Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rådjur i rabatterna, Har hittat spår
          AstaC
          Inlägg 24-08-2008, 20:23
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 94
          Medlem nr: 15 232

Ja hos oss lär det inte fungera med hundhår. Grannen har två stora hundar som emellanåt även springer i vår trädgård och det gör då ingen skillnad.
          Hur klarar ni besvikelsen? Jag klarar det inte alls bra. Ser rosorna med massor av knoppar och blir jätteglad och går sedan och väntar och så kommer det ett sånt J-A djur och käkar upp alla knopparna och jag blir bara jätteledsen. Jag funderar allvarligt på att gräva upp rosenbuskarna och byta ut dem mot något som inte rådjuren äter.
          Vi hade tänkt plantera klätterrosor mot vårt nya staket, men jag börjar känna som att jag inte vill längre. Känns som att jag mest har lust att strunta i trädgården. I alla fall i allting som blommar.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          tepa
          Inlägg 24-08-2008, 21:08
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej AstaC

Nej, Asta. Så där drastisk ska du väl inte behöva vara. Cd-skivor upphängda lågt i träden, eller som jag har, hängade i snören på pinnar istuckna i roslandet har iaf funkat hittills i sommar. Sen om du har något som lyser ute, utelampa helst, vi har solenergilampor i några land. Det gör att cd-skivorna blänker farligt, när de rör sig i vinden.

Hälsn Tepa

Citera
          AstaC
          Inlägg 01-09-2008, 07:19
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 94
          Medlem nr: 15 232

Tack Tepa för dina uppmuntrande ord. Och jag vet att jag låter drastisk. Men jag tar det här hårt. Jag har mer eller mindre tappat intresset för trädgården efter flera rådjursbesök. Det är ju inte som med sniglar och andra där man börjar se tecken och så kan man stoppa dem. Rådjuren tömmer varenda knopp på rosenbuskarna, plus de nya skotten, och sedan är det inte mer med de buskarna förrän till nästa år. Och då kommer de tillbaka. Rådjuren.

Jag går inte ens och kollar i trädgården längre som jag gjorde förut - struntar i den. Den är bra att sitta i, men i övrigt så får den vara.
          Sorry - för min deppighet. Vi får hoppas den går över. Jag har gått över till att fixa i huset istället. Det känns mer belönande.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 01:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon