Full version: Jag måste skryta
Solstorm
Kan inte låta bli att skryta med vad jag har här hemma just nu.

[attachment=18219:Abigail.jpg][attachment=18218:Tre_navy.jpg][attachment=18220:G
äsp.jpg]
Krolliljan
wub.gif oooooooh så söta. wub.gif
ingrids
Snutte!
pimpim
Jösses vilka sötisar wub.gif
Anic
wub.gif Orättvis, jag vill också ha såna här hemma. Är de birmor? Ragdolls? Hur gamla, namn, kön? Tänk att få burra in sina fingrar i de små pälsbollarna.

Fy på dig, visa sån småttingar gör mig alldeles pirrig. Älskar katter, och har en förkärlek för maskade färger... Önskar, önskar...
Solstorm
Det är birmor, alla blåtabbymaskade. Två hanar och en hona. Ska behålla honan. De är 6 veckor på bilderna. De har hunnit bli 8 veckor nu. Det är alldeles väldigt finna bollar att ha i knät när de sover. Tur att de sover mycket, för nu börjar de klara av lite för mycket. Mina katter får inte vara på bord eller köksbänkar. De har nyss lärt sig att hoppa upp på bordet. Det blir till att lyfta ner dem sjuhundraåttioelva gånger i kvarten. När de blir lite större så föser jag ner dem lite mer hårdhänt men de är för små för det ännu.

De hämtade sig nyss ett garnnysta i en påse som de har lyckats sno flera varv runt bords- soff- och akvarieben. Garnet är det inte så noga med men jag är ju rädd att de ska sno det runt halsen och kvävas.

Fast om de är söta på bilderna så är det inget emot vad de är i verkligheten. Skjuter rygg, hoppar på alla fyra och anfaller varandra och är JÄTTEFARLIGA. När en katt sitter på kisslådan så står en annan bakom och leker med den kissandes svans. Det är svårt att slita ögonen från dem.

Reklam för birmor: Hur vackra de än är så är det bästa med dem deras lynne. De är som en bonnkatt när den är som allra bäst. Lugna katter men inte alltför lugna. Sociala, vill gärna vara med men är inte påträngande. Halvlånghåriga som kan sköta sin päls själv utan att få tovor. Och vackra blå ögon.
Mollis
Ååå himmel så ljuvliga wub.gif Vilken lycka, finns inget roligare än att ha kattungar hemma!
Anic
CITAT (Solstorm @ 15-05-2008, 11:24) *
Det är birmor, alla blåtabbymaskade. Två hanar och en hona. Ska behålla honan. De är 6 veckor på bilderna. De har hunnit bli 8 veckor nu. Det är alldeles väldigt finna bollar att ha i knät när de sover. Tur att de sover mycket, för nu börjar de klara av lite för mycket. Mina katter får inte vara på bord eller köksbänkar. De har nyss lärt sig att hoppa upp på bordet. Det blir till att lyfta ner dem sjuhundraåttioelva gånger i kvarten. När de blir lite större så föser jag ner dem lite mer hårdhänt men de är för små för det ännu.

De hämtade sig nyss ett garnnysta i en påse som de har lyckats sno flera varv runt bords- soff- och akvarieben. Garnet är det inte så noga med men jag är ju rädd att de ska sno det runt halsen och kvävas.

Fast om de är söta på bilderna så är det inget emot vad de är i verkligheten. Skjuter rygg, hoppar på alla fyra och anfaller varandra och är JÄTTEFARLIGA. När en katt sitter på kisslådan så står en annan bakom och leker med den kissandes svans. Det är svårt att slita ögonen från dem.

Reklam för birmor: Hur vackra de än är så är det bästa med dem deras lynne. De är som en bonnkatt när den är som allra bäst. Lugna katter men inte alltför lugna. Sociala, vill gärna vara med men är inte påträngande. Halvlånghåriga som kan sköta sin päls själv utan att få tovor. Och vackra blå ögon.

wub.gif wub.gif wub.gif

Jag har länge försökt överala min pojkvän till skaffa en Birma eller kanske en ragdoll, men misslyckats. Men nu har jag lyckats få honom till att det blir en raskatt nästa gång vi skaffar katt (har 3 st nu), och då ligger birma på förstaplats med ragdoll tätt efter på andraplats. Skam den som ger sig!!!

Kattungar är väldigt söta men tacka vet jag en vuxen katt, lättare att ha och göra med och fått fram hela sin personlighet. Men jag hade inte sagt nej till en pyttig kittekatt heller. wub.gif

Undra om jag kan övertala min pojkvän till att det finns plats för minst 4 katter här hemma giggle.gif wink.gif no.gif
Eller varför inte en noaksark med katte här hemmar, två av varje ras yahoo.gif
Lars-Olof Arvids
Sötnosar! wub.gif wub.gif wub.gif

Olle
Solstorm
CITAT (Anic @ 15-05-2008, 11:44) *
wub.gif wub.gif wub.gif

Jag har länge försökt överala min pojkvän till skaffa en Birma eller kanske en ragdoll, men misslyckats. Men nu har jag lyckats få honom till att det blir en raskatt nästa gång vi skaffar katt (har 3 st nu), och då ligger birma på förstaplats med ragdoll tätt efter på andraplats. Skam den som ger sig!!!

Kattungar är väldigt söta men tacka vet jag en vuxen katt, lättare att ha och göra med och fått fram hela sin personlighet. Men jag hade inte sagt nej till en pyttig kittekatt heller. wub.gif

Undra om jag kan övertala min pojkvän till att det finns plats för minst 4 katter här hemma giggle.gif wink.gif no.gif
Eller varför inte en noaksark med katte här hemmar, två av varje ras yahoo.gif

Tycker det låter som du behöver fler katter. Jag har 4 vuxna katter. När den ena var på parning några dagar så hade vi 3 här hemma. Det märktes verkligen att det fattades en katt. Nu när jag behåller en kattunge så kommer jag att ha 5 katter. Sedan får jag allt hålla igen. Känner att jag lätt skulle kunna bli en sådan där kattmadam som har mängder med katter annars.

Fast en noaksark vore inte dumt förstås. Tycker att bengaler är otroligt vackra, men jag tror att de är lite för livliga och klättriga för mig.
Biggan_
Jag är inte avundsjuk jag är inte avundsjuk jag är inte avundsjuk jag är inte avundsjuk. angel_not.gif
Ok, jag erkänner! Jag är jäkligt avundsjuk! crazy.gif Skulle nästan vara straffbart att visa sådana frestelser!
Sååååå söta! wub.gif wub.gif wub.gif
Anic
CITAT (Solstorm @ 15-05-2008, 11:53) *
Tycker det låter som du behöver fler katter. Jag har 4 vuxna katter. När den ena var på parning några dagar så hade vi 3 här hemma. Det märktes verkligen att det fattades en katt. Nu när jag behåller en kattunge så kommer jag att ha 5 katter. Sedan får jag allt hålla igen. Känner att jag lätt skulle kunna bli en sådan där kattmadam som har mängder med katter annars.

Fast en noaksark vore inte dumt förstås. Tycker att bengaler är otroligt vackra, men jag tror att de är lite för livliga och klättriga för mig.

Ja, jag tycker också vi behöver fler katter, finns det hjärterum finns det stjärterum. Fast skulle jag gå på det skulle jag ha tusentalskatter. sweatingbullets.gif

Bengaler är vackra, jag är framförallt förtjust i den färg som kallas snow, ser ut som en snöleopard tycker jag. Men jag tror att det är för mycket fart i dem för mig med. Min babycat (nja hon fyller 1 år om två dagar, så det är väl dags att sluta kalla henne babycat igentligen, men hon är min baby oavsett ålder) är sjövild nu och det flyger blommor hit och dit. Men hon växer nog ifrån det, men jag föreställer mig att en bengal håller på så hela livet, och jag tror inte mina blommor skulle uppskatta det. rolleyes.gif

Jag vill gärna ha hårbollar, så när min pojkvän tyckte abessinier var vackra, tyckte jag en kompromiss hade varit att ta en somalie, det är ju en långhårig abby. whistling.gif Tyckte jag var jättesmart, men det gick inte hem hos honom
Fenja
Åhh vilka ljuvliga små kattbäbbar! wub.gif wub.gif wub.gif Jag skulle kunna ha kattungar jämt tror jag, jag älskar den där nyfikenheten och upptäckarlusten och alla hyss de ställer till! Det är en ynnest att få följa deras uppväxt!!
Mvh
Fenja
DragonLady
sos.gif wub.gif sos.gif wub.gif sånna ylletroll...
ingrid fuxwall
Det ska ju flytta hit en kattunge snart men jag tror det får bli en bondkatt - Xera var ju så dyr wub.gif men värd varenda öre
Kathy

Birmor wub.gif smiley_small_hug.gif Birmor wub.gif smiley_small_hug.gif Birmor wub.gif smiley_small_hug.gif
stennie
Herre Gud, hur söt kan man vara !!!! wub.gif
Millan69
wub.gif
Alltså..inget går upp mot maskade kattungar. De är bara för sööööta!
Millan
embees
CITAT (Solstorm @ 15-05-2008, 11:24) *

Fy vilka rälia djur..... -fear-.gif ....... hur kan man bara ha sådana...... helt underbara...ljuvliga.....små kräk?

Säger jag med avund sick.gif i rösten. Jag har själv fött upp sådana här fantastiska katter en under period på 80-talet. Min sista birma dog för 11 år sedan och saknaden finns där ff.... -cry-.gif
Myosotis
wub.gif Klappa dem från mig...
Anneth
Grattis till så underbart söta småmissar. Det är en härlig tid när man har småttisar i den åldern, dom är så himla ljuvliga då..
A-C E
Otroligt söta. Synd att man är alergisk mot katter.
Mjau Anki
Solstorm
Jag och dottern sitter skräddare vid matbordet. Herrn i huset har tolv tassar med klor i sina fötter.

På bilden en av ungarna som efter att ha tagit sig ett skrovmål på rått grishjärta tar lite aloe vera till dessert innan han somnar med huvudet mitt i desserten. [attachment=18357:DSC03318.JPG][attachment=18358:DSC03322.JPG]
embees
CITAT (Solstorm @ 17-05-2008, 22:49) *
Jag och dottern sitter skräddare vid matbordet. Herrn i huset har tolv tassar med klor i sina fötter.

På bilden en av ungarna som efter att ha tagit sig ett skrovmål på rått grishjärta tar lite aloe vera till dessert innan han somnar med huvudet mitt i desserten. [attachment=18357:DSC03318.JPG][attachment=18358:DSC03322.JPG]

Vågar du ge dem rått griskött? När jag födde upp mina birmor på 80-talet fick jag jämt höra om risken att de skulle få 'falsk rabies' av det? Vad nu det var för något!

Men det kanske bara var något kommet av okunskap? (isf begrep jag inte bättre heller, för jag trodde på det.... crying.gif )
Det var ju på den tiden som dinosaurierna vandrade omkring på jorden (påstår en av mina svärsöner).... mad.gif hmmf.
Solstorm
Har aldrig hört talas om falsk rabies. Griskött är alldeles utmärkt mat, fast om man ger mycket så bör man läsa på så att alla näringsämnen kommer med. ( I så fall hade jag fått falsk rabies för längesedan med tanke på all köttbullesmet jag smakat på) Här kommer en bra länk som har blivit något av en bibel för många. http://devonrex.se/kokbok/kokbok.html

Även innan jag började lära mig om barf så har mina katter fått rått kött lite då och då. Tex när jag putsar kött till familjens middag. De feta bitarna som jag skär bort går alltid till katterna. Även från gris. De kan t o m äta rå kyckling. En fryst tinad kycklingvinge ibland är toppenbra för tänderna så de slipper tandsjukdomen forl. Om man inte vill barfa helt och hållet utan bara ge lite kött ibland så rekommenderar jag hjärta av vilket djurslag som helst. Det innehåller taurin som är livsviktigt för katterna.
Solstorm
Jag sökte på falsk rabies. Det finns faktiskt en sådan sjukdom Aujeszkys sjukdom heter det egentligen och finns hos grisar. Sverige är fritt från den sedan1996 men man varnar för att låta hundar äta rått kött utomlands pga av den sjukdomen. Så nu fick jag lärt mig något nytt av dig Embees.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon