Hurra, nu har vi äntligen köpt pallkragarna! Det blev 4 stycken av Granngårdens små (dyra) som är 800*600 och inte särskilt höga. Så vi måste stapla och får med andra ord två färdiga kragar att odla i. Imorgon ska jag måla dem i täcklasyr, i samma färg som staketet som kragarna ska stå bredvid. Det ska bli så kul!
Under den ena har jag tänkt att gräva ur och odla några potatisar och en rad morötter, om det får plats en rad av något annat med så åker väl det ner. I så fall blir det t ex rödbeta eller något liknande. I den andra hade jag tänkt att ha sallad, ruccola, kryddgrönt, gräslök och lite sånt. Men nu börjar jag vela! En kompis berättade att grannarna har satt jordgubbar i sin pallkrage eftersom det är så lätt att hålla reda på landet då och dessutom lätt att fästa skyddsnät i ram och bara lägga på pallkragen. Anledningen till att jag hittills inte varit sugen på jordgubbar är att dom sprider sig så hemskt, all rensning långt nere på marken och att det är så krångligt (vi är latmaskar!

) med nät som man ska lägga på och ta av och sätta fast i sten eller så. Särskilt med tanke på att vi bara kan ha ett väldigt litet land till vår trädgård. Så nu funderar jag på om jag ska ha jordgubbsland i pallkragen istället för sallad, ruccola osv. Jobbigt val! Annars har jag tänkt mig jordgubbar i ampel, men jag vet inte hur närgångna fåglarna är, om man kanske måste ha nät på i alla fall?
Det skulle vara kul om nån har något vettigt förslag på hur jag ska göra med min andra pallkrage, men mest är det så kul att få skriva av sig nånstans där jag tror att det finns andra som är lika lyckliga över sina pallkragar som jag är!