Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Compassion - sjukdomsresistens och skötsel, vad är "mycket skötsel"?
          Thé
          Inlägg 10-04-2008, 09:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 949
          Medlem nr: 12 351

Efter mycket velande fram och tillbaka väljer jag nu mellan Compassion och Bantry Bay som låga klättrare, och Bantry Bay finns med i den gamla LÅG och låter i princip väldigt bra. Men Compassion är ju så fin... är det någon som vet hur den klarar sjukdomar?

Vidare undrar jag vad "mycket skötsel" innebär? Är det att det ska gödslas 3 gånger om året? Det kallar inte jag mycket skötsel (jämför med krukväxter som ska vattnas jämt och ständigt).

Jag pratade med min syster och hon sa att alla hennes rosor blev så himla taniga och tråkiga, men sedan köpte hon tre Alba-rosor, och de blev jättefina.

Vad krävs av mig för att mina "svåra" rosor ska bli fina och inte taniga? Jag är ju nybörjare, och ganska naiv smile.gif

--------------------
          Skåne, zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-11-2025, 05:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon