Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 5 6 7 8 9 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > SURTE BAKLUCKELOPPIS, för växter, trädgårsprylar och odlargrejer
          *Ulrica*
          Inlägg 12-06-2008, 06:22
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

CITAT (Elisabeth P @ 11-06-2008, 21:03) *
          Så vad tror ni som vart med förut, finns intresse av mycket små plantor?
          Jag har heller inte särskilt stor erfarenhet av växtmarknader och jag tycker du har fått många bra svar redan. Personligen gör jag som så att jag tar med det som är störst helt enkelt för att jag kan få mer betalt för det (sambon klagar på att min hobby kostar lite mycket... rolleyes.gif ).

Ju ovanligare sort eller ju billigare en planta är desto mindre storlek kan man sälja, så tänker iallafall jag. Du kan ju alltid spara dem till någon höst-växtmarknad...

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 12-06-2008, 11:09
          Länk hit: #122

Gäster

Ulrica, jag är intresserad av 25 runda plastkrukor på 3,5 liter! Dock kan jag inte köpa dem förrän jag har sålt så mycket att jag får plats att ta hem dem. wink.gif

Nu har en av mina "blålila trädgårdsirisar" fått en GUL blomma! ohmy.gif Jag hoppas att det ändå är Iris germanica jag har fått och krukat in, och inte I. pseudacorus som den är misstänkt lik. De har inte blommat hos mig förut, så risken finns att de blir gula allihop. Strandirisarna (I. sanguinea) har däremot haft mörkblåa blommor, så dem är det ingen tvekan med.

Olle

Citera
          Österläge
          Inlägg 12-06-2008, 12:58
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

CITAT (Elisabeth P @ 11-06-2008, 22:10) *
          Jo, men tänkte nog det. Men man måste ju fråga när jag aldrig vart med om detta förut. Tar inte med tveksamheterna (de får vänta till annat tillfälle). Om de små får plats hade jag bara tänkt mig en 5:a. Mest för att jag inte själv har plats och annars åker de i komposten.
          Tack för era tankar.

Ja men om alternativet är komposten så ta med dem om de får plats! 5 kr st är ju helt ok o du kan alltid rea ut dem på slutet, om du inte vill ta med dem hem... smile.gif

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          Grå
          Inlägg 12-06-2008, 18:01
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Elisabeth P @ 11-06-2008, 22:10) *
          Jo, men tänkte nog det. Men man måste ju fråga när jag aldrig vart med om detta förut. Tar inte med tveksamheterna (de får vänta till annat tillfälle). Om de små får plats hade jag bara tänkt mig en 5:a. Mest för att jag inte själv har plats och annars åker de i komposten.
          Tack för era tankar.

De du inte själv vet vad det är kan du ju pröva att sälja som "Fyndkruka".
          Jag vet ju med mig själv att jag flera gånger har betalat 95 spänn för en fyndlåda på panduro som likagärna kan innehålla allting som man inte kan göra något av. (ansiktsfärger t.ex dunno.gif )

Jag skulle gärna betala 20 spänn för överraskningen att se vad en "fyndkruka" kan utvecklas till.

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 12-06-2008, 18:23
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Min hundbil - den med lastutrymme är på verkstad och där hade deras manick gått sönder så den kommer inte att bli lagad innan helgen så jag funderar på att hyra en släpkärra - har som sagt ett fruktansvärt överskott i år, alla dessa frösådder som tagit över tomten (de står i lådor överallt)
          Tänker inte ta något överpris men undrar om det kan vara dumt, fast det vet ju inte någon annan - hur många som kommer.

ingrid

Citera
          Elisabeth P
          Inlägg 12-06-2008, 18:43
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 1 593
          Medlem nr: 6 685

Tack för all respons och glada tillrop. smile.gif Jag tar med vad jag får plats med och börjar med det största.
          Hmmmm g.gif undrar just om mitt resesällskap vill ha var sin låda i knät crazy.gif
          Tja, vi får se vad som kommer med , men thanks.gif allihopa.

--------------------
          Elisabeth / Lisa:)

Boråstrakten zon 4-5

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 12-06-2008, 19:53
          Länk hit: #127

Medlem

CITAT (ingrid fuxwall @ 12-06-2008, 19:23) *
          jag funderar på att hyra en släpkärra
          Ja, det är ju bara du själv som vet om du vill ta den risken. Jag vet inte hur mycket du får ge för ett släp... räkna på hur det skulle kunna bli som värst och se om du kan stå ut med det. Prova annars att packa i lådor som du kan stapla åtminstone i två lager, man får plats med mer än man tror!

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 12-06-2008, 19:58
          Länk hit: #128

Medlem

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 12-06-2008, 12:09) *
          Ulrica, jag är intresserad av 25 runda plastkrukor på 3,5 liter!
          Då lägger jag undan dem till dej. Sedan har jag bara ett 20-tal kvar som jag tänkte sälja per styck.

Citera
          MariaS
          Inlägg 12-06-2008, 20:35
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Slinker in lite snabbt och önskar er en trevlig dag. Tänker på och saknar er er alla i "gänget". Kanske nästa gång...

Citera
          CillaM
          Inlägg 12-06-2008, 21:13
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Jag kommer sakna dig också Maria, även om vi bara träffats 1 gång tidigare. Jag hade sett fram emot att få handla lite träd och annat hos dig, men men, bättre lycka nästa gång antar jag smile.gif

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 13-06-2008, 08:23
          Länk hit: #131

Medlem

CITAT (MariaS @ 12-06-2008, 21:35) *
          Slinker in lite snabbt och önskar er en trevlig dag. Tänker på och saknar er er alla i "gänget". Kanske nästa gång...
          Jag tror du kommer ha det rätt kul också! Lite avis faktiskt... har aldrig varit på något liknande men det verkar fräckt!

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 13-06-2008, 08:30
          Länk hit: #132

Medlem

Bifogad fil  skylt.jpg ( 13.68k ) Antal nedladdningar: 13

Den här skylten hänger jag på min baklucka så att alla vet var jag är, typ som en "sambandscentral". Då kan ni skicka folk som har frågor dit, folk som vill köpa bärkassar eller nåt sånt... typ... liksom

Vi som ska hjälpa till i början - Bettis+kompis, jag och Dito Verde kommer typ fem i tio. Det är nog inte så många som kommer så tidigt så det är ingen stress. Om Ingrid vill hjälpa till så räcker det att gott att du kommer vid 11, det blir en lång dag iallafall.

Jag har gjort en liten lapp som ska delas ut till alla säljare. Så här står det på den:

Välkommen till
          SURTE BAKLUCKELOPPIS!

Hoppas att du får sålt det du har tagit med dej och att du gör många fynd! För att loppisen ska bli så lyckad som möjligt ber vi dej att lämna platsen i samma skick som du fann den. Ta med allt skräp, även cigarettfimpar från gräset runt din bil. Det finns ingen möjlighet att slänga några sopor på området. Loppisen öppnar för besökare klockan 12 och håller på till 16. Vi ber dej att packa ihop direkt vid 16 och lämna området senast 17.00

De 40:- som du betalar för din plats går bland annat till annonskostnad. Eventuellt överskott går till Surte-Bohus Ungdomsfotboll, det är även de som står för serveringen.

Vid bilen med skylten ”SURTE BAKLUCKELOPPIS” kan du ställa frågor (prata med Ulrica) och köpa plantbärkassar. Toaletter finns i anslutning till serveringen.

Förhoppningsvis kommer SURTE BAKLUCKELOPPIS att bli en årligt återkommande begivenhet så vi hoppas att du håller utkik efter oss nästa år vid samma tid eller lite tidigare.
          Vi som arrangerar loppisen är Odlaklubben Väst – en löst sammansatt grupp av trädgårdsmänniskor från Västsverige som hittar på saker tillsammans. Vill du ha information om våra aktiviteter - lämna din mailadress till Ulrica.

Nu håller vi tummarna för att uppehållsvädret håller i sig!
          Idag ska jag packa och vattna plantor...

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 13-06-2008, 10:36
          Länk hit: #133

Gäster

Jag kanske också kan hjälpa till med något, för om allt går som planerat kommer jag till Surte norra 10.21. Det går även en buss som är framme 11.21, men eftersom det bara är tre minuters väntetid vid bytet i Bohus vågar jag inte chansa på att den inte är försenad. Nu har jag plockat ihop lite växter jag tänker ta med mig. Det blir ganska många sorter, men inte så många av varje. Jag har också puttat upp loppistrådarna i flera av forumen jag har skrivit i. Det ska bli kul att träffa er i morgon!

Olle

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 13-06-2008, 10:47
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Jag har varit och köpt växel - tior och femor.

ingrid

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 13-06-2008, 13:42
          Länk hit: #135

Medlem

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 13-06-2008, 11:36) *
          Jag kanske också kan hjälpa till med något, för om allt går som planerat kommer jag till Surte norra 10.21. Det går även en buss som är framme 11.21, men eftersom det bara är tre minuters väntetid vid bytet i Bohus vågar jag inte chansa på att den inte är försenad.
          Olle - det är väl säkert någon som kan hämta dej i Bohus så att du inte behöver komma så tidigt. Det kommer inte finnas så mycket att göra mellan 10 och 11 tror jag.

CITAT (ingrid fuxwall @ 13-06-2008, 11:47) *
          Jag har varit och köpt växel - tior och femor.
          Ja, just det... nåt hade jag glömt...

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 13-06-2008, 14:07
          Länk hit: #136

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

Åhhh, Gode Gud, vad jag önskar att jag bodde närmare!!!! wub.gif

Verkar vara en väldigt engagerande loppis Ni ska ha! tummenupp.gif Jättekul idé! Bra jobbat!

Önskar Er Alla, som är med i morgon, att Ni får ett strålande vackert väder tongue.gif och att köp-och-sälj-folket är på topp!
          Glöm inte att ta med musik!!! Då blir alla på bra humör!!! (och handlar mycket...)

(Själv ska jag städa, utomhus, tillsammans med radhusägarna i föreningen... ...oxå trevligt...)

Ha en rikrigt, riktigt bra och trevlig lördag!!!!

smiley_small_hug.gif
          Sussie.

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 13-06-2008, 14:27
          Länk hit: #137

Gäster

CITAT (*Ulrica* @ 13-06-2008, 13:42) *
          Olle - det är väl säkert någon som kan hämta dej i Bohus så att du inte behöver komma så tidigt. Det kommer inte finnas så mycket att göra mellan 10 och 11 tror jag.

Den som i så fall kan hämta mig (med sex växtpåsar) i Bohus eller Kungälv får gärna ringa i kväll. Jag kommer inte att sitta vid datorn så länge till nu.

Olle

Redigerat av Lars-Olof Arvids: 18-06-2008, 07:32

Citera
          Elisabeth P
          Inlägg 13-06-2008, 16:50
          Länk hit: #138

Medlem

Jag har aldrig varit i Surte, så jag kör efter GPS. Vilken adress bör jag knappa in. Det finns många gator att välja på i Surte. Det gick inte att knappa in idrottsplats. Står det skyltat från större vägar. Kommer från Boråshållet.

--------------------

Boråstrakten zon 4-5

Citera
          Bettis
          Inlägg 13-06-2008, 16:58
          Länk hit: #139

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (Elisabeth P @ 13-06-2008, 17:50) *
          Jag har aldrig varit i Surte, så jag kör efter GPS. Vilken adress bör jag knappa in. Det finns många gator att välja på i Surte. Det gick inte att knappa in idrottsplats. Står det skyltat från större vägar. Kommer från Boråshållet.

Du kan lägga in Tävlingsvägen tror det blev nr 4 jag har just lagt in det i min GPS!

--------------------

Citera
          Elisabeth P
          Inlägg 13-06-2008, 17:01
          Länk hit: #140

Medlem

thanks.gif thanks.gif thanks.gif Det ska bli så kul. Vi ses. smiley_small_hug.gif

--------------------

Boråstrakten zon 4-5

Citera

9 sidor V  « < 5 6 7 8 9 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 23:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon