Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tillfälligt synbortfall., orolig=0(
          Pirum
          Inlägg 29-04-2008, 20:35
          Länk hit: #41

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Nämn det för läkaren, såklart. Kan vara riskabelt att chansa med hornhinnor, eventuella blodproppar eller nervklämningar! *skrämma lite snällt*

--------------------
          zon2.5

Citera
          caprifol
          Inlägg 30-04-2008, 10:31
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

Migränanfall kan tydligen ta sig så många olika uttryck!
          För massor med år sedan råkade jag ut för något som skrämde mig rejält. Jag var gravid i sjunde el åttonde månaden, mådde helt OK och satt på jobbet och läste. Plötsligt började bokstäverna dansa runt och det blev helt omöjligt att få någon ordning på dem. Ringde min man och då försvann talet. DET var hemskt! Jag hörde mig själva säga helt galna ord och min kollega tog över. På de ca 15-20 minuter som det tog till sjukhuset blev allt OK. Kom till akuten och de körde upp mig till förlossningen - medan jag stod och hojtade att jag inte skulle ha barn. De tittade bara på min mage och skakade på huvudet. I alla fall vidtog en grundlig neurologisk undersökning och efter många om och men konstaterades migränanfall utan huvudvärk.
          Mycket skrämmande upplevelse men alltså helt ofarlig.

Jag tycker som alla andra här i alla fall att du ska ta det med läkaren!!!

Citera
          sqrulan
          Inlägg 30-04-2008, 11:01
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

fear.gif Nämen fy så hemskt caprifol,jag förstår verkligen att du blev rädd!Tur att det
          inte var nåt värre.

--------------------

Citera
          Christer i Falkö...
          Inlägg 30-04-2008, 19:40
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 3 056
          Medlem nr: 2 460

Sqrulan, du får aldrig slarva med att inte åka till läkaren om sådant händer!!!!! Nästan så att jag blir arg på dig. Troligen är det ögonmigrän, men det kan vara betydligt värre saker som i längden innebär blindhet om du inte kollar upp det. Jag har både migrän och ögonmigrän. Dock aldrig samtidigt. När ögonmigränen kommer ser jag bara något som jag bäst kan kalla för prismor. Hela synfältet limsom sprakar. Väldigt vackert men det är fullständigt omöjligt att göra något vettigt under tiden det pågår. När jag har vanlig migrän påverkas dock inte synen. Men jag blir väldigt känslig för ljus, ljud och dofter. Plus att jag blir så in i h....sike grinig.
          Christer.

--------------------
          Varför inte kika in på min blogg? dronten1.tradgardsblogg.se

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 30-04-2008, 20:09
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Jag har också auramigrän och undrade samma sak på förra sidan - kan man verkligen få synförändringar/-bortfall bara på ena ögat? Jag har då alltid haft dem på båda, även om det t.ex. är vänstra sidan som är påverkad, är det vänster sida vilket öga jag än tittar med.

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          Tosan
          Inlägg 30-04-2008, 20:40
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

CITAT (Whiskuchi @ 30-04-2008, 21:09) *
          Jag har också auramigrän och undrade samma sak på förra sidan - kan man verkligen få synförändringar/-bortfall bara på ena ögat? Jag har då alltid haft dem på båda, även om det t.ex. är vänstra sidan som är påverkad, är det vänster sida vilket öga jag än tittar med.

Jodå, både delvisa synbortfall och prismor på bara ena ögat... Första ggn jag fick prismor hade jag heller inte särskilt ont i huvet, men jag tappade talet, kunde inte säga vissa namn och vissa ord...
          Synbortfallen kan för min del bli precis i fokus, på yttre delen av synfältet, eller i underkant.
          För att inte tala om alla prickar i glada färger, eller myrornas krig, vilket däremot alltid kommer på båda ögonen.

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Netha
          Inlägg 30-04-2008, 20:51
          Länk hit: #47

Gäster

scrulan skrev i sitt första inlägg ... Tillfälligt helt synbortfall på vänster öga.

Trots att jag lidit av svår migrän under 43 års tid, så har jag aldrig varit med om
          att få helt synbortfall på ett öga.
          Antingen har jag haft prismor el synbortfall, mest mot vänster... typ liksom skygglappar på sidorna.

Igår em blev jag väldigt förvånad ... såg pötsligt dansande prismor i band
          först i vänster, sedan i höger ögas ytterkant. Flera år sen senast.
          Det är nästan så man tror att det går att ta på prismorna.

Höll på i ca 2 minuter och sedan borta... det var första gången jag inte fick migrän när de kom.

Scrulan ... jag tycker absolut att du ska tala om för doktorn vad du varit med om och begära att
          han/hon gör grundlig undersökning.

Hoppas så klart att det var en ofarlig engångsgrej. smile.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 05:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon