1)Det är väl egentligen inte rätt forum för datorsnack men jag måste tyvärr tala om att min glädje över att kunna redigera och publicera min hemsida blev kort! Funkar inte än en gång.
2)Jag klickade på Hasses Windowslänk för jag tänkte att det säkert är bra att jag uppdaterar. Vilket jag aldrig gjort tidigare eftersom jag inte ens visste att man bör göra detta förrän helt nyligen. Ja, så lite vet jag egentligen om datorer.

Men när jag kom till Windows och kollade vad som behövde uppdateras så var det bl.a. 15 poster för XP.

och på en av dem stod ung. >inte kompatibel på XP, om du vill göra detta måste du ta bort allt på din hårddisk<. Så den knappen lät jag bli att trycka på...
I själva verket så tryckte jag inte på någonting utan lämnade sidan.Försökte uppdatera Explorer häromdagen och det tog 4 timmar och jag vet inte om det funkade ens...

Förexten, kanske Windows och Explorer är samma sak, knappt man vågar visa hur rudis man är...
3)Om man nu inte klarar att skydda sig från viruset som är på gång...hjälper det att inte starta datorn på lördag (är det då det smäller?)

Och hur får man viruset, är det genom mailen eller räcker det att man är ute och surfar för att man ska vara mottaglig???
4)Vad är en parameter? Behöver jag verkligen veta det?
Ja, som synes har jag bara lärt mig att använda precis det som jag använder när det gäller datorer.

Kanske dags att gå en kurs i Basic....
5) Är det någon annan på odla som använder Tripods gratis-hemsidetjänst? Vore kul att höra er åsikt om denna isåfall. Jag är bittert besviken.
6) Ni behöver inte lägga pannorna i veck över mina frågor, jag var tvungen att avreagera mig lite. (Jo, förresten, punkt tre vore bra att få svar på.)
Satt i tre timmar imorse och jobbade med hemsidan och sen funkade det inte iallafall, fast Tripod lyckades rätta till felet häromdagen. Så säg den glädje som osv....