Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nu är den född!, Behäver namnförslag
          miamanq
          Inlägg 03-06-2008, 15:51
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 13 392

Julia.. vackert och ljuvt smile.gif

Citera
          Heda
          Inlägg 05-06-2008, 09:23
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 653
          Medlem nr: 14 393

Åh fyy så hemskt så hemskt!!

Vilken tik är det ni vill ha valp efter? Och vilken hane? Vi har en Wachtel som vi ev ska para vid nästa löp...dec-jan någonting. Hon ska klara jaktprovet (löpte förra året) och bli friröntgad först. Fick ett första pris och Ck på Wachtelhundklubbens utställning den 24:e maj....då måste ju du ha varit där!? Hon komm 2:a i öppna klassen...Amazon (Wilda). Brun, jagar bra redan ställer grävling och jagar råttor på sommaren och rådjur, hjort, älg, räv, hare på vintern. Vi har sett henne jaga gris 2 gånger men tror att hon väljer ett rådjursspår före gris. Tycker mycket om barn och går jättebra med andra hundar.

Vi har inte kollat så mycket efter hane än, vill ha det andra klart först. Så ska det ju kollas upp med inavelsprocent och hela den biten....

Vore iaf intressant att veta vilka föräldradjur hon var efter...

Kram, Kram och ge inte upp...

Citera
          Leia
          Inlägg 05-06-2008, 14:54
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Nemen, vad ledsen jag blir!!!! sad.gif
          Jag har ju´följt din jakt på den "perfekta" valpen, och all din längtan och väntan, både på forumet och via pm.... Det är ju´så att jag bara vill sätta mig ner och grina för din skull.... -cry-.gif trostar.gif no.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 05-06-2008, 20:46
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

trostar.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 05-06-2008, 23:47
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Tack för deltagandet allihopa!

Det finns större sorger i livet än en missad hundvalp men just nu är detta en något jag glatt mig åt länge och som jag gått miste om och det kännd lite tungt. Man får nog lite perspektiv så småningom.
          Har varit bortrest några dagar nu i jobb ohc ringt efter valp på kvällarna men det är kört för året. Bara att vänta lite till

Men den som väntar på något gott..........

Citera
          Bettson
          Inlägg 06-06-2008, 00:12
          Länk hit: #66

Medlem

CITAT (Heda @ 05-06-2008, 10:23) *
          Åh fyy så hemskt så hemskt!!

Vilken tik är det ni vill ha valp efter? Och vilken hane? Vi har en Wachtel som vi ev ska para vid nästa löp...dec-jan någonting. Hon ska klara jaktprovet (löpte förra året) och bli friröntgad först. Fick ett första pris och Ck på Wachtelhundklubbens utställning den 24:e maj....då måste ju du ha varit där!? Hon komm 2:a i öppna klassen...Amazon (Wilda). Brun, jagar bra redan ställer grävling och jagar råttor på sommaren och rådjur, hjort, älg, räv, hare på vintern. Vi har sett henne jaga gris 2 gånger men tror att hon väljer ett rådjursspår före gris. Tycker mycket om barn och går jättebra med andra hundar.

Vi har inte kollat så mycket efter hane än, vill ha det andra klart först. Så ska det ju kollas upp med inavelsprocent och hela den biten....

Vore iaf intressant att veta vilka föräldradjur hon var efter...

Kram, Kram och ge inte upp...

Nej inte ger jag upp inte, då vore flera års väntan bortkastade. VIll inte säga vilken uppfödare det är eftersom Julies fel inte var ärftligt på något vis, bara ren otur. Det blir så mycket rykten som jag inte vill hjälpa till att sprida annars.

Har ringt runt och letat och det mesta som finns kvar för året vill jag antingen inte köpa eller så har de ingen tik eller vill inte sälja till mig. Gudbevars så tror inte en del herrar att damer jagar......

Har i alla fall ställt mig i kö till en annan uppfödare och står som tredje tik-köpare för en valp under hösten.

Mamman är nordisk vinnare och har två cert i Sverige och ett i Norge, andrapris ÖKL.
          Pappan har tredjepris ÖKL samt 1 viltspår samt en massa fina avkommor.
          Båda föräldrarna har bara A och ua i hälsoläge i båda kullsyskongrupperna.

Annars står jag kvar som första tik-köpare hos den uppfödare jag valt innan.
          Mamman är NORDCH, UKL 70 p, 2:a pris ÖKL, samt 1:a paris viltspår samt jagar gris.
          Flera generationer tillbaka är allt provat UKL samt hälsoläge bara A.

Så det är nog bara att vänta........

Men tack för erbjudandet.

Citera
          zabrinhe
          Inlägg 06-06-2008, 00:20
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 16 343

Kanske Julia :-)

Sorry..läste inte alla sidor innan jag gav förslaget...hoppas du hittar en annan liten valp..lycka till

Citera
          Biggan_
          Inlägg 06-06-2008, 11:09
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Önskar dej verkligen Lycka Till nästa gång Bettson! För nästa gång går det säkert väl! trostar.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          herkules
          Inlägg 06-06-2008, 14:47
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Bettson @ 06-06-2008, 01:12) *
          Nej inte ger jag upp inte, då vore flera års väntan bortkastade. VIll inte säga vilken uppfödare det är eftersom Julies fel inte var ärftligt på något vis, bara ren otur. Det blir så mycket rykten som jag inte vill hjälpa till att sprida annars.

Har ringt runt och letat och det mesta som finns kvar för året vill jag antingen inte köpa eller så har de ingen tik eller vill inte sälja till mig. Gudbevars så tror inte en del herrar att damer jagar......

Har i alla fall ställt mig i kö till en annan uppfödare och står som tredje tik-köpare för en valp under hösten.

Mamman är nordisk vinnare och har två cert i Sverige och ett i Norge, andrapris ÖKL.
          Pappan har tredjepris ÖKL samt 1 viltspår samt en massa fina avkommor.
          Båda föräldrarna har bara A och ua i hälsoläge i båda kullsyskongrupperna.

Annars står jag kvar som första tik-köpare hos den uppfödare jag valt innan.
          Mamman är NORDCH, UKL 70 p, 2:a pris ÖKL, samt 1:a paris viltspår samt jagar gris.
          Flera generationer tillbaka är allt provat UKL samt hälsoläge bara A.

Så det är nog bara att vänta........

Men tack för erbjudandet.

hoppas att du snart hittar din jaktkompis! wub.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Bettson
          Inlägg 08-06-2008, 17:10
          Länk hit: #70

Medlem

Efter en veckas gråtande och funderande så har ja nu anmält intresse på en valpkull som verkar rätt så OK:

RIngde min uppfödare som det misslyckats med och talade om att nu så köper jag bra hundar när jag kommer över dom och inte när det passar mina planer. Jag talade också om att jag var fortsatt intresserad av en valp hos henne nästa sommar.

Sen om det var så att jag hittade en hund innan som verkar OK så köper jag den med. LItar liksom inte på lagen om alltings jävlighet. Väntar jag ett helt år till och längtar så här kollosalt, så kan det nog gå överstyr igen.

OM det blir något i höst eller vinter så kommer min man att få ta över den när jag får nya valpen. Då är grunddressyren satt och jag kan fortsätta med nästa. OCh blir det inget nästa sommar så har jag i alla fall en hund.

Hon frågade då vare jag satt i kö och jag talade om det.

Svaret blev att " Du skall inte ha en medioker hund för du är ingen medioker hundägare. Du är en bra hundägare och ska ha en riktigt bra hund. Eller två bra hundar"

Så hon skulle genast börja leta bland sina kontakter och kollegor för att hitta en riktigt fin andrahund åt mig.

Snacka om att vara snäll och engagerad. tummenupp.gif

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 08-06-2008, 19:47
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Håller alla tummar jag har för att du skall få det du söker snart!!!!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Heda
          Inlägg 10-06-2008, 14:26
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 653
          Medlem nr: 14 393

Jo fast du det var ju inte av någon sådan anledning jag ville veta vilka föräldrahundarna var....har skickat pm.

//Karolina

Citera
          pejori
          Inlägg 12-06-2008, 21:08
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Anki på Öland @ 08-06-2008, 20:47) *
          Håller alla tummar jag har för att du skall få det du söker snart!!!!
          Anki

Håller också tummarna för dej Bettson. trostar.gif
          Har inte läst tråden, sedan du bestämde dig för julia och har missat vad som hände henne.
          VILKEN OTUR du haft!!!! -cry-.gif -cry-.gif
          Nu kan det bara bli bättre. kompiskram.gif
          Snart har du din kompis...Frisk och fin hos dej. tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Sofiia
          Inlägg 15-06-2008, 18:22
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 421
          Medlem nr: 12 286

Fy så tråkigt!! crying.gif

Känner lite igen mig i din historia. Jag sökte länge länge efter en bra uppfödare. Tingade först en valp som jag sedan fick veta att det fanns en ärftlig njursjukdom i släkten så jag ville ju självklart inte köpa en hund därifrån. Tingade en till valp hos en annan uppfödare och hos en tredje uppfödare. Vi valde den valpen från den tredje uppfödaren. I januari kom Saga till oss, 30 april var vi tvugna att avliva henne pga av ett allvarligt bettfel -cry-.gif
          Vi har gett upp nu för vi orkar helt enkelt inte längre söka efter en bra uppfödare. Du är duktig som inte ger upp!! Hoppas du hittar en fin och frisk vovve snart!! smile.gif

--------------------
          "Omnia mirari etiam tritissima"

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 11:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon