Ramath jag förstår inte ditt sätt att diskutera.
Du säger att du inte kallat någon för högerextremist här.
En högerextremist är en person som uttrycker högerextremistiska åsikter.
Om man säger att någon uttryckt en högerextremistisk åsikt så menar man att personen i fråga är högerextremist. Hur skall man annars tolka det.
Tyvärr så tror jag nog att Rudas analys var riktig. Du behärskar inte språket tillräckligt för att förstå vad andra menar och du behärskar inte språket tillräckligt för att uttrycka vad du menar. Det innbär att du upplever konflikter och motsättningar som inte finns. Kanhända skapar du konflikter och motsättningar som inte heller finns. Jag har nu läst en del av dina andra trådar än denna och där framstår du som helt annorlunda än i denna tråd. Jag tror nog att haken ligger just där att du inte behärskar språket.
Ruda kan ibland (ganska ofta men altmer sällan) uttrycka sig lite bryskt. Men jag uppfattar nog att han försöker vara mera och mera nyanserad. Tråden om troll och trollens ursprung har du tydligen tagit illa upp för, medan de flesta uppfattade den som underhållande. Olika åsikt!
Du uttrycker dig lite bryskt själv Rahmat och då får man ofta tillbaka med samma mynt.
Men ändå. Jag har själv varit i ordbatalj med Ruda mer än en gång. I debatt om bland annat jakt har vi svingat klubborna rejält eftersom vi har så olika åsikt. Ruda gick från att vara riktigt hätsk till att bedöma mig som "inte en av de värsta".
Eftersom jag vet att vissa ämnen engagerar Ruda rejält, tar jag nästan det uttalandet som en komplimang.
Jag käftade från min sida mycket om just att inte dra alla över en kam och vara nyanserad. Jag upplever nog att Ruda försökt med det en hel del. Själv är jag nyanserad så länge jag inte blir redit rejält arg. Då är jag en kvalificerad tjurskalle.

Lika bra att erkänna.
Jag tycker inte illa om Ruda för att vi har olika åsikter. Jag hoppas det är ömsesidigt.
Eller Ruda... hur skall jag tolka uttalandet " inte en av de värsta"? Friend`s eller, hoppas jag ?
Rahmat om du läser Rudas och mina mellanhavanden så skulle du kanske bättre förstå detta med åsiktsfrihet och att inte allt och alla är bittra fiender för att man har olika åsikt. Man kan bli lite uppjagad ibland för att återgå till normala tongångar lite senare.
Eller hur Ruda? Eller förväxlar jag dig och Kurt. Jag minns i alla fall att vi hade en batalj om jakt vi tre. Och jag tjatade som bara den om att vara nyansead och inte dra alla över en kam. Och det tycker jag nog att du har lyssnat på.
Redigerat av Bettson: 09-04-2008, 13:55