Nu är det ju också så att PERSONALEN är en stor del av vilken affär som helst. De affärer (oavsett bransch eller kedja) som lyckas få och behålla bra personal kommer ALLTID att få fler och trognare kunder. Tyvärr är det nog så att ju större, prisbantande kedja desto MINDRE rädd är man om personalen!
Om Hjärtegull hade jobbat i din Blomsterlandsaffär så hade antagligen ditt intryck varit helt annorlunda! Om hon i telefonen hade förklarat VARFÖR de inte lade undan plantor om hon i kassan hade förklarat varför hon bara gick...eller hur?!?
Det är synd om butiker som inte inser personalens värde!! Hjärtegull kanske tex kommer att bli "headhuntad" av en plantskola ngn gång i framtiden...då kommer Blomsterlandet inte att höja hennes lön för att hon ska stanna....så var dom av med henne...
Tåkigt men sant...jag vidhåller således fortfarande att Blomsterlandet är den BÄSTA Trädgårdsstormarkanden. Låga priser för den kvalitéen.
Plantagen däremot...

oavsett personal...
(men ändå...höstanemonerna och silveraxet överlevde...)