det behandlar jag därefter!

CITAT (Netha @ 08-04-2008, 23:14) *
          ....

Detta masskopierar jag för att visa den högerextremistiska kapaciteten!

Redigerat av rahmat2: 08-04-2008, 22:36

Citera
          Netha
          Inlägg 08-04-2008, 22:41
          Länk hit: #60

Gäster

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 23:35) *
          Att du inte är född i Sverige ... det ger dig ingen rätt att så kategoriskt slå ner på "svenskarnas" funderingar och åsikter.(citat av Netha)
          Detta betraktar jag som ytterst högerextremistiskt. Och det behandlar jag därefter!

Nämen snälla du ... hade situationen varit den omvända ... då hade säkert du också reagerat.
          Att du stämplar mig som högerextremistisk .. det är ju bara sååå fel.

Det tar jag som exempel som "vissa" tar till då argumenten tryter. thumbdown.gif

Citera

17 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 03:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon