Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > SURTE BAKLUCKELOPPIS, för växter, trädgårsprylar och odlargrejer
          Bettis
          Inlägg 13-06-2008, 17:07
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (Elisabeth P @ 13-06-2008, 18:01) *
          thanks.gif thanks.gif thanks.gif Det ska bli så kul. Vi ses. smiley_small_hug.gif

Ja, det gör vi!! det ska bli så himla kul, jag och min kompis kommer att vara där tidigt och vi ska minsan ta betalt giggle.gif

--------------------

Citera
          Österläge
          Inlägg 13-06-2008, 20:00
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Åh vad roligt det ska bli imorn! Jag var på en växtbytarträff i onsdags med Örtasällskapet så jag har inga växter att ta med mig, får bara går runt o titta... (läs: köpa... wink.gif) Ingrid, hoppas det är ok att du blir utan chili! unsure.gif

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 13-06-2008, 20:42
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

Japp, nu är bilen packad och klar så att jag kan ta det lugnt imorgon. Det ska bli superskoj!!!

Citera
          CillaM
          Inlägg 13-06-2008, 20:54
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Jösses vad väl förberedd du är Ulrica. Jag har iofs plockat fram påsar och vaxduk att ha under plantorna i bilen men det är också allt. Nu står mina växter redan, till större delen, i backar, som bara är att flytta in i bilen i morgon. Växel är klar, det enda jag absolut måste göra är att ta ut med pengar som jag ska handla för.

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 13-06-2008, 21:10
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Nu hoppas vi att det kommer folk så att jag slipper ta med mig alla växterna hem igen -fear-.gif .
          Funderade ju starkt på att hyra en släpkärra men då sa min snälle svåger att han kunde följa med. Tror han tänkte att vi skulle sätta oss i hans rymligare bil men då sa jag - Vad bra med två bilar smiley_small_hug.gif

Bilarna är packade och i min är det bara plats över för undertecknad och Xera.

Som sagt, jag har oftast en förmåga att överdriva - att stundtals bara vara för mycket whistling.gif Tänk på det och bli inte chockad över allt jag har med mig

Citera
          Knytt
          Inlägg 13-06-2008, 21:14
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 649
          Medlem nr: 14 539

Nu har jag satt etiketter i alla småplantorna. Det blir inte så många plantor men det ska bli roligt!
          Är det lagom att komma vid 10:30 tro? smile.gif

--------------------

Lever och odlar i zon 1, norra Halland

Våra trädgårdsstrapatser kan man följa i bloggen

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 13-06-2008, 21:18
          Länk hit: #147

Medlem

CITAT (Knytt @ 13-06-2008, 22:14) *
          Nu har jag satt etiketter i alla småplantorna. Det blir inte så många plantor men det ska bli roligt!
          smile.gif

Vad duktig du är bravo.gif Själv har jag med mig penna och små sticketiketter och gör jobbet om något blir sålt yahoo.gif

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 13-06-2008, 21:33
          Länk hit: #148

Medlem

CITAT (uteplatsen @ 13-06-2008, 21:00) *
          Åh vad roligt det ska bli imorn! Jag var på en växtbytarträff i onsdags med Örtasällskapet så jag har inga växter att ta med mig, får bara går runt o titta... (läs: köpa... wink.gif) Ingrid, hoppas det är ok att du blir utan chili! unsure.gif

Lika bra då mina squach inte vuxit till sig så mycket att de är bytbara

Citera
          Knytt
          Inlägg 13-06-2008, 21:33
          Länk hit: #149

Medlem

Ja men du har ju inte så få plantor som jag smile.gif
          Önskar jag var lite mer ambitös så jag hade gjort skyltar och sånt men det räckte inte orken till tongue.gif

Det ska bli spännande tycker jag, tror vi ska komma vid 11 efter närmare eftertanke.

--------------------

Citera
          Elisabeth P
          Inlägg 13-06-2008, 21:54
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 1 593
          Medlem nr: 6 685

Vi försöker ochså vara där omkring 10.40/11.00. Jag har ju en bit att köra så jag vill vara ute i god tid så att jag hittar.
          Har inte heller speciellt mycket, men det ska verkligen bli jättespännande. Hoppas bara att jag inte satt allt för tokiga priser på mina planter.

--------------------
          Elisabeth / Lisa:)

Boråstrakten zon 4-5

Citera
          Bettis
          Inlägg 14-06-2008, 16:11
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

thanks.gif alla för en himla trevlig dag i Surte, alltid lika roligt att träffa er och blomma.gif till *Ulrica* som fixat allt så bra hoppas att vi ses snart igen / Bettis

--------------------

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 14-06-2008, 18:03
          Länk hit: #152

Medlem

smiley_small_hug.gif kompiskram.gif thanks.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif

TACK!

Tack allihopa för en härlig dag! Det var riktigt roligt! Nu dröjer det mindre än ett år tills dat är dags nästa gång! laugh.gif
          På väg hem öste regnet ned så jag antar att vi hade tur med vädret!

Här är en liten bild:
          Bifogad fil  loppisbild.jpg ( 56.77k ) Antal nedladdningar: 56

Var det någon mer som fotade så lägg gärna in här, jag behöver både till min artikel till Trädgårdsriket och till Alekuriren.

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 14-06-2008, 19:16
          Länk hit: #153

Medlem

Även jag säger - Tack Ulrika och Er andra för en synnerligen trevlig dag, den bästa på länge smiley_small_hug.gif

CITAT (Bettis @ 14-06-2008, 17:11) *
          thanks.gif alla för en himla trevlig dag i Surte, alltid lika roligt att träffa er och blomma.gif till *Ulrica* som fixat allt så bra hoppas att vi ses snart igen / Bettis

Och jag tackar dig för brödbackarna och alla glada skratt du gav mig thanks.gif Önskar att fler var lika trevliga som du rose.gif

Citera
          Solstorm
          Inlägg 14-06-2008, 19:44
          Länk hit: #154

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

En jättetrevlig dag! Sålde inte så mycket men i alla fall så hade det gått på plus om jag handlat lite mindre giggle.gif . Är odlare trevligare än andra människor? Tror att det är så.

Direkt så börjar jag fundera på hur vi ska göra nästa år. Vet att mina plantor ska förberedas tidigare, de har haft det tufft i värmen även om jag har vattnat. Hur gick det ihop med annonsen Ulrika? Kom det in pengar så det täckte? Det var ju inte jättemånga kunder som kom utifrån. Jag vet från tidigare försök att en annons i lokalpressen inte brukar ha så stor effekt. Jag har tidigare testat med rabattatkupong med stor rabatt på en lättsåld vara som ett försök att mäta hur stor effekt en annons har. Tyvärr så är det väldigt få som läser annonser. Det är ju bra om man kan få lokaltidningen att skriva om det förstås.

En tanke slog mig. Vi har försökt nå ut till odlare på olika sätt för att bli kända. Kanske skulle man rikta sig till andra grupper. Finns det forum för husägare? Tror det finns forum om barn. Där kanske det är någon som hänger. Det är ju inte så ovanligt att nyblivna föräldrar har en ny bostad med tomt eller balkong. Det finns ju många som vill handla växter som inte är inbitna odlare. Vi kan säkert komma på fler idéer.

Det var en trevlig dag. Cilla, jag tycker du ska säga till din mamma att hon också ska komma hit till forumet. Hon hade mycket intressant att prata om och var trevlig precis som alla andra.

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 14-06-2008, 19:54
          Länk hit: #155

Medlem

CITAT (Solstorm @ 14-06-2008, 20:44) *
          En jättetrevlig dag! Sålde inte så mycket men i alla fall så hade det gått på plus om jag handlat lite mindre giggle.gif . Är odlare trevligare än andra människor? Tror att det är så.

Direkt så börjar jag fundera på hur vi ska göra nästa år. Vet att mina plantor ska förberedas tidigare, de har haft det tufft i värmen även om jag har vattnat. Hur gick det ihop med annonsen Ulrika? Kom det in pengar så det täckte? Det var ju inte jättemånga kunder som kom utifrån. Jag vet från tidigare försök att en annons i lokalpressen inte brukar ha så stor effekt. Jag har tidigare testat med rabattatkupong med stor rabatt på en lättsåld vara som ett försök att mäta hur stor effekt en annons har. Tyvärr så är det väldigt få som läser annonser. Det är ju bra om man kan få lokaltidningen att skriva om det förstås.

En tanke slog mig. Vi har försökt nå ut till odlare på olika sätt för att bli kända. Kanske skulle man rikta sig till andra grupper. Finns det forum för husägare? Tror det finns forum om barn. Där kanske det är någon som hänger. Det är ju inte så ovanligt att nyblivna föräldrar har en ny bostad med tomt eller balkong. Det finns ju många som vill handla växter som inte är inbitna odlare. Vi kan säkert komma på fler idéer.

Det var en trevlig dag. Cilla, jag tycker du ska säga till din mamma att hon också ska komma hit till forumet. Hon hade mycket intressant att prata om och var trevlig precis som alla andra.

Tror helt klart att odlare är trevligare än genomsnittet angel_not.gif
          Sedan undrar även jag om annonsen och de andra kostnaderna - vill vara med och betala, om inte för en synnerligen trevlig dag.
          Sedan kan jag berätta att mina nya husdjur flyttat ut - hoppas att de ska trivas kompiskram.gif

Citera
          CillaM
          Inlägg 14-06-2008, 19:57
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

CITAT (Solstorm @ 14-06-2008, 20:44) *
          Solstorm, både min mamma och jag tyckte det var jättetrevligt och roligt att få vara med idag! Hon var eld och lågor i morse , så till den grad att hon nästan var nervös. Men hon egentligen vanan inne när det gäller loppis och auktion, hon älskar bondloppis/auktioner. Tyvärr lär hon inte komma närmare en dator än till att skriva om sin barndom i word, jag har försökt och försökt att få henne 'agnad' på nätet, men utan framgång. Men hon har ju sina barn som hjälper henne smile.gif Hon hälsar att hon var superglad över Vinbergssnäckorna hon köpte av dig. Jag å andra sidan hoppas de håller sig borta ifrån växthusen..... -fear-.gif

Olle? Kom du hem ordentligt??

Frågar som du Solstorm, räcker verkligen pengarna till annonskostnaden?? För jag sätter mer än gärna in pengar på ditt konto Ulrica! Har du ork och tid idag eller i morgon att meddela hur det har gått så skicka ett privat meddelande till oss alla.

Nästa gång tycker jag vi hyr en del av Hedens parkeringsplats och säljer va? giggle.gif

Kram på er alla!

Citera
          Knytt
          Inlägg 14-06-2008, 20:19
          Länk hit: #157

Medlem

Tack från oss också, vi sålde inte heller mycket men hade inte heller räknat med det.
          Vi är jätteglad för våra byten, köp och en trevlig stund! biggrin.gif

Redigerat av Knytt: 14-06-2008, 20:19

--------------------

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 14-06-2008, 20:29
          Länk hit: #158

Medlem

Undrar vem du är - pratade vi med varandra?

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 14-06-2008, 22:31
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 11 610

Hej alla och tack till er som fikade och stödde vår ungdomsfotboll.
          Jag kom hem med fyra nya krukor och en blomstepinne.
          Röd rölleka, fint Ulrica, det hade jag glömt att jag ville ha.
          Aubergine, tack Ingrid Fuxwall och puss till vovsingen.
          Två pellisar som jag beöver mera info om, jag frågar när jag ser en av er systrar nästa gång här på byn.
          Ingvors blomsterpinne sitter nu i en kryddkruka på trappan.
          Ska det bli nåt till hösten? Det lät väl fint med Partille hundklubb?

Ulrica, jag har röd stjärnflocka till dig. Ledsen att den inte kom med. Du får den när vi ses härnäst. Du får gärna titta in och hämta den när du kör förbi.

Tack igen
          Från en mycket trött
          /p

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 15-06-2008, 07:32
          Länk hit: #160

Medlem

Solstorm och alla ni andra som undrar:
          Annonskostnaden klarade vi med lite hjälp från min mamma (som utlovat) samt med hjälp från ungdomsfotbollens fikakassa. Tyvärr blev det därför inget "överskott" att skänka till fotbollen. Papperskassarna blev ju heller ingen dundersuccé men jag har med dem vid nästa loppis så får ni köpa på er ett 20-pack var då.

Själv sålde jag tydligen massor för jag fick en glad överraskning när jag räknade kassan och bilen var mycket lättare att packa när vi skulle hem! Det var dock lite tuffare att tömma den när vi kom hem - då var vi supertrötta både Simon, mamma och jag. sleeping.gif

Inatt har det regnat lite så jag ska försöka börja plantera något idag. Trots att jag hade massor med mej och sålde nästan hälften så har jag ju fem gånger så mycket kvar här hemma som måste komma i jorden på ett eller annat sätt. Tänk vad fint det kommer bli nästa sommar när allt blommar!!! wub.gif

Nästa år ska loppisen ligga några veckor tidigare på året och några timmar tidigare på dagen. Dessutom ska vi samarbeta med "Trädgårdsälskare i Ale" och antagligen Surte Glasbruksmuseum så då kommer vi minst att dubbla antalet säljare och tredubbla antalet besökare!!! "Pelargonsystrarna" och "kvinnan med alla sommarblommorna" var från Trädgårdsälskarna.

"Trädgårdsälskare i Ale" är ingalunda begränsade till Ale utan är en "förening" som är väldigt lik vår klubb - folk från västra sverige som gör saker tillsammans i trädgårdsanda. Ingen styrelse, medlemsskap eller liknande - bara en lista med mailadresser och ett årligt evenemangsprogram. Jag återkommer med mer info om dem.

Nu har det ropats "frukost" tre gånger från köket och någon har muttrat "-Kommer strax betyder att hon kommer när vi har ätit upp" så det är väl dags att slita mej från er och gå ut i köket... laugh.gif

Redigerat av *Ulrica*: 15-06-2008, 07:33

Citera

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 18:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon