Har igentligen inget nytt att berätta. Har inte kunnat genomför del 2 av planen eller rättare sagt - jag har inte kunnat delge honom vårt förslag om att flytta häcken till baksidan.
Däremot har jag tagit ett par foton där man ser "problemet".
Som jag skrev tidigare så kommer jag att vara väldigt försiktig och mycket tillmötesgående mot min granne för han ska minsann inte "ha nåt på mig" som han ska kunna använda till sin fördel.
Jag skulle till och med kunna tänka mig att föreslå att om nu grannen promt vill ha en häck mellan oss att han sätter tujor. Javisst, de växer väl också men inte lika yvigt inbillar jag mig. Naturligtvis är då också kravet att de planteras längre från vår mur.
"Hugger jag mig själv i foten" om jag föreslår detta? Hur kraftfullt är tujans rotsystem? De kanske också påverkar muren på nåt sätt?
Nån som har nåt bra tips om detta? Blir det kalla handen och grannen vägrar flytta syrénen så känner jag för att på min tomt sätta upp ett staket mot grannen. Måste kolla upp vad som gäller med tillåtna mått och sånt bara.
Nån som på rak arm vet hur högt staket man får sätta upp utan bygglov?
Räknar man då från vår nivå som ligger ca 30 cm högre än grannens eller måste man även räkna med stödmurens höjd? Mycket tacksam om nån har nåt bra svar!
Återkommer igen.....
Kamera8_319.jpg ( 90.31k )
Antal nedladdningar: 148
Kamera8_320.jpg ( 86.82k )
Antal nedladdningar: 127