Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Inga fria uttag i bankomat längre
          Lilla Birka
          Inlägg 17-04-2008, 21:29
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

CITAT (Stintan43 @ 17-04-2008, 17:29) *
          Det är ju bra. Jag har nog tyckt att det skulle kännas lite pinsamt att göra så men det kan ju vara bra att veta om det skulle behövas någon gång.

Jag är ledsen Stintan, -cry-.gif om jag farit med osanning! Jag tänkte mig nog inte riktigt för i fråga om uttag från affärer. På ICA kan man förstås hämta pengar om man har ICA bankkort, liksom man kan sätta in pengar också. Men har man annan banks kort kanske man måste handla något, en tidning eller så. Det är nog likadant med coop och när jag tänker efter så har nog jag köpt något när jag gått in i Vallabutiken för att ta ut någon slant. Hemskt ledsen, ska försöka lära mig att tänka mig för innan jag skriver wacko.gif
          (Ska kolla imorgon när jag åker förbi Valla)

Redigerat av Lilla Birka: 17-04-2008, 21:30

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          aanderss
          Inlägg 17-04-2008, 21:33
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

har den oranga kontanten atumaterna försvunnit.?
          den fanns på ica här i byn men den är borta nu och jag vet fler ställen den är borta på. där kostade de 10 kr att ta ut

Citera
          Netha
          Inlägg 18-04-2008, 21:17
          Länk hit: #43

Gäster

CITAT (Gillan @ 17-04-2008, 07:27) *
          Om du med "frikorten" menar de gamla hederliga "minutenkorten" så har jag fortfarande det. Det slutar att gälla den 31:e maj i år. Jag har aldrig betalt nåt för det kortet, varken för kortet i sig eller vid uttag, men nu försvinner valfriheten genom att jag tvingas skaffa mig ett Visakort bara för att Swedbank inte får ha kort som endast gäller i sverige. Det ska vara internationellt nu för tiden laugh.gif

Och ja, jag tillhör alltså de där gamla stofilerna som fortfarande betalar kontant shy.gif blush.gif

Visst var det Minutenkortet jag avsåg ... det försvann här för många år sedan.
          Jag hade förr åsikt att jag aldrig skulle ha internetbank, aldrig Visakort, aldrig ....

Men nu är jag sååå glad för att jag ändrat mig .... betalar med kort, sköter mina räkningar och sparande via nätet
          och slipper därmed bl.a ta i snoriga mynt och sedlar och vara orolig för att nån räkning kanske blivit obetald.

Jag har allt på min banksida, kan kolla bakåt vilka räkningar jag betalat och framåt, vilka som kommer att dras från kontot.

Det är aldrig för sent att lära vare sig unga eller gamla att anv och nyttja tjänster på nätet. tummenupp.gif

Syrra 72 år som nyss har skaffat dator ... har också Skype och nu träffas vi nästan dagligen på en pratstund.
          Hon bor ca 170 mil härifrån.smile.gif

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 18-04-2008, 21:38
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (Netha @ 18-04-2008, 22:17) *
          Jag hade förr åsikt att jag aldrig skulle ha internetbank, aldrig Visakort, aldrig ....

Men nu är jag sååå glad för att jag ändrat mig .... betalar med kort, sköter mina räkningar och sparande via nätet
          och slipper därmed bl.a ta i snoriga mynt och sedlar och vara orolig för att nån räkning kanske blivit obetald.

Jag har allt på min banksida, kan kolla bakåt vilka räkningar jag betalat och framåt, vilka som kommer att dras från kontot.

Det är aldrig för sent att lära vare sig unga eller gamla att anv och nyttja tjänster på nätet. tummenupp.gif

Syrra 72 år som nyss har skaffat dator ... har också Skype och nu träffas vi nästan dagligen på en pratstund.
          Hon bor ca 170 mil härifrån.smile.gif

Samma här! tummenupp.gif Även jag har en syster som absolut inte skulle ha kort en gång att betala med och dator var det inte tal om. Nu sitter hon och chattar med mej via messenger flera gånger per vecka. Hon är född 1936!

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Netha
          Inlägg 18-04-2008, 21:45
          Länk hit: #45

Gäster

CITAT (Lilla Birka @ 18-04-2008, 22:38) *
          Samma här! tummenupp.gif Även jag har en syster som absolut inte skulle ha kort en gång att betala med och dator var det inte tal om. Nu sitter hon och chattar med mej via messenger flera gånger per vecka. Hon är född 1936!

Jamen då är de födda samma årtal smile.gif Har din syrra webbkamera?

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 18-04-2008, 21:46
          Länk hit: #46

Medlem

Ja

--------------------

Citera
          Netha
          Inlägg 18-04-2008, 21:50
          Länk hit: #47

Gäster

CITAT (Lilla Birka @ 18-04-2008, 22:46) *
          Ja

Visst är det väl roligt att man kan träffas och se varann via webbkamera ...
          oavsett hur långt ifrån varann man bor.smile.gif

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 18-04-2008, 21:53
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Netha @ 18-04-2008, 22:50) *
          Visst är det väl roligt att man kan träffas och se varann via webbkamera ...
          oavsett hur långt ifrån varann man bor.smile.gif

Ja, ett bra exempel är sonen som har sin flickvän i Brasilien och jag har fått lära känna henne trots att hon ännu inte varit här!

--------------------

Citera
          Netha
          Inlägg 18-04-2008, 22:03
          Länk hit: #49

Gäster

CITAT (Lilla Birka @ 18-04-2008, 22:53) *
          Ja, ett bra exempel är sonen som har sin flickvän i Brasilien och jag har fått lära känna henne trots att hon ännu inte varit här!

Men så roligt. smile.gif
          Jag har brorsdotter som vistats en hel del i Chile där hennes sambo kommer ifrån...
          dem har jag följt via nätet. smile.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 19-04-2008, 06:09
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Netha @ 18-04-2008, 22:17) *

Hon bor ca 170 mil härifrån. smile.gif

Kanske på sin plats att förklara att jag faktiskt kan och vet hur man använder betalkort och att jag även har ett, men i annan bank. Det har bara fallit sig så att jag personligen trivs bättre med kontanter än kortet, men visst är det bra att kunna betala en del saker över nätet ibland när man vill hålla nåt hemligt tex (sånt som jag inte vill att Dealer ska veta tex angel_not.gif ). Fast jag är ju helt övertygad om att att min känsla hade varit annorlunda om det varit jag som skött betalningar och dylikt. Inte hade jag försökt springa till banken eller posten (som inte ens finns längre nej) för att betala våra räkningar inte sweatingbullets.gif . Det är jag alldeles för bekväm för biggrin.gif

Webkamera har jag däremot inte.......................Fast vem vet? Det kanske blir nästa investering. Men då måste jag få med syster yster som bor i Holland, på noterna............det blir nog svårare det crazy.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Ciczi
          Inlägg 19-04-2008, 07:08
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Det här med snoriga och skitiga pengar som Sudden beskrev. Vi var i Marocko förra året och fick höra att man skulle vara varsamma med hanteringen av sedlarna för att de var en smittorisk. Och mycket riktigt vissa sedlar var så skitiga att man knappt såg vilken valör eller motiv den hade.

Ciczi

Redigerat av Ciczi: 19-04-2008, 07:08

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 19:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon