skylt.jpg ( 13.68k )
Antal nedladdningar: 13Den här skylten hänger jag på min baklucka så att alla vet var jag är, typ som en "sambandscentral". Då kan ni skicka folk som har frågor dit, folk som vill köpa bärkassar eller nåt sånt... typ... liksom
Vi som ska hjälpa till i början - Bettis+kompis, jag och Dito Verde kommer typ fem i tio. Det är nog inte så många som kommer så tidigt så det är ingen stress. Om Ingrid vill hjälpa till så räcker det att gott att du kommer vid 11, det blir en lång dag iallafall.
Jag har gjort en liten lapp som ska delas ut till alla säljare. Så här står det på den:
Välkommen till
SURTE BAKLUCKELOPPIS!
Hoppas att du får sålt det du har tagit med dej och att du gör många fynd! För att loppisen ska bli så lyckad som möjligt ber vi dej att lämna platsen i samma skick som du fann den. Ta med allt skräp, även cigarettfimpar från gräset runt din bil. Det finns ingen möjlighet att slänga några sopor på området. Loppisen öppnar för besökare klockan 12 och håller på till 16. Vi ber dej att packa ihop direkt vid 16 och lämna området senast 17.00
De 40:- som du betalar för din plats går bland annat till annonskostnad. Eventuellt överskott går till Surte-Bohus Ungdomsfotboll, det är även de som står för serveringen.
Vid bilen med skylten ”SURTE BAKLUCKELOPPIS” kan du ställa frågor (prata med Ulrica) och köpa plantbärkassar. Toaletter finns i anslutning till serveringen.
Förhoppningsvis kommer SURTE BAKLUCKELOPPIS att bli en årligt återkommande begivenhet så vi hoppas att du håller utkik efter oss nästa år vid samma tid eller lite tidigare.
Vi som arrangerar loppisen är Odlaklubben Väst – en löst sammansatt grupp av trädgårdsmänniskor från Västsverige som hittar på saker tillsammans. Vill du ha information om våra aktiviteter - lämna din mailadress till Ulrica.
Nu håller vi tummarna för att uppehållsvädret håller i sig!
Idag ska jag packa och vattna plantor...