Hej allihopa, nu är jag här igen!
Jag är så glad och rörd för alla hälsningar jag fått från er medan jag låg på sjukhuset, jag vill att ni ska veta hur mycket ert stöd värmer.
Jag skrevs ut och fick komma hem på tisdagkvällen vid 19-tiden (ca ett dygn innan vårdstrejken avbröts...) Min punkterade lunga hade läkt ihop och eftersom mitt tillstånd inte längre ansågs akut så fick man inte operera mig och jag skrevs därför ut. Jag har dock fortfarande kvar en stor försvagad emfysemblåsa som kan spricka och därmed orsaka ännu en spontan lungkollaps. Den kommer att opereras bort senare men när exakt det blir vet man inte, det finns just nu ca 1000 uppskjutna operationer i mitt landsting och min kommande operation kommer att få trängas i den kön... hur många månader det handlar om kan man inte svara på...
...men brister den spontant så slipper jag köa och opereras akut...

det är nästan så att jag hoppas på det för att slippa den otrygga känslan av att inte veta om lungan kommer att hålla fram till ett planerat operationsdatum...
Nu har jag fått 8 veckors flygförbud och det känns ju inte så kul precis, hoppas att jag inte får några erbjudanden om privata flygturer i sommar som jag då blir tvungen att tacka nej till - för jag älskar ju att flyga!
Stort

för alla krya-på-dig-korten, både de enskilda och det gemensamma från er mina vänner här på Odla. Och jättemycket tack för den fina glasskålen fylld med några av mina favoritgodissorter och presentkortet.
Jag kommer bl.a. att köpa ett träd för pengarna, kanske ett nytt äppelträd eller nåt annat fruktträd. Jag kommer att kalla det för "Odlaforumisternas vänskapsträd" och plantera det framför huset så att jag kan se det från mitt köksfönster.

och stort tack för alla hälsningar här i forumet. Ni är de bästa cybervänner man kan önska sig.