Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag måste skryta
          Anneth
          Inlägg 16-05-2008, 12:37
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 38
          Medlem nr: 15 695

Grattis till så underbart söta småmissar. Det är en härlig tid när man har småttisar i den åldern, dom är så himla ljuvliga då..

--------------------

Citera
          A-C E
          Inlägg 16-05-2008, 12:59
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 14 874

Otroligt söta. Synd att man är alergisk mot katter.
          Mjau Anki

--------------------
          Anki Dalsland

Citera
          Solstorm
          Inlägg 17-05-2008, 21:49
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag och dottern sitter skräddare vid matbordet. Herrn i huset har tolv tassar med klor i sina fötter.

På bilden en av ungarna som efter att ha tagit sig ett skrovmål på rått grishjärta tar lite aloe vera till dessert innan han somnar med huvudet mitt i desserten. Bifogad fil  DSC03318.JPG ( 140.28k ) Antal nedladdningar: 35
          Bifogad fil  DSC03322.JPG ( 147.14k ) Antal nedladdningar: 17

Citera
          embees
          Inlägg 17-05-2008, 22:08
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 942
          Medlem nr: 5 956

CITAT (Solstorm @ 17-05-2008, 22:49) *
          Jag och dottern sitter skräddare vid matbordet. Herrn i huset har tolv tassar med klor i sina fötter.

På bilden en av ungarna som efter att ha tagit sig ett skrovmål på rått grishjärta tar lite aloe vera till dessert innan han somnar med huvudet mitt i desserten. Bifogad fil  DSC03318.JPG ( 140.28k ) Antal nedladdningar: 35
          Bifogad fil  DSC03322.JPG ( 147.14k ) Antal nedladdningar: 17

Vågar du ge dem rått griskött? När jag födde upp mina birmor på 80-talet fick jag jämt höra om risken att de skulle få 'falsk rabies' av det? Vad nu det var för något!

Men det kanske bara var något kommet av okunskap? (isf begrep jag inte bättre heller, för jag trodde på det.... crying.gif )
          Det var ju på den tiden som dinosaurierna vandrade omkring på jorden (påstår en av mina svärsöner).... mad.gif hmmf.

--------------------
          ******Majsan-zon 1******
          På kanten till Österlen
          >>>>>>>>><<<<<<<<<

Citera
          Solstorm
          Inlägg 18-05-2008, 14:10
          Länk hit: #25

Medlem

Har aldrig hört talas om falsk rabies. Griskött är alldeles utmärkt mat, fast om man ger mycket så bör man läsa på så att alla näringsämnen kommer med. ( I så fall hade jag fått falsk rabies för längesedan med tanke på all köttbullesmet jag smakat på) Här kommer en bra länk som har blivit något av en bibel för många. http://devonrex.se/kokbok/kokbok.html

Även innan jag började lära mig om barf så har mina katter fått rått kött lite då och då. Tex när jag putsar kött till familjens middag. De feta bitarna som jag skär bort går alltid till katterna. Även från gris. De kan t o m äta rå kyckling. En fryst tinad kycklingvinge ibland är toppenbra för tänderna så de slipper tandsjukdomen forl. Om man inte vill barfa helt och hållet utan bara ge lite kött ibland så rekommenderar jag hjärta av vilket djurslag som helst. Det innehåller taurin som är livsviktigt för katterna.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 19-05-2008, 10:49
          Länk hit: #26

Medlem

Jag sökte på falsk rabies. Det finns faktiskt en sådan sjukdom Aujeszkys sjukdom heter det egentligen och finns hos grisar. Sverige är fritt från den sedan1996 men man varnar för att låta hundar äta rått kött utomlands pga av den sjukdomen. Så nu fick jag lärt mig något nytt av dig Embees.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 01:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon