Solstorm och alla ni andra som undrar:
Annonskostnaden klarade vi med lite hjälp från min mamma (som utlovat) samt med hjälp från ungdomsfotbollens fikakassa. Tyvärr blev det därför inget "överskott" att skänka till fotbollen. Papperskassarna blev ju heller ingen dundersuccé men jag har med dem vid nästa loppis så får ni köpa på er ett 20-pack var då.
Själv sålde jag tydligen massor för jag fick en glad överraskning när jag räknade kassan och bilen var mycket lättare att packa när vi skulle hem! Det var dock lite tuffare att tömma den när vi kom hem - då var vi supertrötta både Simon, mamma och jag.
Inatt har det regnat lite så jag ska försöka börja plantera något idag. Trots att jag hade massor med mej och sålde nästan hälften så har jag ju fem gånger så mycket kvar här hemma som måste komma i jorden på ett eller annat sätt. Tänk vad fint det kommer bli nästa sommar när allt blommar!!!
Nästa år ska loppisen ligga några veckor tidigare på året och några timmar tidigare på dagen. Dessutom ska vi samarbeta med "Trädgårdsälskare i Ale" och antagligen Surte Glasbruksmuseum så då kommer vi minst att dubbla antalet säljare och tredubbla antalet besökare!!! "Pelargonsystrarna" och "kvinnan med alla sommarblommorna" var från Trädgårdsälskarna.
"Trädgårdsälskare i Ale" är ingalunda begränsade till Ale utan är en "förening" som är väldigt lik vår klubb - folk från västra sverige som gör saker tillsammans i trädgårdsanda. Ingen styrelse, medlemsskap eller liknande - bara en lista med mailadresser och ett årligt evenemangsprogram. Jag återkommer med mer info om dem.
Nu har det ropats "frukost" tre gånger från köket och någon har muttrat "-Kommer strax betyder att hon kommer när vi har ätit upp" så det är väl dags att slita mej från er och gå ut i köket...
Redigerat av *Ulrica*: 15-06-2008, 07:33