Skulle egentligen bara köpa jord i går när vi var på Östra Sönnarslövs Plantskola i Everöd - och deras plantjord är verkligen att rekommendera både prismässigt och kvalitetsmässigt! - och råkade se att det var 50% utförsäljning på deras barrota rosplantor

.Visserligen var det rätt så utplockat, men 1 st "Jacques Cartier" och 1st "Comte Chambord" under 50-lappen/st kunde jag inte låta bli. Så gick jag då förbi rejäla buntar med "Peace"-rosor i 2-pack, och tänkte att kanske det skulle vara något ändå. Jag har "Peace" på stam, och "Peace"-rosor är ändå lite nostalgi för mig, uppvuxen som jag är på 60- och 70-talet. Det slank med en 2-pack Peace, efter att ha valt ut den knippe som såg "färskast" ut, ochvar noga namnmärkt.
När jag sedan kom hem, blev rosorna uppackade ur emballaget och satta i en hink med vatten, inför planteringen, och då jag plockade upp de sk "Peace"-rosorna, satt det fler etiketter innanför emballaget, där det stod "Queen Elizabeth"...Jaha, så blev det med den nostalgin...

Vi har precis flyttat två äldre ex av "Queen E", så det blir väl till att komplimentera med de nya exen i samma rabatt... Hm.
Jag har ringt till plantskolan, och talat om hur det var - tror inte att det går att byta eftersom det var utförsäljning - men de kan kanske kolla upp så inte fler kunder blir förvånade...