Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Strypt gren?, Fastväxt sak i trädet.
          Unni
          Inlägg 26-11-2002, 21:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 235
          Medlem nr: 71

Hej

Förra året hängde jag en sånn där spiral för talgbollar (man kan trycka in ett par tre bollar i stöten i den) i ett träd. Spiralen är gjort av nån sorts metall, men med plast utanpå. I ena änden rätar spiralen på sig och bildar en böj som man kan använda för att hänga.

Nu när jag skulle trycka in höstens första bollar i den upptäckte jag att grenen växt så den sitter fast!! Trädet är en ung Malus 'Professor Sprenger' om det spelar någon roll. De skall tydligen växa mycket de första åren för att senare slappa lite, men detta var mer än jag förväntade mig. Grenen är bara ett par tre cm tjock nu, men är en framtida 'huvudgren' nära stammen.

Jag borde väl ta bort möjängen, va? Medans det kanske finns tid? Jag tror att det skall gå med lite lätt våld. Det lär bli en som en ränna i grenen efter den. Rättar det till sig?

Tacksam för råd.
          Unni

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 10:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon