Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fingerborgsblommor
          Heda
          Inlägg 01-07-2008, 06:46
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 653
          Medlem nr: 14 393

Å jag har sått Digitalis lanata 'Coffee cream', Digitalis parviflora 'chocolat' och Digitalis ferruginea....hade två plantor av lanata sedan förra året...en av dom börjar snart att blomma....jag hoppas att den är så fin som jag tror!!! Nästa år kommer jag att ha Fingerborgare lite överallt!!! Yippieeeee!!! och karvädd och jätteprästkrage och echinacea och höstvädd.....och....varför blir det alltid såååå mycket av allt!!! sweatingbullets.gif

Trädgård är det BÄSTA som finns!!!! ÅÅÅh vad vore livet utan trädgård?!?!

"Att bara leva är inte nog, en liten blomma måste man också ha" Kinesiskt ordspråk

//Heda

Redigerat av Heda: 01-07-2008, 06:46

Citera
          Grå
          Inlägg 01-07-2008, 10:30
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Heda @ 01-07-2008, 07:46) *
          Trädgård är det BÄSTA som finns!!!! ÅÅÅh vad vore livet utan trädgård?!?!

"Att bara leva är inte nog, en liten blomma måste man också ha" Kinesiskt ordspråk

//Heda

Jag håller med dig!
          Just i år har jag nog "time of my life" när det gäller odling och trädgård - dels för att jag äntligen börjat bli bra på att få det att växa och inte minst överleva, delvis på grund av lärdom från tidigare misstag men också mycket tack vare alla tips och tricks från folk här på Odla - och dels för att jag fått en helt ny trädgård att gräva och fövandla precis hur jag vill! Den jag har hemma hyr jag ju bara och jag tror inte de blir så glada om jag gräver upp deras gamla föräldrahem. henriks trädgård är en jättestor gammal trädgård, men med mycket gröna ytor som jag går fram som den värsta bulldozer över, och det bästa av allt - det blir skitbra!! yahoo.gif
          Svärmor (blivande) som bör tvärs över gärdet har en hel djungel bakom sitt hus och en av de vackraste och mest inspirerande trädgårdar jag sett på länge - det är växter överallt och bara smala gångar att gå emellan, och när hon gräver upp och rensar så fyller hon skottkärran och knatar över till mig så att jag får gräva ner massor av härligheter i mina nygrävda gropar biggrin.gif

Det ska bli roligt att få gå lös med kameran nästa år när det som trivs har överlevt och börjat finna sig. Den alltjämnt växande örtagården har börjt bli riktigt buskig nu, när det jag sådde och planterade tidigare i våras har börjat växa på ordentligt. Just nu håller jag på och gräver en rabatt som jag ska ha kamomill, johannesört, daggkåpa och rölleka i. En liten hyllningsplantering till Moder Svea smile.gif

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 01-07-2008, 10:59
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

Åhhh, Vad underbart för Dig, Grå!!! wub.gif
          Vad kul att få skapa så mycket på så kort tid!

...och det känns faktiskt som om... pillandet... och grävandet... och flyttande bland alla växter är den absolut bästa medicin för själen!!!
          Ett sätt att "ladda batterierna" också... förståss...

Önskar Dig all lycka med din "nya" trädgård och ser fram mot bilder allt eftersom det växer och frodas.

Vad toppen med en så snäll svärmor. Att hon dessutom också är intresserad av trädgård gör ju inte saken sämre... tummenupp.gif

Sommar- smiley_small_hug.gif ar!!!

Citera
          Grå
          Inlägg 01-07-2008, 19:27
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Sussie F-Flower @ 01-07-2008, 11:59) *
          Vad toppen med en så snäll svärmor. Att hon dessutom också är intresserad av trädgård gör ju inte saken sämre... tummenupp.gif

Sommar- smiley_small_hug.gif ar!!!

Ja, hon är mest glad åt att det händer något med Henriks trädgård, tror jag. biggrin.gif Han ägde inte ens en redig spade, bara skyfflar till grus och betong, men nu har han köpt en så att jag slipper släpa med mig min egen varje gång jag ska hit. wink.gif

smiley_small_hug.gif tebax!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-07-2008, 08:19
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Visst är det väl härligt att få utlopp för sin kreativitet och jag kan tänka mig att inspirationen flödar när du knallar runt och bygger din/er trädgård. Det är jättekul att få se hur dina olika projekt växer fram så hoppas du lägger in många bilder. Föreställer mig att det även finns en massa roliga möjligheter för återanvändning på en gammal gård om man har ögonen på skaft och det verkar ju du ha.

Så här i efterhand undrar jag varför jag aldrig gjorde en egen digitalisrabatt för det måste ju vara urläckert sen när den blommar.
          kram2.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2026, 01:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon