Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

29 sidor V  « < 26 27 28 29 >  
          LåstNytt inlägg
          > Forumtroll
          *Stintan*
          Inlägg 13-05-2008, 20:47
          Länk hit: #541

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Nelli @ 13-05-2008, 20:59) *
          Men skillnaden är väl att de storsinta inte ger igen? Jag tycker flera har lyckats med detta.

Och Grå, vad är det för fel med att vara vänlig? Man kan väl säga vad man tycker utan att trampa på andra? Blir det inte en hänsynslös värld om man inte visar hänsyn till varandra? Gör ni verkligen så i er familj? Barnen klarar nog inte det i längden utan att få dålig självkänsla. De vill känna sig älskade och accepterade. Om det finns en vuxen som hävdar att den har rätt att säga som det är (vaddå? som det är? Kan man hävda att min sanning är allas sanning?) på ett sarkastiskt sätt, vad händer med ett barns psyke då? För du har väl barn?

Du talar så nedsättande om dem som vill hålla en god ton sinsemellan. Är inte sarkasm ett sätt att trycka ner andra på?

Ska vi börja blanda in varandras familjer nu också? Det är väl ändå väldigt onödigt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-05-2008, 20:54
          Länk hit: #542

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Stintan43 @ 13-05-2008, 21:47) *
          Ska vi börja blanda in varandras familjer nu också? Det är väl ändå väldigt onödigt.

Håller med till 100%!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Nelli
          Inlägg 13-05-2008, 21:01
          Länk hit: #543

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 16 029

CITAT (Grå @ 13-05-2008, 19:19) *
          Det går bra att tala direkt till den du talar om också.

Ja, vi talar så här faktiskt allihop i min omgivning, familj, grannar skol- och arbetskamrater.
          VI TALAR OM VAD VI TYCKER.

Du har däremot inte tänkt på att i samma anda som du sitter och suckar över hur tröttsamt det är med jargonger och förolämpningar, så kan det vara lika tröttsamt på andra hållet, med högfärdigt suckande och näst intill världsmästarskap i hur mogen och förståndig man kan framstå? För att inte tala om älskvärd och-- ja, vad var det klädsamt principfast.

Jag tänkte bara på det här. Men det var kanske dumt. Men det låter så sorgligt att människor talar till varandra på det ilskna sättet som om det vore normalt? Är det så illa?

Citera
          Monaxe
          Inlägg 13-05-2008, 21:11
          Länk hit: #544

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Stintan43 @ 13-05-2008, 21:47) *

Tycker hela den här tråden är onödig, om jag får säga vad jag tycker, Den tillför inget positivt, snarare negativitet.

Det är svårt att negligera alla mer eller mindre väl motiverade åsiker om olika personer som har uttalats i denna tråd. Jag har läst tråden, men undvikit att skriva. Har gjort 2 inlägg tidigare, bla så framförde jag en önskan om att man kunde lugna ner sej överlag, jag tyckte stämningen var väldigt inflamerad.

Men att så många orkar tycka så mycket om folk som man inte känner mer än via ett forum, det är fascinerande och oroande.

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 13-05-2008, 21:18
          Länk hit: #545

Medlem

CITAT (Nelli @ 13-05-2008, 22:01) *
          Jag tänkte bara på det här. Men det var kanske dumt. Men det låter så sorgligt att människor talar till varandra på det ilskna sättet som om det vore normalt? Är det så illa?

Om du läser bakgrunden till just det här tjafset så kanske du förstår Grås ilska och irritation. Att först bli oskyldigt anklagad och sedan kommer en massa folk och börjar hacka på en det skulle nog kunna få vem som helst att låta otrevlig. Ingen har ens påpekat att det inte är ok att sprida lögner om folk.

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-05-2008, 21:30
          Länk hit: #546

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Stintan43 @ 13-05-2008, 22:18) *
          Att först bli oskyldigt anklagad och sedan kommer en massa folk och börjar hacka på en det skulle nog kunna få vem som helst att låta otrevlig. Ingen har ens påpekat att det inte är ok att sprida lögner om folk.

Jag håller med....och nu har hon liksom blivit inklämd i ett hörn med rätt små möjligheter att ta sig ut på ett bra sätt men om alla kunde ta ett steg tillbaka så kanske hon också får möjligheten att avsluta det här nu. Det går nog inte att komma så mycket längre.

Citera
          herkules
          Inlägg 13-05-2008, 21:47
          Länk hit: #547

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (pejori @ 13-05-2008, 20:29) *
          Precis.
          Det finns en gräns för vad man kan vräka ur sig till andra medlemmar "ostraffat."
          Har själv skrivit saker som jag inte alltid varit så stolt över, men lärt mig att spika fast händerna i golvet tills den värsta ilskan har lagt sig.
          Det är så lätt att låta sin egen ilska gå ut över någon man inte behöver se i ögonen, och personliga påhopp säger nog mera om den som skriver dom, än om den som drabbas.

man kan "hoppa" på/mobba/kränka (som någon uttryckte det) personer på olika sätt, personligen tar jag hellre en verbal käftsmäll än den tystnad som ofta möter mig och mina inlägg, för visst kan man väl tycka att det hör till god netikett att alltid svara den som quotar en? flirting.gif
          tjing!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          pejori
          Inlägg 13-05-2008, 21:56
          Länk hit: #548

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (herkules @ 13-05-2008, 22:47) *
          man kan "hoppa" på/mobba/kränka (som någon uttryckte det) personer på olika sätt, personligen tar jag hellre en verbal käftsmäll än den tystnad som ofta möter mig och mina inlägg, för visst kan man väl tycka att det hör till god netikett att alltid svara den som quotar en? flirting.gif
          tjing!

Visst är det så. tummenupp.gif
          Jag håller med dej om att man kan "ta en käftsmäll" under förutsättning att man inte blir kallad för diverse öknamn. tummenupp.gif
          Att tycka att någon pratar skit är en sak, men att dessutom komma med personliga tillmäten är väl över gränsen.
          tjingeling

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Grå
          Inlägg 14-05-2008, 07:27
          Länk hit: #549

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Nelli @ 13-05-2008, 20:59) *
          Men skillnaden är väl att de storsinta inte ger igen? Jag tycker flera har lyckats med detta.

Och Grå, vad är det för fel med att vara vänlig? Man kan väl säga vad man tycker utan att trampa på andra? Blir det inte en hänsynslös värld om man inte visar hänsyn till varandra? Gör ni verkligen så i er familj? Barnen klarar nog inte det i längden utan att få dålig självkänsla. De vill känna sig älskade och accepterade. Om det finns en vuxen som hävdar att den har rätt att säga som det är (vaddå? som det är? Kan man hävda att min sanning är allas sanning?) på ett sarkastiskt sätt, vad händer med ett barns psyke då? För du har väl barn?

Du talar så nedsättande om dem som vill hålla en god ton sinsemellan. Är inte sarkasm ett sätt att trycka ner andra på?

Då kan jag ju upplysa fröken Nelli om att min dotter, som nyss fyllde 15 år och är gudomligt söt ställde sig upp inför alla sina kamrater i skolbussen för ett par månader sedan och skällde ut dem jävlar anamma efter noter efter att de trakasserat den somaliske busschauffören och kallat honom neger.
          Busschauffören tackade henne och hon umgås fortfarande med samma kompisar.
          För någon vecka sedan kom en kille i en parallellklass fram till henne på skolgården med ett paket och en puss och i paketet låg en mugg som han köpt "En väldigt speciell mugg till en väldigt speciell person".
          Du behöver inte oroa dig för min familj, fundera över din egen istället.

CITAT (Magdis @ 13-05-2008, 22:30) *
          Jag håller med....och nu har hon liksom blivit inklämd i ett hörn med rätt små möjligheter att ta sig ut på ett bra sätt men om alla kunde ta ett steg tillbaka så kanske hon också får möjligheten att avsluta det här nu. Det går nog inte att komma så mycket längre.

Skumt att man ska behöva säga det överhuvudtaget - men alla som inte vill att jag ska skriva här, kanske borde sluta ställa frågor till mig.
          Varför ställer man en fråga till mig om man inte vill höra svaret?
          Sadomasochism kallas sånt.

Citera
          Thomas Wahlqvist
          Inlägg 14-05-2008, 07:46
          Länk hit: #550

Medlem
          Antal inlägg: 457
          Medlem nr: 4 960

CITAT (*Ulrica* @ 13-05-2008, 20:23) *
          Ja, alla har ju möjligheten att skicka ett PM till Ingemar ifall man anser att en medlem har brutit mot användarvillkoren. Om tillräckligt många hör av sig angående samma medlem så finns det ju en möjlighet att denna blir varnad eller som i Rahmat2 ´s fall avstängd.

Ja det är ju just ett snyggt sätt att hålla ordning i ankdammen.
          Vi har en möjlighet att ropa på hjälp, mamma mamma hon e dum ! Hjälp.
          Varför inte ge fan i att skriva i trådar där diskussionen inte passar.
          Varför läser man trådar man ogillar, är det för att den egna verklighetens norm inte passar in i diskussionen?
          Helt enkelt att man inte förstår andra eller sin egna samtid.

Vilka som är forumtroll framgår hyfsat tydligt när man besöker avdelningen småprat.
          Det har redogjorts i många trådar om de som låtsas vara mr eller miss nice guy men istället ägnar sig åt mentala och psykologiska experiment för sitt eget höga nöjjes skull.
          Dessa experiment är oftast inbäddade i trevligheter och något som framstår som en sund inställning. Syftet är istället att arkebusera medelst avstängning av alla element som inte gillas, i allafall enligt min tolkning.
          Den beteendevetare eller språkbegåvning som kan förklara hur detta fenomen är beskaffat borde bli hedersmedlem här och även få en doktorshatt av universitetet.

För mig finns det ett tiotal personer på Odla som hamnat lite snett i sin egna inställning till alla andra Skäms på er ni småpratsgangsters........

Borde inte de 10 småpratsgangsterna få en tillsägelse?

Redigerat av Thomas Wahlqvist: 14-05-2008, 07:49

Citera
          skogstroll
          Inlägg 14-05-2008, 07:56
          Länk hit: #551

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

nu är du väl en du med flirting.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Thomas Wahlqvist
          Inlägg 14-05-2008, 07:59
          Länk hit: #552

Medlem

Ja men visst är det märkligt att 10 personer styr forumsdelen småprat?

Citera
          skogstroll
          Inlägg 14-05-2008, 08:07
          Länk hit: #553

Medlem

jag vet inte om jag är en av dessa smile.gif men jovisst är det konstigt. Värst av allt tycker jag är när folk avskräcks att bli medlemmar pga av allt bråk. Tycker jag smile.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Grå
          Inlägg 14-05-2008, 08:11
          Länk hit: #554

Medlem

CITAT (skogstroll @ 14-05-2008, 09:07) *
          jag vet inte om jag är en av dessa smile.gif men jovisst är det konstigt. Värst av allt tycker jag är när folk avskräcks att bli medlemmar pga av allt bråk. Tycker jag smile.gif

Det är nog rätt jämnt skägg med tanke på att det finns folk som avskräcks p.g.a flamset också.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 14-05-2008, 08:12
          Länk hit: #555

Medlem

hur menar du med flams?

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Thomas Wahlqvist
          Inlägg 14-05-2008, 08:18
          Länk hit: #556

Medlem

Grå menar nog att flams är ett läger och bråk ett annat, i allafall enligt lägrena själva.

Ingen marknadsförare tror väl på bortskrämda nya läsare för att det tjafsas i tjafstråden på tjafsdelen i ett forum, i såfall lägger man väl ner småprat.

Citera
          Grå
          Inlägg 14-05-2008, 08:19
          Länk hit: #557

Medlem

CITAT (skogstroll @ 14-05-2008, 09:12) *
          hur menar du med flams?

Menlösa tråden, midnattstråden, 2008 års vädertråd, 2008 års gladtråd, 2008 års gnälltråd, 2008 års trådtråd...
          ordaccorieringsleken, numbersleken, frågeleken...
          För att inte tala om när tantmaffian drar igång och börjar skrika om sitt fika så fort någon skriver om ett ämne som inte intresserar dem.

Menar du att flamset har undgått dig?

Jag påstår inte att jag tycker att de trådarna ska tas bort, men fåniga är de likväl. Om de påvisar dagens pensionärers generella beteendemönster, kan jag däremot inte uttala mig om.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 14-05-2008, 08:23
          Länk hit: #558

Medlem

nej det kan kanske bli lite mycket ibland iaf när man som jag använder funktionen Nya inlägg - då är det svårt att undgå alla småpratstrådar, men jag skriver ju lite själv i dem så jag kanske ska stoppa en strumpa i mun.

jag är ju 36 så jag kanske kvalar in i en tantmaffia då om jag inte redan blivit automatisk medlem smile.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Grå
          Inlägg 14-05-2008, 08:37
          Länk hit: #559

Medlem

CITAT (skogstroll @ 14-05-2008, 09:23) *
          jag är ju 36 så jag kanske kvalar in i en tantmaffia då om jag inte redan blivit automatisk medlem smile.gif

Då är du ett år äldre än mig och jag trodde du var 20. Så kan det vara.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-05-2008, 08:43
          Länk hit: #560

Medlem

CITAT (skogstroll @ 14-05-2008, 09:07) *

Jag tycker att du får det att låta som om det vore bråk i varenda tråd i forumet. Så är det ju absolut inte. För närvarande så är det väl bara den här tråden som är lite inflammerad. Nyss var det ett par stycken och alla vet vad det berodde på. Kanske är det så att det finns ett behov av en slasktråd där dom som vill kan spy galla över och anklaga varandra, vad vet jag, men i ärlighetens namn så är faktiskt mer än 99% av forumets trådar inte i närheten av något bråk eller otrevligheter. Är dessa snälla trådar så ointressanta att man istället hellre går in i en bråktråd för att tjafsa om tjafset?

Forumet är en träffpunkt för många människor och det är oundvikligt att det då och då uppstår meninsskiljaktligheter och gnabb. Varör är det så svårt att acceptera att människor är olika. Precis som Thomas skriver är det en klick som vill bestämma och styra nivån. Måste alla trådar se ut som det gör i alla tramstrådar?

--------------------

Citera

29 sidor V  « < 26 27 28 29 >
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2026, 22:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon