Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hjälp! Det droppar!
          hjärtegull
          Inlägg 29-05-2008, 13:54
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 192
          Medlem nr: 11 377

CITAT (embees @ 29-05-2008, 14:45) *
          Om du inte har vattnat de senaste dagarna, vad vems vatten är det då som grannarna gnäller över?

Klematisen har jag inte vattnat på ett bra tag nu, eftersom den var övervattnad, och allting annat har jag vattnat ytterst försiktigt, ligger på knä och kollar under drivbänker om det droppar med en hink i högsta hugg, sitter och känner och lyssnar och tittar under potatis-och majshinkarna efter minsta lilla droppe.

Mina fina blomlådor fyllda med penseér har inte fått något vatten alls på hur länge som helst, eftersom dom är svåra att inte spilla över, så dom har dött bort totalt...

Har jag passerat gränsen till galenskap nu? Det känns lite som det... confused.gif Men jag VÄGRAR låta mina blommor dö bara för att (ursäkta följande) gnällkärringen under tror att trallen på hennes balkong ska bli förstörd av vattnet som droppar ner, och som jag faktiskt har sett med mina egna ögon enbart hamnar på hennes balkongräcke, och ingen annanstans.

--------------------
          Den sista kyssen - min ego-blogg i cyberrymden.

Citera
          embees
          Inlägg 29-05-2008, 19:11
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 942
          Medlem nr: 5 956

Om du vill vattna utan att spilla så ett tips är att ta en stor petflaska fyll den med vatten och ställ den med flaskhalsen ner i jorden (upp och ned således) och tryck ned den en bit. Om inte lådan är för stor förstås, då räcker det knappast med ett par liter vatten.

Men var kommer vattnet ifrån som tanten gnäller över? Hur gör hon när det regnar? naughty.gif Tar hon in trallen då? giggle.gif

--------------------
          ******Majsan-zon 1******
          På kanten till Österlen
          >>>>>>>>><<<<<<<<<

Citera
          Bassam
          Inlägg 30-05-2008, 20:33
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem nr: 12 723

Det är bra om man tänker på granne, gör så här som jag gör, första gång jag vattnar lådan jag räknade hur mycket vatten använde när kommer första dropp nästa gången jag minska vatten mängder och det funkar jätte bra,
          Lycka till, H: Bassam

Citera
          hjärtegull
          Inlägg 31-05-2008, 07:22
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 192
          Medlem nr: 11 377

embees:

ja, det kan man ju undra... hon kanske lägger ut pressenning? rolleyes.gif

Bassam:

Hur mycket vatten allt behöver är ju helt beroende på hur mycket dom har torkat ut, hur varmt det har vcarit och hur stora växterna är, så jag tycker det är svårt att räkna ut exakt hur mycket vatten något behöver, speciellt i den stora krukan, där det är nästan 150 liter jord...

--------------------
          Den sista kyssen - min ego-blogg i cyberrymden.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-05-2008, 08:32
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Men jag förstår inte riktigt hur du vattnar. Jag tror att antingen övervattnar du eller häller på för fort så att jorden inte hinner ta åt sig vattnet Har du inte fat under hinkar och krukor? Det finns ju även blomlådor med fat eller till och med självvattnande. Och vad gäller den stora krukan så har du ju fått flera förslag på åtgärder. Jag tycker nog att du måste försöka fixa detta själv eftersom det faktiskt går att åtgärda med lite vilja eftersom det är en olägenhet för din granne. Det är väl just på grund av sådan olägenhet man inte får ha blomlådor hängandes på utsidan av balkonräckena t.ex.

Jag kan faktiskt förstå att din granne gnäller för det är inte kul när det dimper ner grejer från balkongen ovanpå. Blomvatten som runnit igenom krukorna är inte rent som regnvatten och kan såklart ge fläckar. Jag har själv en granne ovanpå som matar fåglar och den fågelmaten hamnar inte bara på hans balkong kan jag säga vilket fick till följd att jag i vintras hade möss på min balkong och dessutom är min markis numera fylld av fågelskit. Om det nu är för att någon ovanför skakar mattor eller vattnar blommor så är det lika trist att få ner joxet bland mina grejer.

Hoppas det löser sig.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-11-2025, 01:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon